Audi predstavilo úžasné elektrické superauto na okruhy aj bežné cesty

1

Automobilka Audi predstavila úžasný elektrický koncept Audi PB18 e-tron, ktorý má byť doma na okruhoch aj bežných cestách. Na okruhu môže vodič sedieť v strede vozidla, pre potreby bežnej premávky si môže posunúť sedadlo do klasickej bočnej pozície. Okrem vysokého výkonu poteší aj veľkým kufrom.

Audi PB18 e-tron je dizajnovým a technickým koncepčným vozidlom. Stelesňuje víziu Audi pre vysoko výkonné športové auto zajtrajška. Spája pritom vlastnosti pretekárskeho špeciálu (gény LMP1 Audi R18 e-tron) s praktickosťou pre komfortnú prevádzku na bežných cestách.

Kokpit sa dá postranne posúvať

Celý kokpit vozidla, vrátane prístrojovej dosky, sa dá posúvať podľa potreby do strán. Pre jazdu na okruhu je ho možné nastaviť do centrálnej polohy, kedy sa z vozidla stáva monopost. Pre jazdu na bežných komunikáciách sa dá posunúť na príslušnú stranu, čím vnikne druhé miesto pre spolucestujúceho.

Veľký kufor vďaka „kombi“ zadku

Ku každodennej využiteľnosti športového elektromobilu určite prispieva zadok, ktorý je syntézou vozidiel typu coupe a kombi. Môžeme teda hovoriť superšportovom shooting breaku. Vďaka tomu ponúka Audi PB18 e-tron  neuveriteľný objem batožinového proestoru na tento typ vozidla, a to 470 litrov.

Nízka hmotnosť aj vďaka superbatérii

K nízkej hmotnosti superšportového elektromobilu (1 550 kg) prispieva okrem ľahkých materiálov ako hliník, uhlík a viacvrstvový kompozit aj špeciálna batéria. Tá je totiž technológie solid-state, ktorá má byť budúcnosťou elektromobility.

Batéria má kapacitu 95 kWh a mala by zabezpečiť dojazd 500 km (WLTP). Vďaka 800V systému ju bude možné nabíjať na ultra-nabíjačkách s výkonom 350 kW (napr. Ionity), čo znamená jej nabitie za cca 15 minút. Podporuje aj indukčné nabíjanie Audi Wireless Charging.

Audi PB18 e-tron – ďalšie špecifikácie

Audi PB18 e-tron disponuje rozmermi 4,53 x 2,00 x 1,15 m (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2,70 m. Disky kolies majú rozmer 22 palcov.

V rámci zadnej nápravy nájdeme 2 elektromotory s výkonom 350 kW, v rámci prednej zas elektromotor s výkonom 150 kW. Celkový výkon je tak 500 kW, pričom ten je možné krátkodobo zvýšiť až na 570 kW. Krútiaci moment dosahuje 830 Nm.

Zrýchlenie na úrovni Tesly Roadster

Audi PB18 e-tron sa zaradí k elektrickým koncepčným superšportom ako Tesla Roadster 2, Rimac C_Two či Aspark Owl, ktoré zrýchlia z 0 na 100 km/h za približne 2 sekundy. Podľa Audi to zvládne za niečo málo cez 2 sekundy.

SÚVISIACE ČLÁNKY (pokračovanie článku nižšie):
Prvé elektrické Audi e-tron v plnej kráse bez maskovania. Zatiaľ neoficiálne
Audi e-tron Sportback: Všetko, čo vieme o ultimatívnom “kladive” na Teslu Model X
Tesla Roadster bude vybavená 10 raketovými mini-motormi, hovorí Elon Musk

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Audi

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár