Ďalší významný zamestnanec Tesly skončil v „chápadlách“ spoločnosti Apple. To, že ide o šéfa vývoja elektrického pohonného ústrojenstva zrejme potvrdzuje, že Apple skutočne pracuje na elektromobile.
Technologický gigant Apple získal zhruba pred 5 rokmi do svojich radov desiatky vysoko postavených zamestnancov z rôznych automobiliek. Tí mali pracovať na utajovanom projekte s názvom Titan. Jeho hlavnou úlohou bol vývoj autonómneho elektromobilu “Apple car“.
Neskôr sa začali objavovať správy, že projekt zanikol, resp. že sa Apple preorientoval len na vývoj autonómneho riadenie pre vozidlá. Nemecký portál Manager magazine však zhruba pred mesiacom informoval, že podľa jeho zdrojov, ktoré sú oboznámené s vývojom, pracuje Apple na úžitkovom elektromobile. V tejto súvislosti sa spomínajú slová ako minibus, van či dodávka. Ďalšou zaujímavosťou je, že Apple sa má zameriavať aj na vývoj vlastných batérií, elektromotorov, špeciálnych sedadiel a interiérových komponentov.
To, že by projekt elektromobilu Apple mohol žiť, naznačoval už minuloročný
návrat Douga Fielda. Ten dovtedy pracoval v spoločnosti
Tesla ako hlavný inžinier, pričom bol zodpovedný za výrobu kľúčového produktu značky, a to elektromobilu
Tesla Model 3.
Ďalší talent z Tesly
Electrek aktuálne informuje, že do spoločnosti Apple prichádza priamo z Tesly Michael Schwekutsch, pričom má pracovať v rámci divízie „
Project Titan„. Ten mal pritom v Tesle na starosti pohonné jednotky. A to od návrhu, cez inžinierstvo, až po výrobu a validáciu. Naposledy zrejme pracoval na pohonných systémoch pre modely
Tesla Roadster 2 a
Tesla Semi.
V minulosti
Elon Musk povedal, že Apple zamestnáva ľudí, ktorých Tesla prepustila. Pritom dodal: „Apple sme vždy s dávkou humoru nazývali
Tesla cintorín.“ Je však jasné, že nie vždy išlo o prepustených
zamestnancov. A takým by nemal byť ani Michael Schwekutsch.
Zdá sa tak, že Apple skrátka potreboval špičkového odborníka v danej oblasti a dokázal „preplatiť“ Teslu. Musk sa v minulosti vyjadril aj na tému platov, keď povedal, že Tesla nedokáže konkurovať Apple v oblasti miezd zamestnancov. A to je v súčasnom stave úplne pochopiteľné. Uvidíme však, čo prinesie budúcnosť.
Bude to „super-elektromobil“?
Apple síce nemá žiadne skúsenosti s vývojom a výrobou
elektromobilov, tie však majú určite špičkoví odborníci, ktorých najíma a ktorým vie vytvoriť určite výborné podmienky. O potrebnom kapitále a zabezpečení potrebných výrobných kapacít zrejme nemôžeme pochybovať. Keď k tomu prirátame „in-house“ skúsenosti v oblasti softvéru a hardvéru, ktoré sú určite dôležitou súčasťou moderných autonómnych vozidiel, môže sa zdať, že Apple by mohol priniesť na trh „super-elektromobil“.
Veľké očakávania však treba zatiaľ zrejme tlmiť. K dispozícii zatiaľ nemáme žiadne oficiálne informácie, pričom ak by sa potvrdili správy Manager magazine, elektromobil od Apple by bol zrejme určený skôr pre firemné flotily a komerčné
mobilitné služby ako pre individuálnych zákazníkov.
Navyše môžeme očakávať, s ohľadom na doterajšiu cenovú a marketingovú politiku značky, že prípadné osobné vozidlo by zrejme nebolo žiadaným ľudovým elektromobilom pre masy. Na druhej strane, vydarené vozidlo od Apple by mohol byť vo všeobecnosti dobrou reklamou pre
elektromobilitu.
Zdroj titulnej fotografie: Carwow SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla najala dizajnéra z Volva. Čo to môže priniesť?
Fisker tvrdí, že bude najväčším konkurentom Tesly. Čo chystá?
Nikola Motor vraj dokáže ľahko vyrobiť e-ťahač ako Tesla Semi