Škoda prezradila „neuveriteľnú“ cenu svojho prvého elektromobilu Citigo-e

76

Tento rok sa dostane do výroby prvý elektromobil značky Škoda, a to malý mestský hatchback Škoda Citigo-e. Česká automobilka pritom dnes prezradila o svojej novinke tie najpodstatnejšie informácie. A to kapacitu batérie, dojazd, výkon a „neuveriteľnú“ cenu.

Škoda hovorí, že jej rok 2019 sa bude niesť v znamení elektromobility. A niet sa čomu čudovať, veď v ňom zahajuje svoju „elektrifikovanú éru“. A to hneď dvoma modelmi, plug-in hybridným Superbom a plne elektrickým Citigo-e.

Citigo-e?

Naši pozorní čitatelia si zrejme všimli, že doteraz sme prezentovali prvý elektromobil od mladoboleslavskej automobilky pod menom Škoda e-Citigo. Bol to len predpokladaný názov, a to na základe značenia príbuzných koncernových modelov Volkswagen e-up a SEAT e-Mii.

Zdroj avizovaných noviniek, portál Fdrive, ale uvádza názov Škoda Citigo-e, takže sa ho budeme aktuálne držať. Šéf Škody Bernhard Maier pomerne nedávno oznámil, že elektrické Citigo, ktoré vychádza z konvenčného mestského hatchbacku, sa bude vyrábať v bratislavskom závode koncernu Volkswagen.

To nie až takým prekvapením, nakoľko sa v ňom exkluzívne produkuje aj prvý koncernový elektromobil postavený na spoločnej platforme, ktorým je Volkswagen e-up. Tento rok ide pritom do výroby aj koncernová „trojička“ SEAT e-Mii, ktorá bude prvým elektromobilom španielskej značky.

Podstatne lepšie parametre

Všetky spomínané vozidlá dostanú vynovený elektrický pohon, ktorý ponúkne podstatne lepšie parametre ako ten z pôvodného VW e-up. Škoda aktuálne na Dňoch čistej mobility v Mladej Boleslavi v podstate potvrdila neoficiálne správy týkajúce sa kapacity batérie a dojazdu.

Prvý elektrický počin českej značky bude disponovať 37,7 kWh batériou, ktorá zabezpečí dojazd 270 km (WLTP). Dosluhujúca generácia VW e-up, ktorá už nie v ponuke na slovenskom trhu, pritom bola vybavená 18,7 kWh batériou. Jej dojazd podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC dosahoval hodnotu 160 km.

Škoda Citigo-e bude podporovať aj rýchlonabíjanie, vďaka ktorému sa nabije na 80 % za 40 min. Vylepšenia koncernovej pohonnej jednotky sa dotknú aj výkonu elektromotora, ktorý vzrastie zo 60 na 75 kW. Budeme pritom dúfať, že sa dočkáme aj „osviežujúceho“ dizajnového faceliftu. No a prejdime už k údaju, ktorý nás prekvapil najviac, a to cene.

Cena poteší

Cena Škody Citigo-e má začínať na sume okolo 420 000 Kč s DPH, čo je v prepočte niečo cez 16 000 €. VW e-up prvej generácie s podstatne slabšími parametrami pritom stál cca od 25 000 €. Ku koncu jeho „kariéry“ ponúkol VW výpredajovú cenu cca 20 000 €.

Keď od tejto ceny ešte odpočítame predpokladanú dotáciu vo výške 5 000, resp. okolo 4 000 €, vyjde nám doposiaľ bezkonkurenčná cena, ktorá by mohla vyvolať značný záujem zákazníkov. Budeme tak pevne dúfať, že ide o finálne hodnoty, ktorých sa nedotknú výraznejšie zmeny.

Škoda Citigo-e sa má dostať do výroby v samotnom závere tohto roka, pričom prví zákazníci sa z nej majú tešiť v januári 2020.

Zdroj titulnej fotografie: Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda spúšťa verejné testovanie svojho prvého elektromobilu
Nové mestské elektromobily od VW, Škody a SEAT prinesú radikálne zmeny
Škoda naznačila cenu svojej elektrickej vlajkovej lode Vision iV

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

76 komentárov

  1. Mne sa zdá že už niekto začína používať aj zdravý sedliackym rozum. Moja kalkulačka dala tiež väčší zisk ak predám 120 000 citigo ročne po 16000€ ako 60 000 citigo po 20000-25000€, ktoré ovšem mikro nekúpi.

    • Zacklad Citigo stoji 8000, ak e verzia bude stat 16 000, je este otazne kolko bude stat baterka. Lebo ked baterka bude za 10 000 tak je to vela. Neverim ze baterka vydrzy 100 000km. A potom e-citigo ma po 100 000km hodnotu 0 Eur. Mam pocit ze z e-aut sa stava jednorazovy tovar. Volakedy sa oplatilo kupit do mobilu druhu baterku a roky fungoval dalej. A teraz sa to uz pri niektorych ani neoplati.

      • Jasne batéria vydrží pokiaľ nebude majiteľ hlupák 5000 cyklov bez straty kapacity myslím si ze skôr auto zhnije ako batéria bude na odpis

  2. Planéta na pokraji ekologickej katastrofy a namiesto reálneho riešenia sa začnú produkovať takéto autá, ktoré dvojnásobne zaťažujú životné prostredie ako bežné autá. Hlavne, že na papieri to vyzerá skvele. Snáď sa ľudia zo svojho egoizmu a zadubenosti zobudia skôr a obetuju iluzornu ekonomiku než život.

    • Dvojnasobne zatazuju ziv. prostredie? A ako velmi zatazuju zivotne prostredie auta na fosilne paliva? Ako vyzeraju miesta kde sa tazi ropa, kolko co2 sa vyprodukuje pokial pride palivo na cerpaciu stanicu? Co ekologicke katastrofy sposobene vyrobou a prepravou ropy? Kolko suciastok sa spotrebuje pri autach so spalovacim motorom? Toto je ekologicke? Vies ked povies a treba povedat aj b. Ano vyroba baterii tiez nieje extra ekologicka ale nasledne tieto auta neprodukuju ziadne co2, mesta vdaka nim budu cistejsie, maju niekolko nasobne menej pohyblivych suciastok ako porovnatelne auto na fosilne palivo. V takom norsku sa viac ako 95% energie ziskava z obnovitelnych zdrojov energie. Takze ja si myslim ze elektromobilita je ta spravna cesta a elektroauta su ekologickejsie ako auta na fosilne paliva.

      • A elektrika rastie na stromoch však , aj lítium do batérií , pozri si kde sa ťaží . Elektromobil iba presunie problém niekde inde tam kde ho priemerný slovák nevidí a to mu stačí .

        • Jozko, nastuduj si problematiku. Vedecka komunita v USA, EU aj v Cine sa jednoznacne zhoduje na elektrickych autach, dokonca aj politici (okrem Trumpa a par juzanskych republikanov) sa na tejto teme tiez zhoduju. Ty iba opakujes vela krat vyvratene hluposti…

          • Presne tak Vojany pália eko uhlie a Mochovce vypúšťajú kvietky . A v USA sa vôbec nevyrába väčšin elektriky pálením uhlia , ropy . Pozri si „electricitymap“ nech si v obraze .

      • Suhlasim, ale zabudol si na motorove oleje pre spalovacie auta, a naplne do chladicov. Obe tieto tekutiny nie su v elektromobiloch.
        Len ked menis na osobnom aute olej kazdych 15 000 km, tak pri zivotnosti 600 000 km je to 200 l oleja na jedno auto…..

        • Samozrejme líthium rozložíš v prirode a rastie na lúke čo ? Elektromotor tiež treba chladiť aj bateriu a ventilátor na to nestačí , . A vodu do ostrekovačov si zabudol 😀 ein stein

        • A pri 600 000km spotrebuje elektromobil min. 1500kg a viac akumulatorov. Tie nezatazia zivotne prostredie? Ak tvrdis ze sa daju recyklovat, tak aj plast sa da a preco je vsade v prirode? Tak isto to bude s akumulatorom.

    • Elektro autá majú
      – nulové emisie z pohonných látok
      – ak su dobre spravené, dajú sa celé recyklovať, vrátane baterie.

      Naštuduj si niečo o tom, napríklad pozri Impact Report od TESLA.
      Bezrozmyslu opakuješ hlúposti a dokonca verejne.

        • Nulove su len lokalne samozrejme, tie co dychas ty, ja nase deti a rodicia. Co sa tyka CO2, tak tam su tiez podstatne nizsie. Dokona aj Polsku, ktore stale frci na uhlie. U nas, kde mame atomky a Gabcikovo su elektricke suta niekolkonasobne cistejsie ako maly Renault Clio…

          • Samozrejme a Vojany su na bio uhlie , a jadrové palivo ti schovám pod posteľ a vôbec nenakupujeme 30% energie od Čechov ktorý pália tiež eko uhlie .

