Elektromobil Seat El-Born príde budúci rok ako Cupra s dojazdom 500 km

1

Automobilka Seat odhalila pod svojou športovo orientovanou značkou Cupra najvýkonnejšiu verziu chystaného elektrického hatchbacku El-Born, ktorá nesie meno Cupra El-Born. Okrem toho však ponúkne aj kapacitne najväčšiu batériu, ktorá zabezpečí dojazd 500 km.

Seat predstavil kompaktný elektrických hatchback El-Born v marci 2019. Ide v podstate o dvojičku Volkswagenu ID.3, ktorá nesie identickú techniku, pričom bola postavená na spoločnej koncernovej platforme MEB. A ako vieme, VW ID.3 bude dostupný v 3 verziách, ktoré sa okrem iného líšia kapacitou batérií.

Základná verzia (45 kWh batéria) ponúkne dojazd 330 km (WLTP), stredná (58 kWh batéria) 420 km (WLTP) a top verzia (77 kWh batéria) 550 km (WLTP). Seat El-Born bol predstavený v strednom variante, pričom sa nepochybovalo o tom, že bude dostupný aj v základnej verzii.

Cupra dostane 77 kWh batériu

A aktuálne automobilka Seat informuje, že sa dočkáme aj verzie s kapacitne najväčšou batériou (77 kWh – využiteľných). A to minimálne rámci jej športovo orientovanej značky Cupra. To však nemusí vylučovať neskoršiu dostupnosť civilnejšej verzie Seatu El-Born s rovnakou batériou.

Cupra El-Born je totiž zrejme „vyladená“ na výkon, čo sa mohlo prejaviť na jej nižšej efektivite, dôkazom čoho môže byť proklamovaný dojazd 500 km (WLTP). Ako sme už uviedli, VW ID.3 so 77 kWh batériou má podľa výrobcu ponúknuť dojazd až 550 km.

Je tak možné, že španielska automobilka bude ponúkať 2 top verzie elektromobilu El-Born – na dojazd orientovaný model pod značkou Seat a športový model pod značkou Cupra. Španieli žiaľ ohľadom jazdnej dynamiky zverejnili pomerne neštandardný údaj o zrýchlení – z 0 na 50 km/h za 2,9 s. Takáto metrika sa pritom používa väčšinou pri mestských vozidlách.

Špeciálny podvozok

Určite však poteší, že nepôjde len o model, ktorý pôsobí športovejšie len na oko. Bude totiž vybavený špeciálnym systémom Dynamic Chassis Control Sport (DCC Sport), ktorý kombinuje „športovú“ svetlu výšku so systémom, ktorý ju automaticky mení v závislosti od podmienok, pričom má zabezpečiť skvelú jazdnú dynamiku.

Seat vo svojej tlačovej správe tiež informuje, že počas 30 min nabíjania má získať dojazd minimálne 260 km. V rámci interiéru máme nájsť športové sedadlá a volant, ako aj kvalitné materiály. Na trh sa dostane budúci rok. My budeme dúfať, že ešte predtým sa dočkáme civilnejších a lacnejších verzií modelu El-Born. Ten mal podľa pôvodných správ prísť na trh pod značkou Seat tento rok. Avšak COVID-19 a softvérové problémy „súrodenca“ VW ID.3 mohli urobiť svoje.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
SEAT/Cupra predstavil úžasné elektrické SUV-kupé s koncernovými génmi
Cenovo dostupné elektromobily VW nevyvinie SEAT. Koncern mu projekt odobral
SEAT sa má stať čisto elektrickou značkou. Ešte si však počkáme

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Zabudnite na Seat El Born..
    ..ekonomicky sa im to nevyplati kedze ID.3 musi zmazat stratu zo spackanych investicii VW.. a tak by sa natahovali o rovnakeho low costovo orientovaneho zakaznika…

    S. el Born je uz takmer hotovy (tie auta uz davno zosli z vyrobnej linky na testy) a napriek tomu sa odklada.. a kedze tato Cupra je viac fancy a bude generovat vacsiu pridanu hodnotu pojde na trh ako prva..

    Bud si kup ID.3 alebo drahsiu Cupru.

Pridajte komentár