Elektrické SUV značky Škoda sa blíži. Dostalo už aj meno

5

Zo Škody Vision iV sa stane Škoda Enyaq. Tak sa totiž bude volať sériová verzia plne elektrického SUV, ktorého sa dočkáme ešte tento rok.

Prvý model značky Škoda, ktorý bol od základov vyvinutý ako „čistokrvný“ elektromobil, vyrastie na koncernovej platforme MEB. Tá je určená špeciálne pre plne elektrické vozidlá segmentov C a D, pričom na nej vyrastú desiatky modelov od Volkswagen Group.

Celkovo pôjde o 2. elektromobil mladoboleslavskej automobilky, keďže tým prvým je mestský hatchback Škoda Citigoe iV. Na rozdiel od chystaného SUV však ide „len“ o elektrifikovanú verziu modelu, ktorý bol pôvodne vyvinutý ako vozidlo so spaľovacou pohonnou jednotkou.

Predstavenie tento polrok

Škoda pomerne nedávno tiež oznámila, že sériovú podobu svojho 2. elektromobilu predstaví v prvej polovici tohto roku, pričom jeho úplne prvá oficiálna fotografia odhaľuje finálny názov, a to Škoda EnyaQ. Jeho základ tvoria písmena „E“ – odkaz na elektromobilitu a „Q“ – charakteristické označenie pre SUV modely českej značky.

Významovou podstatou je však írske slovo „enya“, ktoré sa prekladá ako „zdroj života“. Škoda však ide ešte ďalej a uvádza, že bolo odvodené od pôvodného slova „Eithne“ s voľnejšími významami esencia, duch a princíp. S názvom svojho elektrického SUV sa Škoda naozaj pohrala, veríme však, že aj so samotným vozidlom.

Čo sa týka špecifikácií sériového modelu Škoda Enyaq, česká automobilka stále mlčí. Tie by sa však nemali zásadnejšie líšiť od základných parametrov, ktoré ponúka koncepčné vozidlo, keďže produkčná verzia má byť jeho 85 % „kópiou“.

Špecifikácie konceptu

Koncept Škoda Vision iV s rozmermi 4 665 x 1 926 x 1 613 x 2 765 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a objemom batožinového priestoru 550 l disponuje 2 elektromotormi s celkovým výkonom 225 kW, ktoré poháňajú obe nápravy.

Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h len za 5,9 s a dosiahne elektricky obmedzenú maximálnu rýchlosť 180 km/h. V rámci podlahy vozidla nájdeme zakomponovanú 83 kWh batériu, ktorá má znebezpečiť dojazd 500 km. Na 80 % sa má nabiť za 30 min. Je pravdepodobné, že takýmito či podobnými parametrami bude disponovať top model. Dočkať by sme sa však mali aj verzií s menšou kapacitou batérie či nižším výkonom a cenou.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda poodhalila športovú Octaviu RS s plug-in hybridným pohonom
Škoda sprevádzkovala svoju prvú špeciálnu nabíjačku s kinetickou batériou
Plug-in hybridná Škoda Superb je v SR lacnejšia ako porovnateľný dízel

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Dalšia facina. Bud spravia predražene malu krabicu alebo pre tych čo maju dost nakradnute predraženu velku krabicu. A potom budu nariekat že sa to nepredava. Som zvedaví kedy to manaž.erom automobiliek dojde

  2. A ja som zvedavy, ze kedy ,,tebe dojde,, ze pises nezmysly !…Elektromobil je sloboda!…a spalovacie haraburdy uz patria do muzea !…kto ma elektromobil tak vie o com pisem… a kto nema pise take taraniny ako ty !…Cize doplnim…ziadna vymena olejov filtrov, sviecok, remenov a podobnych muzejnych exponatov a dokonca ani brzd!…servis takmer nulovy… spotreba 1 euro na 100 km…max 2 …v prepocte u spalovaka 1 liter paliva na 100 km…a keci o ekologicnosti lithiovych baterii mi tu ani nepiste…pretoze spalovaky pouzivaju ovela jedovatejsiu bateriu OLOVENU …ani dristy ci bude stacil elektrina pre nas vsetkych…ANo BUDE !…pretoze jedna ropna rafineria spotrebuje neskutocne mnozstvo elektriny na vyrobu benzinu ci naftu do spalovakov…elektriny ktora by inam pohanala elektromobily…a rafinerku by nebolo treba…ani keci o ekologii ako takej neobstoja…pretoze ak si myslia zastancovia spalovakov…ze ekologicke je prenasat ropu tankermi a cisternami po svete…tak je to fakt na diagnozu !

    • Podľa mňa trepete tu somariny všetci. Vráťme radšej konské záprahy na cesty a dýchajme čistý vzduch a nikam sa neponáhľajme. A keď už musíme všetci raz zomrieť, tak zomrieme zdraví…

Pridajte komentár