Český startup MW Motors oznamuje, že jeho „sparťanský“ offroad MWM Spartan EV s pohonom 4×4 je už možné predobjednať. Spoznali sme pritom aj ceny doplnkovej výbavy.
Elektrický offroad od MW Motors vznikol na platforme „Hunter 4×4“, ktorú vyrába tradičná ruská automobilka UAZ. Zámerom českej spoločnosti pritom bolo v rámci tejto platformy implementovať technológiu zo svojho ľahkého „retro“ elektromobilu Luka EV.
Podľa výrobcu má byť tento model praktickým, minimalistickým, výkonným, cenovo dostupným a jednoducho opraviteľným elektromobilom. Oceniť ho majú najmä „nadšenci 4×4“, poľnohospodári, lesní pracovníci, fanúšikovia extrémnych aktivít alebo spoločnosti zaoberajúce sa povrchovou ťažbou.
5-miestny elektromobil disponuje rozmermi 4 100 × 1 730 × 2 025 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 380 mm a svetlou výškou 210 mm. Jeho maximálne užitočné zaťaženie v rámci jazdy na cestných komunikáciách je 550 kg. V teréne klesne na 336 kg. Hĺbka brodenia dosahuje 500 mm a ťažná kapacita 2 500 kg.
Li-ion batéria vozidla má kapacitu 62 kWh a podľa spoločnosti MW Motors zabezpečí dojazd 240 km. Jazdný cyklus sa však nespomína. Podporuje rýchlonabíjanie, pričom na 80 % sa má nabiť „počas obednej prestávky“ (presný údaj nepoznáme). Batéria zabezpečuje energiu pre synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, ktorý ponúka výkon 120 kW. Ten dokáže vozidlo s hmotnosťou 2 109 kg rozpohybovať na maximálnu rýchlosť 130 km/h.
Cena a doplnková výbava
Ako sme už uviedli, elektromobil MWM Spartan EV je už možné predobjednať, a to za cenu od 39 990 € bez DPH. Online konfigurátor pritom odhaľuje aj ceny doplnkovej výbavy. Tou je žiaľ aj pevná strecha za 490 €, štandardom je „soft-top“. Za „ABS + uzávierku diferenciálu“ sa pripláca 890 €. Štandardom nie je ani antikorózne ošetrenie, ktoré zhltne ďalších 490 €.
Priplatiť je možné aj za metalízu (499 €), dodatočné svetlomety (149 €) a balík výbavy „Trophy“ (990 €). Ten obsahuje predný zosilnený nárazník, navijak, rebrík a strešný nosič, ako aj zosilnené bočné prahy.
V rámci predobjednávky je potrebné zaplatiť 10 % z kúpnej ceny vozidla, ktorého dodacia lehota je 6 mesiacov. Ešte predtým však je našťastie možné uskutočniť skúšobnú jazdu, a to v mestečku Dobřany, ktoré sa nachádza neďaleko Plzne.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Unikátny český „retro-elektromobil“ Luka EV dostal lacnejšiu verziu
Česi predstavili elektromobil, ktorý má konkurovať legendárnej „multikáre“
Česi vylepšujú „lacné“ čínske elektromobily. Predávajú ich pod značkou elBlesk
4 komentáre
skoro som sa pri pohlade na toto cudo dogrcal… a to som este donho nemusel nastupit…
Neviem, čo by ma malo motivovať, kúpiť takýto BEV experiment! To by som radšej siahol po klasike s ICE ….
To vozitko je pre cielovu skupinu fajn, ale nie za 51k. Tak za polovicu mozno. Este ho aj nazvu spartan a potom daju nanho luxusnu cenovku. 🙂
Spotreba 26kwh sa mi tiez zda dost vysoka. To nema rekuperaciu?
Tata si ten vojensky UAZ v lese nevedel vynachalit. Ak ma aj tento podobne terenne jazdne vlastnosti tak za tych 25k ako pracant by mal uspech.
Kto zaručí, že budú všetky diely na opravy počas obvyklej doby k dispozícii?!