Prvá turecká automobilka, ktorá vznikla pod záštitou tureckej vlády, TOGG, už budúci mesiac spustí dodávky svojho prvého modelu TOGG T10X, ktorý bol doteraz známy ako C-SUV. Spoločnosť pritom konečne na svojom oficiálnom webe zverejnila špecifikácie tohto elektrického SUV, vrátane jeho ceny.
Automobilka TOGG bola založená v roku 2018, pričom ide o spoločný podnik 5 tureckých spoločností. Už dávnejšie oznámila, že má v pláne vyrábať 5 plne elektrických modelov. A to SUV segmentu B a C, sedan, hatchback segmentu C a MPV segmentu B.
TOGG T10X
Prvým modelom, ktorý sa vyrába od konca minulého roku v Turecku a ktorý sa už chystá k prvým zákazníkom, bude elektrické SUV zo segmentu C, TOGG T10X. Rozmery vozidla 4 599 x 1 886 x 1 676 x 2 890 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) sú však na túto triedu pomerne nadštandardné, pričom môžeme povedať, že sa pohybuje niekde medzi nižšou strednou a strednou triedou.
- Zdroj: TOGG
- Zdroj: TOGG
- Zdroj: TOGG
V konfigurátore modelu TOGG T10X aktuálne nájdeme 3 verzie. Všetky majú pohon zadnej nápravy, výkon 160 kW, krútiaci moment 350 Nm, maximálnu rýchlosť 185 km/h, palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW (za príplatok je dostupná 22-kW verzia), čas nabitia z 20 na 80 % za 28 min, svetlú výšku 192 – 193 mm či batožinový priestor s objemom 441/1 515 l.
Prvé 2 verzie „Standard Range“ sa líšia len stupňom výbavy, tá tretia – „Long Range“, ktorá podporuje nabíjanie max. výkonom 180 kW, má kapacitne väčšiu batériu a dojazd. A to 88,5 kWh, resp. 523 km (WLTP) oproti 52,4 kWh a 314 km (WLTP). Rozdielne je aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h – 7,8 s oproti 7,4 s. A neskôr bude dostupná aj verzia s pohonom všetkých kolies (AWD), výkonom 320 kW, krútiacim momentom 700 Nm a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,8 s.
Štandardná výbava
Základná výbava je pomerne bohatá. Obsahuje napr. až 3 displeje s uhlopriečkami 12″, 29″ a 8″, množstvo jazdných asistentov, wi-fi hotspot, 3 USB-C porty, bezkľúčové „štartovanie“, svetelný a dažďový senzor, nabíjací kábel (Type 2), alarm, 7 airbagov, tempomat, cúvaciu kameru, parkovacie senzory, podporu bezdrôtových aktualizácií (OTA), 2-zónovú klimatizáciu či LED svetlomety.
- Zdroj: TOGG
- Zdroj: TOGG
- Zdroj: TOGG
Napriek tomu sa zdá byť cena vysoká. A to nielen v porovnaní s prvotnými neoficiálnymi informáciami, podľa ktorých malo toto elektrické SUV stáť 22 000 € (cena základnej verzie), resp. 30 000 € (model v „dobrej výbave“). Veď cena doma v Turecku začína po prepočte na 47 000 €. A ďalšie verzie stoja od 52 000 € (Standard Range vo vyššom stupni výbavy), resp. 60 000 € (Long Range).
Treba však dodať, že v Turecku sa na automobily vzťahujú naozaj vysoké spotrebné dane, aj keď v prípade elektromobilov by to malo byť menej ako pri spaľovákoch. Budeme pritom zvedaví, aká bude cenová politika mimo Turecka. TOGG chce totiž svoje elektromobily aj vyvážať. A to najskôr do západnej Európy. S domácimi cenami by však bol TOGG T10X pravdepodobne nekonkurencieschopný.
- Zdroj: TOGG
- Zdroj: TOGG
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily Izera od poľskej „štátnej“ automobilky sa oneskoria
Český „retro-elektromobil“ Luka EV sa dočkal významných zmien krátko pred výrobou
Maďari chystajú „super-luxusnú“ značku elektrifikovaných áut – Kincsem
2 komentáre
No nekup si to, když je to tak levný…
Turci budú musieť vytriezvieť …..