Apple chystá elektromobil s „prelomovou“ batériou, tvrdí Reuters

7

Máme tu ďalšie informácie ohľadom projektu Titan, v rámci ktorého má spoločnosť Apple vyvíjať elektromobil s plne autonómnym riadením – „Apple Car„. A tie sa týkajú aj jeho batérie, ktorá vraj prinesie radikálne zníženie nákladov a zvýšenie dojazdu.

V priebehu času sa informácie ohľadom „Project Titan“ od Apple rôznili, pričom sa objavili aj správy, že americký gigant upustil od zámeru vývoja vlastného elektromobilu a zameriava sa už len na systém autonómneho riadenia. Agentúra Reuters však aktuálne na základe „zdrojov oboznámených s problematikou, ktoré nechceli byť menované, pretože uvedené plány nie sú verejné“, prichádza so správou, že cieľom Applu je aj „vytvorenie vozidla pre spotrebiteľov“.

Stredobodom pozornosti je batéria

Toto vozidlo má byť určené pre masový trh, pričom v centre pozornosti stojí nová „prelomová“ technológia batérie, ktorá má priniesť radikálne zníženie nákladov a zvýšenie dojazdu. Základom má byť „jedinečný monočlánkový dizajn“, vďaka čomu je možné eliminovať okrem iného použitie modulov. Tým sa ušetrí miesto a  batéria ponúkne vyšší podiel aktívnych materiálov.

Podľa Reuters Apple tiež skúma batériovú chémiu LFP, ktorá je dnes vo všeobecnosti bezpečnejšia a lacnejšia v porovnaní so súčasnými špičkovými li-ion batériami ako napr. NMC. Poskytuje však nižšiu energetickú hustotu.

Pri výrobe svojho elektromobilu sa má Apple spoliehať na partnera, takže nechystá produkciu v plne vlastnej réžii. Ďalší zdroj ale uvádza, že stále existuje šanca, že Apple sa napokon rozhodne zredukovať svoje plány a zameria sa len na systém autonómneho riadenia, ktorý by bol „integrovaný do vozidla vyrobeného tradičnou automobilkou“.

Zdroje tiež tvrdia, že Apple ohľadom výroby svojho autonómneho elektromobilu „Apple Car“ už rokoval so spoločnosťou Magna. Rokovania však mali stroskotať na nejasnom pláne amerického gigantu ohľadom objemu produkcie vozidla.

Podľa aktuálnych neoficiálnych a nepotvrdených informácií sa Apple zameriava na výrobu autonómneho elektromobilu v roku 2024. Zdroje Reuters ale dodali, že tento plán môže byť ohrozený súčasnou pandémiou, a tak je možné posunutie produkcie na rok 2025.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Apple chcel údajne kúpiť Teslu. Koľko za ňu ponúkal?
Tesla je iPhonom elektromobilov, my chceme byť ich Androidom, uvádza gigant Foxconn
Apple ukradol Tesle šéfa pre elektrický pohon. Vyvíja „super-elektromobil“?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Hovorí sa, že sľubom nikoho nezarmútiš! Dúfajme, že to nebudú len sľuby o autonómnom riadení, ale hlavne o
    tej „prielomovej“ batérii. Podľa mňa v súčasnosti potrebujeme viac tie prielomové batérie, ako autonómne riadenie áut včítane BEV.

    • Ak budu tie baterie na urovni baterii v iPhonoch tak sa name na co tesit. Budu vuac na nabijacke ako na ceste. Bude aj nova siet babijacich stanic iCharger? A bude kabel na nabijanie k autu alebo volitelne prislusenstvo? V baleni bude vraj iba prierez kabla 0,5, ale da sa priplatit za lepsie aby sme mohli nabijat plnou silou 3,6kW z domacej zasuvky 1 fazovej.
      A teraz vazne. Uz je tolko revolucnych baterii ohlasenych a zatial som tu revoluciu nepostrehol. Sluby, sluby, sluby.

      • LoL!! Presne.. S jablkovymi strategiami odlišovať sa za každú cenu a to okrem rôznych konektorov aj hlavne cenou výrobku v automobilizme už dieru nespravia.. I keď kapitál aj politické páky zrejme na to majú.. No podľa mňa už jednoducho zmeškali vlak.
        Navyše nemajú už ani jednotného šéfa – vizionára.. Ale hlavne nekomunikujú, ani sa len nevyjadrujú k podobným „uniknutym info“.. no naopak ešte majú tendenciu kamuflovat.
        Toto sa už dnes nenosí a ak rýchlo s niečím neprídu, tak prídu aj o ten svoj čím ďalej, tým viac shitný ajfonik.

    • No tu prelomovu bateriu budu potrebovat ako ryba vodu. Studia hovori ze uzivatel auta precestuje v priemere 30-50km denne, tak ak bude vydrz 1 den ako pri telefonoch mame sa na co tesit. A to este neratam ako su nachylne na zimu 😀

  2. Tu bude aj také zvučné meno málo. Je to oblasť kde nemajú žiadne skúsenosti. Síce majú skoro nekonečné množstvo peňazí ale pochybujem že do toho plánujú naliať kopu peňazí. A ani to neznamená okamžité výsledky. Jedine ak by ako obyčajne kúpili zabehnutu firmu. Ale myslím že Tesla momentálne nie je na predaj. Je zatiaľ jediná ktorá pomaly ale isto rozbiehať masovú produkciu. Ostatné revolučné batérie fungujú v laboratóriu ale na masovú produkciu nie sú pripravené najbližších pár rokov. Alebo sú cenovo úplne nereálne. A autonómne riadenie vyžaduje kopu surových dát. A tu zase bezkonkurenčne vedie Tesla. Takže možno na niečom pracujú ale je to oblasť kde nemajú veľa šancí na revolúciu.

Pridajte komentár