Volkswagen ukončí vývoj naftových a benzínových motorov

6

Volkswagen sa aktuálne prezentoval ďalším pomerne radikálnym vyhlásením. Najskôr chce ukončiť vývoj naftových a benzínových motorov a potom stopnúť predaj spaľovacích automobilov. Kedy sa tak má stať?

Plány koncernu Volkswagen v oblasti elektromobility naznačovali, že časom sa automobily s konvenčným typom pohonu dostanú na vedľajšiu koľaj. Veď nemecký koncern plánuje ponúknuť do roku 2025 až 50 elektromobilov. Stáť ho to má neuveriteľných 44 miliárd €, ktoré preinvestuje do roku 2023.

Do roku 2030 má mať vo svojom portfóliu dokonca až 300 elektrifikovaných vozidiel, vrátane dodávok, nákladiakov či motocyklov. Pre naplnenie svojich ambicióznych plánov si VW u rôznych výrobcov rezervoval  batérie do 50 miliónov elektromobilov.

Značka VW pritom všetkom spomína aj cenovo dostupné modely, ako napríklad “vstupný” elektromobil za 18 000 € či elektrický kompaktný hatchback so slušným dojazdom pod 25 000 €, na ktoré by sme nemali čakať moc dlho. Vo všeobecnosti pritom hovorí, že “naše elektromobily budú dobré ako Tesly a o polovicu lacnejšie“.

V najbližších mesiacoch a rokoch uvedie na trh hneď niekoľko plne elektrických modelov. Volkswagen ID sa má dostať do výroby budúci rok. Po ňom by mal nasledovať nový e-up 2, elektrické SUV Volkswagen ID Crozz, microbus ID Buzz a sedan ID Vizzion. A to sa bavíme len o značke Volkswagen a nie o celom koncerne, ktorý zahŕňa celkovo 12 automobiliek, napríklad Škoda, SEAT, Audi či Porsche.

Posledná generácia platformy pre spaľováky

Šéf pre stratégiu značky Volkswagen, Michael Jost, aktuálne vyhlásil, že jeho kolegovia aktuálne pracujú na poslednej generácii platformy, ktorá nie je určená pre vozidlá s CO2 neutralitou, informuje Handelsblatt.

Vozidlá postavené na tejto platforme prídu na trh v roku 2026, pričom zároveň s ich príchodom bude ukončený vývoj naftových a benzínových motorov. Avšak VW bude pokračovať vo vylepšovaní tejto platformy. Potom bude nasledovať postupné znižovanie objemu produkcie spaľovacích motorov. To by malo vyústiť okolo roku 2040 do úplného ukončenia predaja spaľovacích modelov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Z elektrického crossoveru od VW za 18 000 € sa zrejme vykľuje úplne iný elektromobil
Elektrický hatchback VW ID bude vybavený 50 aj 80 kWh batériou. Čo dojazd?
Od roku 2030 v Dánsku zrejme nekúpite vozidlo so spaľovacím pohonom

 Zdroj fotografií: VW

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Mohli by sa aj viac poponáhlať. Čím skôr ukončia spaľováky, tým rýchlejšie sa im vrátia investície do EV. Pritom na EV majú väčšiu maržu takže by im dokázali rýchlejšie splatiť aj investície do predčasne ukončených spaľovákov. Neexistuje jediný rozumný dôvod vláčiť si za sebou kotvu v podobe spaľovákov ešte ďalších 22 rokov. A nie to ešte vyvíjať ďalšiu kotvu pre rok 2026. To je čisté zúfalstvo a ignorácia. Pre zopár imaginárnych peňazí…

    • Kotva dlhého dobíjania batérií,obmedzaného počtu nabíjacích cyklov, klesajúcej kapacity , nevyhnutnosť “batérioveho hospodárstva “, dlhého casu stráveneho na ” pumpe”, nízka priepustnosť ” púmp”, nepripravenosť energetickyých rozvodov, a napokon obmedzenie užívateĺov vyplývajúce z malého dojazdu zvýši početnosť ” čerpaní” – to všetko je hrozivé. Tak ako je hrozivé že fyzikálne zákony neumožnia dosiahnuť efektivitu v rychlosti a kapacity “cerpania” zdroja pohybu. Pre nákladnú a tobôž diaľkovú dopravu ešte neexisyuje ani pokus o čo len štúdiu. Fantastovia snívajte ďalej a pripravujte ekologickú vyrobu elektriny. A nezabúdajte, že kôň istí všetky problémy.
      Toľku ku ropnej ” kotve”.

  2. Čakám na auto, ktoré bude mať autopilot a zákon, že sa človek bude môcť venovať aj iným veciam počas transportu- jazdy s elektromobilom. Máme stále menej času na riešenie práce, po zdĺhavých presunoch na preplnených cestách, kde často dopravné nehody ešte viac brzdia premávku. Synergia GPS s riadením premávky môže výrazne pomôcť pri prepravovaní sa a včasných dojazdoch. Možno jedným z riešení bude aj spoločná cesta viacerých ľudí jedným vozidlom. Keď sa zadá miesto dojazdu a čas príchodu.

    • Dobry den, jazdim uz 2 roky elektricke auta BMW i3 a teraz 7 mesiacov Tesla X. Upozornujem, ze autopilot som si dal vypnut, ta technologia bude este dlho nepouzitelna v tom chapani, ako to pisete. Auto sice cita ciaru, atd, ale napr nevie zatial vobec co s kruhovym objazdom. Dalej ked sa oproti iduce auto dotklo stredovej ciary, moje auto prudko zabrzdilo, az mi mobil z ruky vyletel…. Ten kto to pouziva ako pomoc pri dlhych cestach, ok, ale auto same jazdit tak lahko este dlho nebude….( okrem toho velmi spomaluje premavku aktivny tempomat ).

  3. Elektromobily môžu byť, ale pokial ide o mobilitu 4+ tak mam pocit, že toto pri sučasnej dopravnej infraštrukture velmi nepojde. Moj nazor mobilita 4+ až 5+ bude plne možna pri nadurovňovej doprave. Pre mna je podstatne prepravit sa rychlo a bez dooravnych zapch. Samozrejme elekromobily ano . Ja preferujem z hladiska buducnosti dopravy efektivitu ci uz z hladiska ekologie, nakladovosti, navratnosti, rychlosti, variabilnosti a teda jednoznacne nadurovňovú elektrickú dopravu s využitim krypto platformy. Takou dopravou sa dnes vo svete prezentuje SkyWay.

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!