Zákon o dotáciách definitívne schválený. Na elektromobil max. 10 000 €

9

Včera bol definitívne schválený zákon, ktorý umožňuje poskytovať dotácie na nákup vozidiel s alternatívnym druhom pohonu, vrátane elektromobilov. Pozmeňujúci návrh pritom priniesol zmeny ohľadom výšky dotácie.

Portál Teraz informuje, že parlament v stredu definitívne schválil návrh zákona o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva SR. Z neho by pritom mali vzísť konkrétne výzvy ministerstva, ktoré sa budú týkať poskytovania príspevku na nákup nielen elektrických automobilov. Budeme pritom dúfať, že ich podmienky nevylúčia z „hry“ elektromobily značky Tesla.

Maximálne 35 % z ceny

Výška poskytnutej dotácie bude môcť byť maximálne do 35 % z celkovej obstarávacej ceny vozidla, a to v prípade, že žiadateľ zároveň vyradí z evidencie spaľovacie vozidlo staršie ako 15 rokov. Inak to bude maximálne 25 % z kúpnej ceny, „okrem automobilov kategórie M1 a N1“.

Resp. 10 000 €

Novinkou je pritom to, že maximálna výška poskytnutej dotácie bude v prípade vozidiel kategórie M1 a N1 obmedzená na sumu 10 000 €, čím sa má predísť neprimeranému príspevku na nakúp vozidla s alternatívnym pohonom.

Dotácie sa pritom môžu vzťahovať na vozidlá, ktoré majú:

  • pohonnú jednotku vybavenú nádržou na stlačený zemný plyn, skvapalnený zemný plyn alebo skvapalnený ropný plyn a zároveň môže mať nádrž aj na iné palivo,
  • najmenej jednu pohonnú jednotku využívajúcu pohonnú látku vyrobenú z obnoviteľných zdrojov energie,
  • najmenej jednu pohonnú jednotku na elektrický pohon a možno ho dobíjať z externého zdroja elektrickej energie,
  • výhradne elektrický pohon, a to
    1. batériové elektrické vozidlo,
    2. elektrické vozidlo s palivovými článkami.

Oprávnenými žiadateľmi môžu byť fyzické osoby (podnikatelia aj nepodnikatelia), právnické osoby a obce alebo vyššie územné celky a nimi zriadené organizácie. Konkrétne podmienky dotačného programu budú pritom uvedené v rámci konkrétnej výzvy/výziev, ktorú/ktoré zverejní Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky (MH SR).

Riaditeľka Odboru priemyselného rozvoja MH SR Andrea Farkašová sa pritom v apríli vyjadrila, že prvá výzva vzťahujúca sa na podporu vozidiel by mala byť zverejnená v decembri tohto roka.

Možná skrátená doba odpisovania

Novela zákona o dani z príjmov obsahuje návrh na novú odpisovú skupinu „0“, ktorá umožní odpisovanie vozidla po dobu 2 rokov. Vzťahovať sa má pritom len na vozidlá s plne elektrickým a plug-in hybridným pohonom. A tomuto návrhu bola prispôsobená nutná dĺžka vlastnenia vozidla, na ktoré bola poskytnutá dotácia. Tzn. 2 roky.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW e-Golf za výpredajové ceny už aj na Slovensku. Zľava cez 7 000 €
Čo by ste povedali na dotácie na jazdené elektromobily?
Ako motivujú európske krajiny svojich občanov k nákupu elektromobilov?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Parada, ale nejak sa mi nechce verit, ze o tychto dotaciach vyrobcovia aut nevedia a nevyuziju tuto ,,podporu ludi statom,, na navysenie cien … Ale mozno sa mylim 🙂

  2. Nejasné, zahmlené, všeobecné. Predtým to bolo jednoznačné: EV 5000 Eur, PHEV 3000 Eur, čerpanie dotácie na 3 krát. Vybavené, bodka.
    A teraz? „Dotácie sa môžu vzťahovať na…“, dotácia maximálne 35 (resp. 25) %, maximálne 10 000 Eur…
    Tak teda koľko vlastne dostanem, keď si kúpim napríklad najpredávanejší typ EV v Európe – Nissan LEAV za 36 litrov?
    Niektorí ľudia majú skrátka zmysel pre komplikovanie jednoduchých záležitostí…

    • Ak nemas tych spravnych kamosov a nie si v tej spravnej strane, dostanes akurat tak infarkt. Bude to urcene len pre uzku skupinku. Urcite bude aj posudzovacia komisia, ktora bude rozhodovat kto ma narok a kto nie, aj ked budes splnat vsetky poziadavky.

    • Ak nezlikviduješ auto staršie ako 15 rokov, tak 25% z 36000 t.j. 9000
      Ak zlikviduješ auto staršie ako 15 rokov, tak 35% z 36000 tak by si mal dostať 12600 ale limit je 10000 takže dostaneš 10000

  3. Klasická rozkrádačka státem násilím vybraných peněz od nás všech, kterou si tentokrát prolobovaly některé automobilky. Akorát další zátěž, kdy si lidé budou myslet, že něco dostávají, ale pak budou státem opět více okradeni, aby bylo na „ekologickou“ likvidaci odpadu spojeného s elektromobily (akumulátory atd.). Přerozdělování, aby si chamtivý člověk pořídil elektromobil s vědomím, že pokud to neudělá, prodělá, protože si jej pořídí ostatní.

  4. Nazdar všetci, myslím, že každý máte tak trochu pravdu.. A je fakt, že z príkladu Nissanu Leaf, ktorý s dotáciou vyjde na 26 litrov, je jasné, že úplne bežný Slovák si ho nebude môcť dovoliť. No i tak je to pozitívne, že nebudeme konečne raz s dotáciami na chvoste v EÚ. Iné štáty sú také štedré neni. Ale k veci: nikde nevidím napísané, že ide len o nové autá. Myslí sa tým, že si Slováci budú môcť kúpiť ojazdené EV a dostať pritom percentuálnu dotáciu?

    • Určite by som nedúfal v dotáciu jazdeniek. Aj keď, ktohovie…
      Ale je tu ešte jedna otázka – čo s do – dototovaním áut, ktoré boli kúpené od skončenia predošlej dotácie do začiatku platnosti novej dotácie? Alebo tu sa už kruhy definitívne uzavreli, ako keď padne kameň do vody?

Pridajte komentár