SEAT/Cupra predstavil úžasné elektrické SUV-kupé s koncernovými génmi

0

Podznačka automobilky SEAT, Cupra, predstavila koncept elektrického „SUV-kupé“ Cupra Tavascan. Pod jeho „kapotou“ pritom nájdeme rovnakú techniku ako v prípade chystaných koncernových „SUV-éčiek“ značiek VW, Škoda a Audi. Cupra však bude zrejme o niečo športovejšia.

Cupra Tavascan je podľa výrobcu navrhnutá tak, aby vyhovovala potrebám trhu s elektrickými SUV, ktorý by mal rásť ročne o 15 %. Spája pritom siluetu 4-dverového crossoveru so vzhľadom SUV a štíhlosťou športového kupé“.

„Okrem modelu Cupra Formentor, ktorý príde na trh v roku 2020 spolu s ďalšími dvoma vysoko výkonnými plug-in hybridmi, sme už preukázali naše technologické schopnosti vývojom prvého plne elektrického cestného športového vozidla Cupra e-Racer. Konceptom Cupra Tavascan prevádzame túto víziu do ulíc a dokazujeme, že výkon môže byť elektrifikovaný,“ hovorí šéf značky Cupra, Wayne Griffiths.

Dôraz na aerodynamiku a efektivitu

Zložité krivky originálneho elektromobilu by nemali byť len na parádu. Veď výrobca uvádza, že každý otvor sa podieľa na zvyšovaní účinnosti a umožňuje hladký prietok vzduchu okolo vozidla alebo vnútorné chladenie batérie. O lepšiu aerodynamiku sa majú postarať aj špeciálne navrhnuté 22″ disky kolies s turbínovým vzorom, ktoré minimalizujú odpor vzduchu. Funkčný je aj zadný difúzor.

V interiéri nájdeme okrem iného 12,3″ digitálny prístrojový kokpit vodiča a 13″ centrálny dotykový displej infotainmentu.

Známa technika vyladená na výkon?

Cupra Tavascan vznikla na koncernovej platforme MEB, ktorá je základom ďalších chystaných elektrických SUV ako Volkswagen ID. Crozz, Škoda Vision iV a Audi Q4 e-tron. Nie je tak prekvapením, že pohonná jednotka španielskeho konceptu disponuje rovnakým výkonom, a to 225 kW, ktorý zabezpečujú 2 elektromotory umiestnené v rámci oboch náprav.

Líši sa však údaj o kapacite batérie (77 kWh), ktorý je o niečo nižší ako v prípade spomínaných koncepčných elektromobilov. Batéria má pritom zabezpečiť dojazd 450 km (WLTP). Kapacitu 77 kWh bude mať aj najvyššia verzia elektrického hatchbacku Volkswagen ID.3. Je tak možné, že sériové koncernové SUV-éčka s elektrickým pohonom budú vybavené batériou s takouto kapacitou.

Vzhľadom na športové DNA značky Cupra, možno očakávať, že model Tavascan bude vyladený viac na výkon ako jeho koncernoví bratranci, ktorí sa chystajú na trh od budúceho roka. Veď Tavascan má ponúknuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za menej ako 6,5 s.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
SEAT predstavil elektrický hatchback el-Born s dojazdom 420 km
Test elektromobilu Škoda Vision iV, ktorý má blízko sériovému vozidlu
SEAT predstavil svoj prvý elektromobil. 260 km dojazd za „dostupnú cenu“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár