Rimac C_Two: Šialený výkon, šialené dynamické vlastnosti a šialene rýchle nabíjanie obrovskej batérie. Aj o tom je nový hyperšportový elektromobil od chorvátskej automobilky Rimac. To čo sa zdalo byť nemožné sa zrejme stalo skutočnosťou. Niektoré špecifikácie Tesly Roadster 2 boli prekonané. Zatiaľ však len na papieri.
Už prvý koncepčný elektromobil chorvátskeho startupu, Concept One, spôsobil obrovský rozruch, keď sa mu podarilo v šprinte zničiť LaFerrari. A koncept Rimac C_Two pokračuje v nastolenom trende.
Elektrická raketa
Zdanlivo neprekonateľné zrýchlenie 2. generácie Tesly Roadster z 0 na 100 km/h za 2,1 sekundy padlo po necelých 4 mesiacoch. Rozdiel síce nie je na prvýpohľad veľký, ale vo svete hyperšportov rozhodujú stotiny sekundy. Rimac C_Two pokorí „stovku“ za 1,97 sekundy. Tým sa stáva najrýchlejšie akcelerujúcim osobným automobilom z 0 na 100 km/h na svete. Zatiaľ však len na papieri.
Z 0 na 161 km/h mu to trvá 4,3 s a z 0 na 300 km/h 11,8 s. 1/4 míle (cca 400 m) zdolá za 9,1 s. Maximálna rýchlosť Rimac C_Two sa pritom zastaví na neuveriteľných 415 km/h (Tesla Rodster 2: 400+ km/h). Toto všetko je možné vďaka výkonu 1 408 kW (1914 hp) a krútiacemu momentu 2 300 Nm.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche predstavilo krásny koncept elektrického crossoveru. Stane sa snom aktívnych ľudí?
Hyundai dnes predstavil elektrickú verziu modelu Kona. Môže sa stať hitom
VW predstavil 4. elektromobil z rodiny I.D. Model Vizzion je konceptom sedanu vyššej triedy
Dojazd 650 km
Nemenej zaujímavý je aj dojazd 650 km. Ten je však vypočítaný podľa „optimistického“ cyklu NEDC. A v prípade takto výkonného a rýchleho auta „na míle vzdialený“ tomu, čo sa podarí najazdiť v skutočnosti pri využití čo i len čiastočného potenciálu vozidla.
V prípade tohto typu vozidla však dojazd až tak riešiť netreba. Na vyplavenie všetkých endorfínov z tela na okruhu to bude určite stačiť. Veď 130 kWh „lithium-mangán-nikel“ batéria musí zvládnuť aj anti-ekologický štýl jazdy.
Pripravený pre ultra-nabíjačky
Rimac myslí aj na to, že majitelia dajú svojmu Rimac C_Two zabrať, čo sa prejaví na prudkom ukrajovaní reálneho dojazdu. Z tohto dôvodu príde určite vhod podpora nabíjania na rýchlonabíjačkách novej generácie. Spoločnosť uvádza, že obrovskú 130 kWh je možné nabiť na 80 % už za 30 minút.
Karbón, karbón a zas karbón
130 kWh batéria „niečo“ váži, preto museli konštruktéri vykompenzovať túto hmotnosť ľahkým a pevným materiálom. Logicky tak padla voľba na uhlík – „karbón“. Karbónové je šasi, ochranná konštrukcia aj panely karosérie. Finálna hmotnosť sa zastavila na čísle 1 950 kg, čo nie je síce málo, ale vzhľadom na „okolnosti“ je to výborný výsledok. Vďaka vektorovaniu krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá by však vyššia váha nemala výraznejšie neovplyvniť jazdné vlastnosti.
Naučí vás športovej jazde
V rámci palubného systému elektromobilu Rimac C_Two je zakomponovaný softvér na výučbu športovej jazdy. Ak budete chcieť, dokážete tak využiť skutočný pretekársky potenciál svojho vozidla. A ak vás jazdenie na pretekárskej trati vyčerpá, o bezpečnú jazdu domov sa postará autonómne riadenie 4. úrovne. Vysokú mieru bezpečnosti však zabezpečia aj karbón-keramické brzdy s priemerom 390 mm a 400 rôznych senzorov.
Zdroje: TopGear, Insideevs, fotografie: Rimac
2 komentáre
Vážený pán Bakša. Prosím Vás iba o jednu
vec. Ten nadpis je bombastický,len Vás pro-
sím, aby Ste za “ Pokorí aj Teslu Roadster.“
nedával . ale , a pokračoval tým,čo sme sa do-
zvedeli na konci článku “ zatiaľ však len
na papieri.
Inak môžem povedať,že Vaše články čítam
veľmi rád. Ďakujem Vám za ne.
Ďakujeme za podporu a spätnú väzbu, ktorú beriem na vedomie.
Pekný deň