Škoda predstavila v Bratislave svoj prvý elektromobil! Čo ponúkne?

0

Automobilka Škoda predstavila svoj prvý novodobý elektromobil, ktorý nesie meno Škoda Citigoe iV. Ako už názov napovedá, ide o elektrickú verziu „mestského“ vozidla Citigo, ktorý je najmenším modelom značky. Vzhľadom na predpokladané využitie ponúka slušné parametre.

Škoda ohľadom svoje 4-miestnej 5-dverovej novinky hovorí, že aj napriek kompaktným rozmerom má ponúknuť dostatok vnútorného priestoru. Škoda Citigoe iV má pritom na dĺžku len 3 597 mm (rázvor 2 422 mm) a na šírku 1 645 mm. Základný batožinový priestor o objeme 250 l je možné sklopením zadných sedadiel zvýšiť na 923 l.

O pohon prednej nápravy sa postará elektromotor s výkonom 61 kW. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy síce zrejme nenadchne, avšak vďaka krútiacemu momentu 210 Nm, ktorý je dostupný od 1. otáčky, bude akcelerácia do nižších „praktickejších“ rýchlostí istotne príjemným prekvapením pre vodičov bez skúseností s elektromobilmi.

Zrýchlenie z 60 na 100 km/h (pružné zrýchlenie) potrvá mestskému elektrickému hatchbacku 7,6 sekundy. Jeho maximálna rýchlosť sa zastaví na našej diaľničnom limite 130 km/h.

Batéria, dojazd a nabíjanie

Niektoré parametre predstaveného modelu Škoda Citigoe iV sa mierne líšia od tých, ktoré výrobca pomerne nedávno prezentoval na Dňoch čistej mobility v Mladej Boleslavi. Týka sa to aj kapacity batérie, ktorá má presne 36,8 kWh. Tá má pritom zabezpečiť dojazd 265 km podľa cyklu WLTP.

Batériu integrovanú do podlahy vozidla s rozmermi 1,7 x 1,1 x 0,3 metra tvorí údajne len 168 článkov. Tá podporuje DC rýchlonabíjanie s výkonom maximálne 40 kW. Na takomto zdroji sa pritom nabije na 80 % za 1 hodinu.

Z wallboxu s výkonom 7,2 kW to na 80 % potrvá 4 hodiny a 8 minút. Na „domácej nabíjačke“ (2,3 kW) to zvládne za 12 hodín a 37 minút. Potrebný nabíjací kábel je pritom súčasťou vyššej výbavy Style.

Dizajn a štandardná výbava

Charakteristickým znakom elektrického modelu Citigo je predná maska vo farbe karosérie. V porovnaní so spaľovacou verziou je iný aj predný nárazník. Smerové svetlá sa presunuli na spätné zrkadlá.

Súčasťou štandardnej výbavy je denné LED svietenie, predné hmlovky, 16″ čierne disky z ľahkých zliatin, el. ovládané predné okná, klimatizácia, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, asistent pre udržiavanie jazdného pruhu, predné, hlavové a bočné airbagy (vpredu) a dokovacia stanica pre mobilné telefóny, ktorá premení smartfón na centrálny displej zobrazujúci údaje o vozidle a médiách či navigácie. Mobilná aplikácia, ktorá to zabezpečuje, pritom umožňuje ovládať nabíjanie či klimatizáciu vozila na diaľku.

Výroba a dostupnosť

Škoda Citigoe iV sa dostane do výroby v bratislavskom závode VW Group v 2. polovici tohto roka. Prví zákazníci sa dočkajú svojich vozidiel v prvých januárových dňoch. Cenu výrobca aktuálne nezverejnil. Predtým však predstavitelia Škody hovorili  o možnej cene 420 000 Kč s DPH, čo je niečo cez 16 000 €.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda chystá 5 elektromobilov. Akých modelov sa dočkáme?
Škoda testuje mobilnú nabíjaciu stanicu pre elektromobily
Škoda investuje 2 miliardy € do elektromobility. Čoho všetkého sa dočkáme?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár