Hyundai testuje malý elektromobil, ktorý by mohol stáť okolo 20 000 €

17

Predstavitelia Hyundaiu začali spomínať menšie elektromobily s cenou okolo 20 000 € už v roku 2021. A aktuálne sa zdá, že Kórejci jeden z týchto modelov už testujú na európskych cestách. Malo by ísť pritom o elektrickú verziu malého crossoveru Hyundai Casper.

Motor1 informuje, že získal špionážne zábery maskovanej elektrickej verzie modelu Hyundai Casper (vrátane fotografií z nabíjania), ktorý sa testuje v sprievode ďalších malých elektromobilov Volkswagen e-up a Fiat 500e. Ten mal pritom nemecké „ŠPZ-ky“

A to by mohla byť dobrá správa pre európskych elektromobilistov, ktorí čakajú na malé cenovo dostupnejšie elektromobily. Minulý rok totiž marketingový šéf Hyundai Motor Europe, Andreas-Christoph Hofmann, uviedol, že pracujú na malom elektromobile, ktorý bude dostupný pre európsky trh. A dodal: „Každý v odvetví vie, že v prípade tohto druhu vozidla je cieľom cena 20 000 €.“

V marci tohto roka sa zas objavila neoficiálna správa, že Hyundai pracuje na dvojici menších elektromobilov, pričom sa máme dočkať aj crossoveru. Jeden z modelov má patriť do segmentu A, pričom ako jeho základ má poslúžiť upravená platforma Hyundai-Kia K1, ktorá bola pôvodne navrhnutá pre najmenšie koncernové spaľovacie modely.

Hyundai Casper „Electric“ presne spĺňa horeuvedené atribúty. Ide totiž o malý crossover zo segmentu A, ktorý takmer na isto vyrástol na elektrifikovanej platforme K1. Jeho spaľovacia verzia (viď obrázky v článku označené ako „Zdroj: Hyundai“) ponúka rozmery 3 595 x 1 595 x 1575 x 2 400 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a na domácom juhokórejskom trhu sa predáva od roku 2021.

Pohon z Kie Ray EV?

Pochopiteľne zatiaľ nepoznáme technické parametre elektrického pohonného systému. Web The Korean Car Blog však špekuluje, že Hyundai Casper Electric by mohol byť vybavený rovnakým pohonným systémom ako malý elektromobil Kia Ray EV, ktorý bol uvedený na domáci trh nedávno.

Kia Ray EV pritom ponúka výkon 64 kW, max. krútiaci moment 147 Nm, LFP batériu s kapacitou 35,2 kWh, dojazd 205 km (pravdepodobne podľa pomerne prísneho juhokórejského testovacieho cyklu) a nabitie z 10 na 80 % za 40 min. A to za cenu od cca 19 000 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf Škody hovoril o elektromobile za menej ako 20 000 €
Fiat „Panda EV“ chce konkurovať najlacnejšiemu európskemu elektromobilu Dacia Spring
VW potvrdil elektromobil za menej ako 20 000 €, keďže čínska konkurencia rastie
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

17 komentárov

    • Preco 50km? Dojazd v zime sa znizuje o tretinu/stvrtinu nie ze je stvrtina dojazdu, cize 150km. A LFP chemia by mala lepsie znasat zimy aj nabijanie do 100% takze mozno aj 170-180km. Uvidime.
      A pisu ze 205km podla nejakeho prisneho korejskeho cyklu ktpremu vychadza spoteba 17/100, takze podla WLTP a realii by to mohlo byt s 35kwh bat 230-250 a v zime tych 180-200, po meste na co je to priblizovadlo urcene urcite.
      Ale jasne ze slovakom kotori z toho budu chciet mat rodinne auto na dovolenky napriec kontinentom nevyhovie. 🙂

  1. Autá z vysokou maržou sú tu už dávno…tie už zarobili dosť na vývoj tých menších. A keď budes kupovať auto s menšou cenou budeš rád keď dostaneš brzdu,plyn, a keď budeš dobrý dajú ti aj klímu tak to robila aj škoda s feliciiou a išlo to. Tak to pôjde aj teraz.

  2. Či chces alebo nie… vývoj a zrýchlenú inovatívnosť nezastavíš. Budeš sa musieť prispôsobiť. Inak budeš slapat pedál na bajciklu….

  3. HundaiKia sa tu tvári jak spasiteľ.
    Mažte domov, cena ktorú pýtate za tie vaše haraburdy je extrémne vysoká (nehovorím o prachoch, ale o filozofii, ktorú ste sem dopratali).
    Doporučujem týmto motonovinárom sa inko-ginto (pre IQčov zabávajúcich sa na Martinke z Turca, áno nie je to zámer, sústredťe sa na obsah…) zamestnať ako radový pracovník. A predstava, že tam budú pracovať/normovať/pracovať jeho deti spolu s ním do smrti – dôchodok je prežitok, „chcem si rožky kúpit aj nedelu, Róóóbert“.
    Možno z nich potom nevyrastú záleské a tódové. Možno keď uvidia svet zdola, prestanú sa tváriť ako „Akisu Ynteligent“

  4. Nikto nečaká na autá pre trpazlíkov za 20 tisíc, ale mnohí čakajú na elektromobily pre ľudí bežnej výšky od cca 185 cm bez zbytočných asistentov za cca 15 tisíc.

  5. Toto auto už na prvý pohľad vyzerá ako detská hračka, a to by nemal byť „trest“ za to, že sa jedná o „lacnejšie“ auto, u ktorého si budúci majitelia nerobia nárok na luxus a „supertechniku“ na palube. Výrobcovia stále nechcú a nechcú túto skupinu zákazníkov pochopiť!

Pridajte komentár