Mnohí odborníci na automobilový priemysel, analytici či zástupcovia svetových automobiliek upozorňujú na obrovský vzostup a potenciál čínskych automobiliek. Tie sa pritom považujú za veľkú hrozbu pre tradičných výrobcov áut, vrátane tých európskych. A to si uvedomuje aj šéf Citroënu.
Šéf značky Citroën Thierry Koskas sa v nedávnom rozhovore pre Motorprofis vyjadril aj na adresu čínskych automobiliek, ktoré expandujú na svetové trhy prostredníctvom elektromobilov. Z nich pritom vyplýva, že má pred Číňanmi obrovský rešpekt.
Na otázku „ako veľmi sú európske značky pod tlakom valiacej sa čínskej vlny“ totiž odpovedal: „Je to jednoznačne veľká hrozba.“ A dodal, že podľa výpočtov jeho spoločnosti sú výrobné náklady čínskych značiek minimálne o 30 % nižšie ako v prípade európskych automobiliek.
Ďalším problémom môže byť, že vývojové oddelenia čínskych výrobcov áut pracujú 24 hodín denne na 2 zmeny. Preto je podľa Koskasa nevyhnutné zapracovať na štruktúre nákladov a držať krok v technologickej oblasti. Na druhej strane šéf Citroënu povedal, že výhodou európskych značiek je rozsiahla sieť predajcov a zaručené dodávky náhradných dielov. To však nemá trvať večne.
Koskas tiež odpovedal na otázku, či sa môžu stať čínske značky silnejšie ako tradičné európske automobilky. A to slovami, že ich váha rastie každým dňom v rámci domáceho čínskeho trhu. A dodal, že európski výrobcovia sa už nemôžu spoliehať na faktory, ako je vernosť značke. Na záver tejto témy šéf Citroënu povedal, že musia a budú bojovať.
Rešpekt majú aj Američania a Japonci
Koskas „našťastie“ nie je jediný, kto si uvedomuje silu čínskych automobiliek v nastupujúcej ére elektromobility. A ani jediným, ktorý o tom hovorí otvorene. Veď napr. nedávno sa v podobnom duchu vyjadrili aj šéfovia automobiliek pochádzajúcich z krajín, ktoré sú stále považované za automobilové veľmoci.
Jim Farley z Fordu v máji povedal, že za hlavného konkurenta považujú Číňanov, nie GM alebo Toyotu. A dodal, že Číňania sa stanú veľmocou. Ako dôvod uviedol aj to, že Čína má jedny z najlepších technológií batérií a dominuje výrobe elektromobilov.
Šéf Hondy zas mesiac pred Faleyom povedal, že ich vedenie bolo nemilo prekvapené tým, čo videlo na aprílovom autosalóne v čínskom Šanghaji. Toto podujatie malo totiž ukázať, že čínski výrobcovia elektromobilov sú pred Hondou viac, ako očakávali. A dodal: „Premýšľame o spôsoboch, ako im vzdorovať. Ak sa tak nestane, túto súťaž prehráme. Uvedomili sme si, že mierne zaostávame, ale sme odhodlaní zvrátiť situáciu.“
SÚVISIACE ČLÁNKY:
BYD vyzval čínske automobilky, aby sa spojili a „zbúrali staré legendy“
Toyota oznámila urýchlenie elektrifikácie, aby „prežila“ na najväčšom automobilovom trhu
Oficiálne: Koncernu VW pomôžu s elektromobilmi čínske automobilky Xpeng a SAIC
ODBER NOVINIEK
16 komentárov
Tak predsa sú čínske automobilky hrozbou! Nedávno tu po prejave predsedníčky EK, ktorá o hrozbe a čínskych dotáciách hovorila, písali mnohí, že žiadna hrozba sa nedeje a že EK sú byrokrati mimo reality. Všetci by ste sa EK mali ospravedlniť.