          • Najmenej co2 vyprodukuju male dieslove auta, okolo 95g na 1km. Kazda jedna kwh vytorenej elektriny na Slovensku vytvori 200g CO2. Tesla Model 3 prejde na 1kwh az 6.4 km, ak ratam az 40% celkove straty, je to 280gCO2 na tych 6.4km, cize 44g CO2 na 1km. Elektrina sa z roka na rok v celej EU vyraba cistejsie, cize ak toto cislo sa bude z roka na rok zlepsovat + lolalne emisie su nulove a zavislost na nepriatelskych/nestabilnych regionoch sa tiez znizuje.

          • Art vandelay , podla toho čo píšeš budú e auta ekologicko mozno tak v 2100 . 😀 samozrejme z roka na rok postavíme kvietkovú elektráreň .

          • Kúpou elektroauta som sa nezaviazal odoberať el. energiu z/podporovať uhoľné elektrárne.
            Či? NIe, veru nie, a som si istý, že zavádzajúce informácie máš Ty.
            Opakujem, elektromobil má nulové emisie. Sám ho vlastním, a sám vlastním fotovoltaiku. Ako dôkaz nulových emisií, kedykoľvek si ho zapnem napríklad v uzavretej garáži. Skús to Ty, na dízel čo spomínaš, odhadujem, Ti bude stačiť tak desať minút do exitusu. Ale radšej nahraď praktickú skúšku dohľadaním, koľkým ľuďom sa to ročne stane, prípadne, aký plyn spočiatku používali nacisti v plynových komorách.
            Keby si si neskôr dohľadal ten report fy. Tesla, tak by si vedel, že ich autá v celej historii spotrebovali ~5TWh elektrickej energie a TESLA fotovoltaikou za ten istý čas vyprodukovala ~13TWh, temär tri razy toľko.
            Inak moja fotovoltaika (3,2m x 5m) by utiahla I3 v takej prevádzke, ako mám ja (~1000km/mesiac). Hádaj, či mi ju dovolí SSD pripojiť, napriek tomu, že fotovoltaika dodáva práve v spičke spotreby a Slovensko celý tento rok dováža el. energiu?
            Preberáš a rozširuješ závádzajúce a klamlivé informácie. A to ešte dosť horlivo.

          • Teraz koľko ľudí si na slovensku môže dovoliť tvoju eko fotovoltaiku ktorej výroba je tiež absolútne neškodná.

      • Peter čuchni si k takým Vojanom alebo vyhorenému jadrovému palivu nie k tej kosačke . To že maš doma fotovoltaiku super frajer si , odpoj si potom aj prívodnicu potom bud frajer .

        • Nie je ďaleko ten čas. Mám objednaný Powerwall, no zatiaľ ani náznak, kedy by mal prísť.
          Pociťujem ale ako problem žiť v spoločnosti, kde sa ľudia odpájajú, namiesto toho, aby si navzájom pomáhali spájaním sa.
          Fotovoltaika je už roky v návratnosti okolo 2-3 rokov, v životnosti 30 rokov. Navratnosť však nie je dosiahnuteľná pri nutnosti začlenenia baterií, tie totiž aj len sami o sebe nemajú návratnosť. Zatiaľ.
          Tu je moja naivná story.
          Fotovoltaiku som kúpil pred 5-timi rokmi. Dopočul so sa, že europskej komisii sa nepáči cena čínskych panelov, tak sa chystala zaviesť a následne aj zaviedla clo. (Tento rok bolo zrušené, a aj tak sa na cene panelov neprejavilo.) Práve mi vtedy vymenili elmer za SMART a bez toho, že by som si niečo overoval, som dúfal, že nariadenie na výmenu elmerov dala komisia preto, aby mohol byť nastavený tak, že čo dodám naspäť do siete mi bude odčítané od spotreby.
          Nakúpil som online, skočil do Košíc k slovenskému výrobcovi, a ešte ten istý deň som pripojil dva panely, položené na kope dreva, do siete. Priznám, malo mi byť podozrivé, prečo sa výrobca pýta, na čo mi panely budú. Výsledok môjho experimentu, určite nie ojedinelého, by mal slušných ľudí šokovať. Ale média, aj tie konšpiračné, zelených, regulačný úrad, jednoducho nikoho to nezaujíma. Elmery sú nastavené tak, že sčítavajú dodávku s odberom.
          Teda že za dodávku zelenej energie, v čase kulminácie spotreby, namiesto získania nejakého benefitu naopak musíš platiť rovnako, ako za odber v najvyššom tarife.
          A to ešte pod vyhrážkou následných sankcií.
          Je mi teda jasné, že žijem v spoločnosti, ktorá trestá ľudí snažiacich sa o zlepšenie, trasúcej sa o miliony v alobaloch, hrnúcej sa do výstavby jadroviek uhľoviek, jednoducho všetkých tých, ktoré ma posielaš čuchať, a zo všetkých síl snažiacej sa o udržanie ľudí na systéme závislých, chudobných a podľa možnosti čo najmenej vzdelaných.
          Ale nie je mi jasné, ako docielia, že toľko ľudí je dokonca ochotných ich verejne podporovať.
          Preto, aby bolo v diskusii počuť aj iný názor, pokúsim sa o zhrnutie:
          – investícia do fotovoltaiky za podmienok napríklad Kalifornie (max 30kW na streche bez daní) by bola pre ľudí ďaleko výhodnejšia, ako dôchodkové sporenie v II. piliery
          – aj pre ľudí bývajúcich v paneláku len panely na fasáde pod oknami by znamenali nulovú spotrebu celej domácnosti
          – jedno parkovacie miesto s prístreškom z fotovoltaiky dodá energiu úhrnom pre dve autá

