„Česko-ruský“ elektrický offroad MWM Spartan je už možné predobjednať

4

Český startup MW Motors oznamuje, že jeho „sparťanský“ offroad MWM Spartan EV s pohonom 4×4 je už možné predobjednať. Spoznali sme pritom aj ceny doplnkovej výbavy.

Elektrický offroad od MW Motors vznikol na platforme „Hunter 4×4“, ktorú vyrába tradičná ruská automobilka UAZ. Zámerom českej spoločnosti pritom bolo v rámci tejto platformy implementovať technológiu zo svojho ľahkého „retro“ elektromobilu Luka EV.

Podľa výrobcu má byť tento model praktickým, minimalistickým, výkonným, cenovo dostupným a jednoducho opraviteľným elektromobilom. Oceniť ho majú najmä „nadšenci 4×4“, poľnohospodári, lesní pracovníci, fanúšikovia extrémnych aktivít alebo spoločnosti zaoberajúce sa povrchovou ťažbou.

5-miestny elektromobil disponuje rozmermi 4 100 × 1 730 × 2 025 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 380 mm a svetlou výškou 210 mm. Jeho maximálne užitočné zaťaženie v rámci jazdy na cestných komunikáciách je 550 kg. V teréne klesne na 336 kg. Hĺbka brodenia dosahuje 500 mm a ťažná kapacita 2 500 kg.

Li-ion batéria vozidla má kapacitu 62 kWh a podľa spoločnosti MW Motors zabezpečí dojazd 240 km. Jazdný cyklus sa však nespomína. Podporuje rýchlonabíjanie, pričom na 80 % sa má nabiť „počas obednej prestávky“ (presný údaj nepoznáme). Batéria zabezpečuje energiu pre synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, ktorý ponúka výkon 120 kW. Ten dokáže vozidlo s hmotnosťou 2 109 kg rozpohybovať na maximálnu rýchlosť 130 km/h.

Cena a doplnková výbava

Ako sme už uviedli, elektromobil MWM Spartan EV je už možné predobjednať, a to za cenu od 39 990 € bez DPH. Online konfigurátor pritom odhaľuje aj ceny doplnkovej výbavy. Tou je žiaľ aj pevná strecha za 490 €, štandardom je „soft-top“. Za „ABS + uzávierku diferenciálu“ sa pripláca 890 €. Štandardom nie je ani antikorózne ošetrenie, ktoré zhltne ďalších 490 €.

Priplatiť je možné aj za metalízu (499 €), dodatočné svetlomety (149 €) a balík výbavy „Trophy“ (990 €). Ten obsahuje predný zosilnený nárazník, navijak, rebrík a strešný nosič, ako aj zosilnené bočné prahy.

V rámci predobjednávky je potrebné zaplatiť 10 % z kúpnej ceny vozidla, ktorého dodacia lehota je 6 mesiacov. Ešte predtým však je našťastie možné uskutočniť skúšobnú jazdu, a to v mestečku Dobřany, ktoré sa nachádza neďaleko Plzne.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Unikátny český „retro-elektromobil“ Luka EV dostal lacnejšiu verziu
Česi predstavili elektromobil, ktorý má konkurovať legendárnej „multikáre“
Česi vylepšujú „lacné“ čínske elektromobily. Predávajú ich pod značkou elBlesk

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. To vozitko je pre cielovu skupinu fajn, ale nie za 51k. Tak za polovicu mozno. Este ho aj nazvu spartan a potom daju nanho luxusnu cenovku. 🙂
    Spotreba 26kwh sa mi tiez zda dost vysoka. To nema rekuperaciu?

    Tata si ten vojensky UAZ v lese nevedel vynachalit. Ak ma aj tento podobne terenne jazdne vlastnosti tak za tych 25k ako pracant by mal uspech.

Pridajte komentár