Za mňa je elektromobil už viac čierna technika ako strojárina a tá sa vyrába kde ? No predsa v Číne. Už ste videli cd prehrávač vyrobený v Číne ? Lebo ja iba taký ! Takže podľa mňa sme prechodom na elektromobily darovali číňanom celý automobilový priemysel, len to pár rokov potrvá, kým si to uvädomíme a akceptujeme. Samozrejme budeme s tým aj bojovať, ale o to viac nás to bude na koniec bolieť. Myslím teda celú EU.
To, že Čína v elektromobiloch napreduje a bude expandovať do celého sveta je známe možno už 10 ale 5 rokov určite. Kde boli celý ten čas, a čo robili rozprávkovo platení bossovia ostatných výrobcov?! To precitli až na jar v Šanghaji a na jeseň v Mníchove?!!!! Aj keď presne nevieme koľko a ako, na to doplatíme a to zaplatíme my zákazníci ……
Bossovia odchádzali so zlatými padákmi:
Podľa výpočtov francúzskej tlačovej agentúry AFP by sa zlatý padák pre odchádzajúceho šéfa koncernu Müllera mohol vyšplhať na úroveň 45 milónov. Po úplnom odchode z koncernu (zmluvu má do 2020) by sa ho navyše mala týkať aj doživotná renta – teda podnikový dôchodok. Ten by sa mal pohybovať niekde na úrovni 2900 eur denne. K tomu ešte nejaký balík akcií VW. Jeho predchodca Martin Winterkorn, ktorý odišiel po prevalení aféry Dieselgate má rentu na úrovni 3000 eur denne, to je podnikový dôchodok na úrovni 90 000 eur mesačne. Okrem toho dostal do prenájmu podnikovú vilu, ktorej prenájom bol 2000 eur mesačne a VW platí všetky náklady na správu nehnuteľnosti. A samotnému VW to všetko zaplatia milí zákazníci a ešte ostane aj na kráľovské platy pre zatiaľ neodchádzajúcich šéfov, ktorí vedú firmu do krachu.
esteze som nikdy nebol, nie som a s urcitostou ani nikdy nebudem zakaznikom tejto podvodnickej automobilky… a dufam ze coskoro skrachuje aj s tymi rakovinometmi…
A ozval sa dieselgate predpokladám. Amen !
hlupy jano, si to ty, ze?
Povedal by som, že to bude vo všetkých automobilkách plus/mínus podobné. Ak tak strašne nenávidíš práve VW, a želáš mu krach, tak tebe, alebo niekomu z tvojich blízkych sa stala krivda u VW, ktorú teraz ťažko nesieš ….
ty si magor…
Vidím, že máš veľa konkrétnych údajov k tým zlatým padákom! A keď to vie aj zamestnanec, ťažko sa mu potom každé ráno vstáva do práce, ale musí …..
A to nie je len vo VW a v ostatných automobilkách, ako si možno myslí druhý diskutujúci o „rakovinometoch“ ! 🙂
Doplnil by som len :
EURÓPSKYCH
Vidis, za komunistov by bol zarobil max 2nasobok robotnika a vybavene 🙂
Šááák, to aj tak s nimi dopadlo ………
EU dá vyssie cla na cinske elektromobily a je problem vyrieseny 🙂
Problem je kríza hodnôt.
Toto nevyrieši ani USA, ani EU ani citlivovnímajúca Zuzka s vysokou dynamikou vzťahov, ktorá danej krajine nerozumie.
Som rád, je to znakom, že tu ešte niekto má zdravý sedliacky rozum a keď si chce kúpiť auto, vie načo ho potrebuje, aké teda má očakávania.
Napríklad známy Boris a jeho Bugatti.
Starý Bugatti by mu nikdy jeho auto nepredal.
Títo urobia marketing a predajú aj seba, teda najskôr seba 🙂
Či dá alebo nedá vysoké clá…. je jedno Čína je raz tu a tomu sa nevyhne nik. Za chvíľu budú oni diktovať ako, čo budeš kupovať. Myslím autá. Podľa mňa dávno su na zvýšenú daň pripravený a nič tomu nezabráni.