Prechod na elektromobily si vyžiada investície do el. siete. Na koľko vyjde 1 auto?

0

Šéf energetického gigantu E.ON zverejnil výsledky štúdie, ktorá sa zameriava na rozširovanie elektrickej siete pre potreby prechodu na 100 % elektromobilitu. Minimálne v Nemecku by to nemal byť žiadny problém, zadarmo to však nebude.

Štúdie ukazujú, že obavy z energetickej krízy dôsledkom vyťaženia siete elektromobilmi sú neopodstatnené. Veď tie budú pribúdať postupne, čo poskytne energetickým spoločnostiam dostatok času na potrebné navyšovanie kapacít. Navyše, očakávať môžeme aj ďalšie zvyšovanie počtu domácností, ktoré do značnej miery či úplne pokryjú svoje energetické potreby solárnymi či inými nezávislými systémami.

Je však isté, že energetické nároky civilizácie budú stále stúpať, a to aj vplyvom elektrifikácie dopravy. Energetický gigant E.ON, ktorý pôsobí na viac ako 30 trhoch, preto spoločne s poradenskou spoločnosťou Consentec vypracoval súvisiacu štúdiu.

Siete sú na e-autá pripravené dobre

Tá skúmala rôzne scenáre v rámci Nemecka, a to vrátane 100 % prechodu k plne elektrickým automobilom. V rámci analýzy sa dospelo k záveru, že elektrické siete E.ON sú dobre pripravené na väčší nárast počtu elektromobilov. A do roku 2045 majú byť schopné podporiť úplnú elektrifikáciu automobilov.

Budúce investície

V najbližších 25 rokoch si to má vyžiadať investície vo výške 2,5 miliardy €. Len samotná spoločnosť E.ON by pritom mala zabezpečiť energetické služby pre 6,5 milióna vozidiel. V prepočte na 1 elektromobil tzn. investície vo výške 385 €.

Táto suma by však mohla podľa E.ON klesnúť na polovicu. A to vďaka zavedeniu digitálnych riešení a motivačného systému pre elektromobilistov, ktorý zabezpečí, že väčšina vozidiel sa bude nabíjať v nočných hodinách, kedy je najnižší dopyt po elektrine.

2/3 spomínaných investícií E.ON (2,5 mld. €) by mali zhltnúť selektívne stavebné projekty, ako napríklad obnova lokálnych rozvodných sietí, ktoré by verejnosť nemala nijako pocítiť. Zvyšok by mal putovať na výstavbu elektrického vedenia. E.ON pritom investuje do nemeckých sietí cca 1 miliardu € ročne. Takže kompletná elektrifikácia vozidiel si teoreticky vyžiada „len“ 10 % navýšenie „pravidelných“ investícií, a to po spriemerovaní na 1 rok.

Zdroj titulnej fotografie: Nissan

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily prinesú nižšie ceny elektriny pre všetkých odberateľov
Čerpacími stanicami budúcnosti sú garáže a parkovacie miesta
Spôsobia elektromobily energetickú krízu a rast cien elektriny?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár