Maďari chystajú „super-luxusnú“ značku elektrifikovaných áut – Kincsem

15

Maďarský priemyselník Tibor Bak chce vybudovať superluxusnú značku e-áut – Kincsem. Jej predzvesťou bude športový hyper-hybrid „Hyper-GT“ so 4 elektromotormi.

Do vlastných elektrifikovaných áut sa púšťajú aj naši susedia. Najnovšie Maďari, a to vďaka priemyselníkovi Tiborovi Bakovi. Nová maďarská značka chce ponúknuť drahé „super-luxusné“ vozidlá typu SUV. Ešte si však počkáme, kým prídu na trh.

Značka bude patriť pod materskú spoločnosť Bak Motors, ktorá bola založená vo Švajčiarsku, kde pôsobí Tibor Bak. Jej sídlo však bude v Maďarsku, kde sa budú vozidlá aj vyrábať. A to v továrni, ktorej výstavba sa ešte len chystá.

Dizajn vozidiel má na starosti britská spoločnosť Callum, za ktorou stojí známy dizajnér Ian Callum. Ten bol okrem iného šéfdizajnérom značky Jaguar.

Najskôr hyperšportový model

Ešte pred príchodom maďarských luxusných „SUV-čiek“, má sa tak stať do roku 2025, vzíde zo spolupráce spoločností Bak Motors a Collum hybridný hyper-športový automobil Kincsem Hyper-GT. Ten je pomenovaný podľa výnimočne úspešného maďarského dostihového koňa (Kincsem), ktorý premenil všetky svoje štarty na víťazstvá (54). A nositeľom tohto mena by mala byť aj spomínaná maďarská značka.

Tibor Bak na adresu športiaku hovorí, že bude výsledkom spojenia britských znalostí a maďarskej vervy. Základom vozidla je monokok z uhlíkových vlákien a hybridný pohon s pokročilými technológiami. Pohyb vozidla budú zabezpečovať 4 elektromotory, ktoré bude dopovať spaľovací motor.

Malý atmosférický benzínový motor bude slúžiť len ako generátor energie pre spomínané elektromotory, ale aj batériu, ktorá umožní bezemisnú jazdu na kratšie vzdialenosti. Spaľovák bude pritom vyladený tak, aby generoval zvuk podobný monopostu F1.

Pohonný systém na tejto báze majú využívať aj prvé luxusné SUV z Maďarska. Dúfame však, že nakoľko má ísť o „značku elektrických automobilov“, tak sa neskôr dočkáme aj čistokrvných elektromobilov. Bak Motors tiež avizuje prémiové (nie „luxusné“ a zrejme cenovo dostupnejšie) SUV, ktoré sa bude vyrábať vo vyššom objeme.

Vzhľad hyper-športu Kincsem Hyper-GT spoznáme na jeseň a prototyp vozidla bude predstavený budúci rok. Vyrobených bude 54 kusov, pričom dodávky sú naplánované na rok 2023. Nuž, sme zvedaví.

Zdroje: Autocar, Kincsem 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Poľská elektromobilka Izera predstavila prototypy SUV a hatchbacku
Unikátny český „retro-elektromobil“ Luka EV dostal lacnejšiu verziu
Bulharský „mimozemský“ elektromobil s výkonom 5 221 koní vraj smeruje do výroby

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

15 komentárov

  1. Kto to všetko financuje??Maďarsko,tak chudobná krajna,ako Slovensko–pre koho to budú vyrábať.Pre tých pár zbohatlíkov v Europe?!Ďalší riadny výstrel do tmy!!!

  2. JS a JD nenechajme sa „vyhúpať“ Tiborom Bakom. Až to bude mať, nech nám to príde ukázať!!! Do vtedy budme v pohode!

  3. Dnes do tak drahého auta môžu dať články s gravimetrickou hustotou cez 400 Wh/kg. Keď auto dokončia, budú k dispozícii možno aj s 600 Wh/kg.
    Tento technický koncept je vo svojej podstate zaostalý.
    Projekt je možno cielený na získanie štátnych dotácií.

    • Pre porovnanie pridávam parametre Chevrolet Corvette Stingray 2020 :
      Hmotnosť motora 227 kg
      Hmotnosť prevodovky 136 kg
      Spolu 363 kg

      Pri obdobnom superaute BEV.
      405kWh batériové články Cuberg 100kg
      2x motor s prevodovkou (reduktor) 60kg
      Pack- štrukturálny (bez článkov), termálny manažment, invertor 200 kg
      Spolu 360 kg

      Pri superšporte s ICE generálka motoru (buďme veľkorysý), každých 10 000km.

      • Oprava:
        Pre porovnanie pridávam parametre Chevrolet Corvette Stingray 2020 :
        Hmotnosť motora 227 kg
        Hmotnosť prevodovky 136 kg
        Spolu 363 kg

        Pri obdobnom superaute BEV.
        91kWh batériové články Cuberg (405 Wh/kg) 100kg
        2x motor s prevodovkou (reduktor) 60kg
        Pack- štrukturálny (bez článkov), termálny manažment, invertor 200 kg
        Spolu 360 kg

        Pri superšporte s ICE generálka motoru (buďme veľkorysý), každých 10 000km.

        • Dovolím si oponovať výpočet batérie! Na 91 kWh treba 2x Cuberg 0,405 kWh x 100 kg, teda celkom 200 kg do výpočtu. => 200+60+200 = 460 kg.
          A to pri dojazde asi tak 100 km v superšportovom režime!

  4. Stále to bolo zlé:

    BEV.
    100kWh batériové články Cuberg (405 Wh/kg) 247 kg
    1x motor s prevodovkou (reduktor) 30kg
    Pack- štrukturálny (bez článkov), termálny manažment, invertor 100 kg
    Spolu 377 kg

    Toto by mohlo byť konštrukčne dosiahnuteľné.

Pridajte komentár