          a viem že sa opakujem, ale je to neodškriepiteľné,
          – el. autá nemajú žiadne emisie.

          • el. auta nemaju ziadne emisie a to ten plast co mas v interiéri ako vyrobili nieje z tej istej ropy ako nafta benzin ? Ja sa len pýtam lebo ja som nevzdelana ovca režimu ?alebo tú baterku ? či im z neba spadla ? z fabriky ho určite doniesli na ťave

          • Martin Kominár Rausa on

            Peter pls ak čítaš tento texp pls vedel by si mi napisať na moj mail kominatstvobb@gmail.com chcel by som poprosiť o info ohladne praktickej skúsenosti s FV vs el auto plánujem kúpiť oboje a skôr sa mi jedná to tú praktickú / legislatívnu stránku a pod. a počul si už o vanadium redox bateriách ? ďakujme Martin Rausa, BB

        • Aj ty sa odpoj, nech tu nemusíme tieto tvoje 100x vyvrátené drísty čítať. Elektrika pre autá ti vadí, ale pre iné spotrebiče nie. Však keď je ropa taká super, tak nech sa páči, odpoj sa od elektriky, kúp si generátor na naftu, alebo benzín alebo uhlie a buď frajer, však elektrina z našich elektrární je fuj fuj. Tak čo ešte dáš dáku demagógiu debilko?
          A jadrové palivo od nás odchádza tam odkiaľ prišlo, a neboj sa, oni vedia ako ho ďalej využiť, ty dement neinformovaný, jadrové palivo použité v elektrárňach prvej generácie vedia využiť elektrárne najnovšej generácie a dokonca oveľa viac…

          • Použité jadrové palivo už dávno neodchádza naspäť skadial prišlo,ale sa dočasne skladuje v Bohuniciach v medzisklade.

      • Elektroauta a suciastky na ich vyrobu sa ako prepravuju? Napriklad cez ocean?
        „Naštuduj si niečo o tom. Bezrozmyslu opakuješ hlúposti a dokonca verejne.“

        Ak tvrdis ze sa daju recyklovat, tak aj plast sa da a preco je vsade v prirode? Tak isto to bude s akumulatorom.

        • Nedrístaj debil. Plast je v prírode preto, že sa dlhé roky vyrábal len tak, bez toho aby bol v odpade separovaný a následne recyklovaný a preto že rôzni dementi nie sú schopní svoj odpad separovať a následne vyhodiť do príslušných zberných nádob a vyhodia ho hocikde v lese.
          Čo sa áut týka tak na Slovensku nemôžeš odhlásiť auto z evidencie bez toho aby si mal potvrdenie od šrotoviska že si im ho odovzdal na ekologickú likvidáciu (recykláciu). A ak auto neodhlásiš a nemá platnú STK a EK (1. krát po 4 rokoch následne každé 2 roky) Tak ti budú domov chodiť pokuty. Takže už vidím tie mraky elektromobilov ako sa váľajú po lesoch ty prašivý demagóg.
          A elektroautá sa prepravujú úplne rovnako ako aj neelektroautá, o tom sa nikto nebaví.

