Koncern Hyundai má znížiť ponuku spaľovacích modelov na polovicu. V budúcnosti chce byť čisto elektrický

1

V rámci oficiálnych aj neoficiálnych správ sa avizuje, že koncern Hyundai Motor Group, pod ktorý patria značky Hyundai, Kia a Genesis, sa ešte jasnejšie zameria na elektromobilitu. Jeho modelová ponuka sa má pritom dočkať veľkých zmien, ktoré budú zrejme jedným z krokov na ceste k čisto elektrickej budúcnosti.

Čoraz viac výrobcov áut prichádza so strategickými plánmi, v ktorých hrá prím elektromobilita. Viacero z nich pritom tieto plány pomerne často aktualizuje o ambicióznejšie ciele v oblasti elektrifikácie. A zdá sa, že ešte tento rok sa môžeme dočkať aktualizovanej stratégie koncernu Hyundai, ktorá bude ešte viac zameraná na elektromobilitu.

Agentúra Reuters totiž prichádza so správou, že podľa jej nemenovaných zdrojov kórejský koncern ešte v marci odsúhlasil veľké zmeny v rámci produktového portfólia. Z neho má totiž vypadnúť až polovica modelov so spaľovacím motorom. Týmto krokom si má Hyundai zabezpečiť zdroje na výskum a vývoj elektromotorov, batérií a palivových článkov.

Zdroje Reuters tiež informovali, že kórejský koncern prestal vyvíjať nové pohonné jednotky pre spaľovacie automobily. Vývoj spaľovacích motorov pritom už ukončila značka Audi, Daimler ich vývoj minimálne pozastavil a ukončenie vývoja avizuje napr. aj VW.

Viac o nových strategických plánoch koncernu Hyundai by sme mohli dozvedieť ešte tento rok, keďže ďalší zdroj Reuters uvádza, že stratégia prechodu na čisto elektrické modely bude dokončená v priebehu nasledujúcich 6 mesiacov. Ešte predtým však na výzvu Reuters Kórejci uviedli, že urýchľujú prijatie batériových elektromobilov a áut s vodíkovým pohonom.

A dodali, že na rozvíjajúcich trhoch sa pokúsia zefektívniť svoju ponuku spaľovacích modelov a na hlavných trhoch, ako sú USA, Európa a Čína, sa zameriavajú na postupné rozšírenie ponuky elektromobilov s cieľom úplnej elektrifikácie do roku 2040.

Ešte predtým, do roku 2025, si koncern Hyundai Motor Group kladie za cieľ predávať 1 milión elektrických automobilov ročne. Chce mať pritom v rámci globálneho trhu s elektromobilmi podiel 10 %.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kia EV6 dostala čiastkový slovenský cenník a je dostupná na predobjednávku
Prémiová značka Hyundaiu, Genesis, príde do Európy aj s 3 elektromobilmi
Slovenský cenník má už aj Hyundai Ioniq 5. Na predajne sa dostane koncom leta

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Spaľovacie motory prešli od zavedenia normy EURO I dodnes úžasným vývojom so znížením škodlivých emisií. Bol som pri tom! Pri spaľovaní benzínu a nafty však nikdy nedôjde k nulovým emisiám, to je jasné! Dôležité je, aby ústup ICE bol prirodzený, vyvolaný rozumne rýchlym technickým, ekonomickým a ekologickým postupom elektromobility.

    Pane Bože daj, aby sa táto moja modlitba čo najviac naplnila!

Pridajte komentár