VW má zvýšiť ceny svojich spaľovacích áut na základe prevádzkových emisií

12

Z Nemecka prichádza zaujímavá správa ohľadom zvyšovania cien automobilov Volkswagen, a to aj na základe ich emisií CO2. Elektromobily VW by tak mohli byť v porovnaní so svojimi spaľovacími súrodencami zas o niečo atraktívnejšie.

Ako sa už veľakrát povedalo a popísalo, obstarávacie ceny elektromobilov sú jednou z najväčších prekážok ich masívnejšieho prijatia. Aj keď náklady na vlastníctvo sa medzi elektromobilmi a spaľovákmi čoraz viac stierajú.

Mnohí analytici a mnohé štúdie sa snažia predpovedať, kedy sa dočkáme cenovej parity týchto druhov vozidiel z hľadiska obstarávacích cien. Najoptimistickejšie odhady hovoria o rokoch 2023/2024 (avšak nie vo všetkých regiónoch), najpesimistickejšie až o začiatku 30. rokov.

V rámci poklesu cien elektromobilov sa pritom odvolávajú najmä na znižujúcu sa cenu batérií. Dôležité je samozrejme aj škálovanie a efektivita výroby, ktorá vo všeobecnosti rastie spolu so zväčšujúcim sa objemom produkcie.

K vyrovnaniu obstarávacích cien porovnateľných elektromobilov a spaľovákov však môže prispieť aj možné zvyšovanie cien áut so spaľovacím motorom. To už v minulosti naznačil aj Volkswagen. A aktuálne prichádza správa, že Nemci chystajú zdražovanie svojich vozidiel na základe emisií CO2, ktoré vyprodukujú.

Portál Handelsblatt na základe listu, ktorý koncern Volkswagen Group adresoval predajcom VW, informuje, že v marci dôjde k zvýšeniu cien nielen na základe inflácie, ale po prvýkrát aj s ohľadom na emisie jednotlivých modelov, píše Ecomento.

O akom zvýšení je reč?

V priemere má dôjsť k zvýšeniu cien o 1,5 %. Napr. v prípade malých spaľovacích modelov to má byť  +1,2 %, v prípade modelu Passat (sedan strednej triedy) zas +1,7 %. Handelsblatt však uvádza, že podľa predajcov môžu ísť ceny hore až o 4 %, a to v prípade veľkých SUV. Takže zákazníci kupujúci vozidlá, ktoré najvýraznejšie zvyšujú flotilové emisie, sa teoreticky takto môžu nepriamo podieľať na platení pokút v prípade, že koncern prekročí stanovené emisné limity EÚ.

Zdá sa teda, že cenové rozdiely medzi elektromobilmi, resp. plug-in hybridmi a spaľovákmi od VW by sa mohli o niečo zmenšiť. A tým by sa modely s elektrickým, resp. elektrifikovaným pohonom stali zas o niečo atraktívnejšími v porovnaní so svojimi spaľovacími súrodencami.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vyrovnanie cien elektromobilov a spaľovákov má prísť už pomerne čoskoro, tvrdí UBS
Základný VW ID.4 „Pure“ (52 kWh) dostal slovenský cenník aj cenový bonus
Znižovanie cien elektromobilov má byť viac závislé od surovín pre batérie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Dobrá správa. Akurát, že konečný spotrebiteľ si to prakticky ani nevšimne.
    Ale – „babka k babce“ a pomaly sa nám tie elektromobily krôčik po krôčiku viac a viac zatraktívňujú…

  2. V Číne už cenová parita bola prvý krát prelomená v decembri 2020 (pri nákupe autobusových batérií). Masívnejšie sa tento jav prejaví tento a budúci rok. A to sa dosiahne nie len s cenou článkov, ale aj masovou implementáciu cell to pack.

    No a Európa si bude ešte musieť dlho počkať na postavenie zatiaľ neexistujúcich tovární na články. Potenciál preraziť v tejto mizérii na batérie má v EU hlavne CATL. Lebo ostatní sú pomalí, nespoľahliví a cenovo drahí (okrem Tesly).

    Ak to pôjde u nás takto pomaly dopredu, narovnanie ponuky a dopytu batériových článkov v EU nepríde skôr, ako v roku 2025-2027.

  3. Najlepšie by bolo niektorých tu poslať aj s tými vašími elektromobilmi do Texasu v čase, keď padla ich el. sieť a zaplatiť cenu nabitia jedného elektromobilu okolo 900 $. Vyskúšali by ste si budúcnosť elektromobility.

    Čo sa asi tak stane, ak bude aj u nás nedostatok el. energie pre enviromentálne bláznovstvo? Hneď mnohí vytriezvejú.

    • Preco by som nabijal za 900$??? Ak nemam pri dome solar alebo veternu elektraren, tak nastartujem generator a nabijem EV za cenu par litrov nafty/benzinu pri vypadku. 😉
      To rovnako hatujes tych co maju akumulacne pece, alebo boileri na teplu vodu, ele sporaky…? Lebo tie davaju ele sustave zabrat viac ako nabijanie EV v domacich podmienkach ktoremu v zasade staci aj obycajna 230V 10A zasuvka veselo na ceznocne nabijanie.
      A z niektorych EV naopak ak ho mas nabity a je vypadok siete mozes napajat barak kym neopravia poruchu.

      • To nič nezmení na tom , že ceny el. energie budú astronomicky rásť, bude jej nedostatok a bude nutne regulovaný odber. Spomeniete si na to, až vtedy, ak sa to začne diať. No to už bude neskoro.

        Stačí len taká „maličkosť“, ako výbuch vulkánu a následne nedostatok svetla a chlad na rok – dva a bude postarané.

Pridajte komentár