    • Nechodíš ty s tou švédskou školáčkou prednášať kade tade po EU o klíme. A po prednáške idete na hovädzí steak ktorý planétu záťaži 10x viac ako spaľovanie fosílnych palív.

    • Ano na každom kúsku použiteľnej rieky postavme vodáreň , na každom kopci veterné turbíny a na každom poli namiesto pšenice solárne paneli , Problem solved .

      • Priestoru je vela, ved na kazdej streche budu solarne panely, v domoch powerbanky, kde sa bude kumulovat energia pocas slnecneho dna a pocas noci, kedy je elktriny nadbytok. Z tejto lacnej a ekologickej energie si nabijes auto, ktore cely den pouzivas….

        • Boris dám si k tebe aj moped aby si mi za noc dobil teslu 😀 to aby si mal veľkú graž na takú bateriu ked v noci slnko ani v blave nesvieti .

        • To ci je ta elektrika lacna to pochybujem. Ale trochu som pocital a nejak mi to nevychadza.
          Nasa bytovka:
          558m2 rovna strecha takze panely dajme 700m2 pri vykone 160kwH/m2/rok to je denne 307kwH
          Pocet byrov 48 , pocet aut 96 citas dobre 96 aut. pri rocnom najazde 20 000km je to denne 55km. Pri spotrebe 18kw/100km potrebujes denne 950 kwH.

          Takze vyrobis 307kwH a spotrebujes 950kwH. Kde je ten nadbytok?

  3. Ak mi ukážu e auto čo sa natankuje za 5min prejde 1500km , a pôjde solídnych 130kmh a klíma mi neubere 500km z dojazdu a bide stáť 12 000 tak možno .

    • Spamätaj sa chlapče a chod si radšej kupit do Nemecka kúpiť ojazdené Audi ktorá má najazdené 400000km a machruj aký si frajer.

      • Čo sa nerváčiš za cenu e auta si nemusím kupovať žiadne ojazdené audi , 😀 môžem si kúpiť uplne nové a nemusím sa starať či mi bateria vystačí na cestu domov ked si zapnem klímu alebo kúrenie nebodaj rádio 😀

        • Ako mali chlpaci z toho robite preteky, ak naozaj musis urobit 1000 km na jeden sup, ostan pri nafte/benzine. Ja budem may doma jednu elektriku a jeden plug-in hybrid. Cize benzin budem tankovat len par krat za rok, mozno mi aj tvoje deti raz za to podakuju, ty ale budes hovorit len ale, ale, ale

          • Vandelay , to že budeš jazdiť doma na e autíčku nezmení nič , stále vyprodukuje jeho výroba a pohon viac bordelu než úžitku . Skôr by trebalo vyriešiť veľké problémy a to emisie lietadiel a veľkých lodí , tie tak skoro na elektrinu nepôjdu . Ak by mali zakázať diesle chcel by som vedieť čo by si šiel do obchodu nakúpiť ked tam tovar nemá kto doniesť , lebo dieselový kamión tak skoro elektrikckým nenahradíš . Mal by si sa viac sústrediť na to aké veci jedia tvoje deti než aké dýchajú . V jedle čo prichádza na slovensko je podľa mňa viac bordelu nez v tom čo sa nadíchajú zo spaľovacích motorov .

    • A ty mi tiez ukaz auto ktore ma dojazd 1500 km. Strasne by som ho chcel vidiet. Nadrze v autach su kazdym rokom mensie a mensie. Od elektromobilu chces nieco co nieje ani pri beznom aute. Skus sa niekedy zamysliet co pises

      • Mám v aute 62l nafty spotreba 5l/100km ked si to spočítaš je to 1240km natankujem za 3 min aj s cik pauzou ,l. Tak najskôr si sprav počty potom štekaj .

    • Daj auto za 12000 ktore ma taku spotrebu ze na nadrz da pri 130km/h + klima da 1500km.
      Podla mna si trochu prestrelil.
      Ale suhlasim s tim ze 130km/h + klima nech da naozaj 300km a za 5min nabijem a pritom neposkodzujem baterku. A cena 12 000Eur a zivotnost bateriek aspon 150 000km.
      Podla mna takyto elektromobil by vyhovoval skoro kazdemu.

  4. Páni vono to že 20 storočie bolo dobou páry neskôr ropy a teraz 21 storočie bude elektrické s tým sa už obyčajný človek alebo motorista musí len zmieriť. To už niekto rozhodol (teda sa na tomto dohodli) – ktorí ovplyvňujú, ovládajú naše životy. Tak ako v 58 roku bola menová reforma, 2008 Lehman Bradrs skrátka vždy niekto rozhodne aby to vyhovovalo niečím záujmom.

    • Napisal si to presne. Ide o niekoho zaujem a ekologia je im uplne ukradnuta. Ti co maju e-auto veria tomu ze nopotrebuju ropu. Ale zabudaju na to ze aj plast v ich eko aute je ropa. A ze tam maju aj olej a maziva. A co s baterkou po 100 000km? Prave som riesil baterku do R Zoe po najazdenich 70 000km je cas na vymenu. Nove Zoe 32 000 a nova baterka 17 000. Takze az taka ekologia ani uspora eur v tom nieje. A na reciklaciu mozete tiez zabudnut. Dolezite je ludi presvedcit ake je to eko, len aby z toho bol dobry biznis.

  5. Este sme zabudli na dolezity fakt. Mnozstvo dychatelneho vzduchu, ktore pohltia spalovacie motory je obrovske. Ak to takto pojde dalej, bude vobec co dychat? Pokial si chcu ropne a uholne spolocnosti zachovat zisky, nech zacnu tazit trebars helium3 z mesiaca. Dojezite je zmensit mnozstvo fosilnych paliv, ktorych spalovanie v motoroch odobera kazdym dnom dychatelny vzduch. Na toto uz regeneracia ekosystemu nebude stacit. Skuste to niekto vyratat, kolko vzduchu zhltne za 1km bezne auto. A este nieco. Ja sice elektromobil nemam. Ale akonahle sa stanu cenovo dostupnejsie modely, ktore potrebujem k svojej praci, nebudem vahat a vozovy park s radostou vymenim za elektro.

    • Zial to iste plati aj pre elektrarne v ktorych sa nieco spaluje. Uhlie , plyn, biostiepka atd… Neviem kolkovzduchu sa spotrebuje v atomovej, tak to nepisem.
      Ale tiez tam kde sa zacnu tazit vzacne kovy do akumulatorov bude mesacna krajna ako pri ropnych poliach.
      Ale konecne novy pohlad na problem.

      Mozno sa zda ze vzdy rypem , ale chcem aby sme sa na problem pozerali z viacerych uhlov.

      • Pozri aj z toho uhla, koľko zla narobili vojenské konflikty kvôli rope. Korporáty spojené s ropou pretláčajú doktrínu o neekologickosti elektroát a ľudia to poľahky papkajú.

      • Mochovce vyprodokujú 12g CO2/kWh a 32 ton vyhoreného paliva ročne . Oproti Vojanom ktoré produkujú ročne 5000ton SO2 , 4000ton ťažkých kovov , 6.5mil ton CO2 , 500 000 ton pevného odpadu , tieto počty pre Vojany a Mochovce sú pre 1000MW inštalovaného výkonu . Vojany pokrývaju cca 10 – 30 % denénho odberu elektrickej energie . Takže tie vaše e autíčka vypúšťajú dosť bordelu , len nie priamo a to vám stačí aby ste tomu naleteli . Ja osobne si e auto kúpim ked sa bude vyrábať ekologicky aj auto aj elektrika , zatial to nemá zmysel .

        • A hlavne nezabúdaj že elektromobily sa nabíjajú väčšinou v noci, takže spotreba energie navyše je malá, pretože energiou vyrobenou v noci sa inak vyhrievajú prenosové vedenia (lebo jadrovku a uhoľku nemôžeš len tak vypnúť alebo nejak extra regulovať výkon na dennej báze), ty ekologický odborník 😀 Ono práveže elektromobily pomáhajú vyrovnávať nerovnomernú spotrebu energie cez deň a v noci. Samozrejme ak niekto točí ťažké kilometre cez deň a potrebuje dobíjať na rýchlonabíjačkách, tak ten sieti nepomáha, ale vačšina ľudí ide ráno do práce poobede z práce a najazdia denne do 100km, čo sa v pohode v noci dobije…

          • Nočný odber u nás pokrývajú prečerpávačky , a nočný odber el.energie pre domácnosti . Ja som písal hlavne o tom ako e auta vypúšťajú bordel , len nie lokálne . Vyhrievanie vedení ? Teraz som počul už všetko 😀

        • Zaujimave, že ked s tou špinavou elektrickou energiou napájaš doma, chladničku, klímu, televízor, počítač, atď. , tak to je v poriadku.
          Nabíjane elektromobilu ti ale náramne vadí!

Pridajte komentár