Maďarský priemyselník Tibor Bak chce vybudovať superluxusnú značku e-áut – Kincsem. Jej predzvesťou bude športový hyper-hybrid „Hyper-GT“ so 4 elektromotormi.
Do vlastných elektrifikovaných áut sa púšťajú aj naši susedia. Najnovšie Maďari, a to vďaka priemyselníkovi Tiborovi Bakovi. Nová maďarská značka chce ponúknuť drahé „super-luxusné“ vozidlá typu SUV. Ešte si však počkáme, kým prídu na trh.
Značka bude patriť pod materskú spoločnosť Bak Motors, ktorá bola založená vo Švajčiarsku, kde pôsobí Tibor Bak. Jej sídlo však bude v Maďarsku, kde sa budú vozidlá aj vyrábať. A to v továrni, ktorej výstavba sa ešte len chystá.
Dizajn vozidiel má na starosti britská spoločnosť Callum, za ktorou stojí známy dizajnér Ian Callum. Ten bol okrem iného šéfdizajnérom značky Jaguar.
Najskôr hyperšportový model
Ešte pred príchodom maďarských luxusných „SUV-čiek“, má sa tak stať do roku 2025, vzíde zo spolupráce spoločností Bak Motors a Collum hybridný hyper-športový automobil Kincsem Hyper-GT. Ten je pomenovaný podľa výnimočne úspešného maďarského dostihového koňa (Kincsem), ktorý premenil všetky svoje štarty na víťazstvá (54). A nositeľom tohto mena by mala byť aj spomínaná maďarská značka.
Tibor Bak na adresu športiaku hovorí, že bude výsledkom spojenia britských znalostí a maďarskej vervy. Základom vozidla je monokok z uhlíkových vlákien a hybridný pohon s pokročilými technológiami. Pohyb vozidla budú zabezpečovať 4 elektromotory, ktoré bude dopovať spaľovací motor.
Malý atmosférický benzínový motor bude slúžiť len ako generátor energie pre spomínané elektromotory, ale aj batériu, ktorá umožní bezemisnú jazdu na kratšie vzdialenosti. Spaľovák bude pritom vyladený tak, aby generoval zvuk podobný monopostu F1.
Pohonný systém na tejto báze majú využívať aj prvé luxusné SUV z Maďarska. Dúfame však, že nakoľko má ísť o „značku elektrických automobilov“, tak sa neskôr dočkáme aj čistokrvných elektromobilov. Bak Motors tiež avizuje prémiové (nie „luxusné“ a zrejme cenovo dostupnejšie) SUV, ktoré sa bude vyrábať vo vyššom objeme.
Vzhľad hyper-športu Kincsem Hyper-GT spoznáme na jeseň a prototyp vozidla bude predstavený budúci rok. Vyrobených bude 54 kusov, pričom dodávky sú naplánované na rok 2023. Nuž, sme zvedaví.
Zdroje: Autocar, Kincsem
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Poľská elektromobilka Izera predstavila prototypy SUV a hatchbacku
Unikátny český „retro-elektromobil“ Luka EV dostal lacnejšiu verziu
Bulharský „mimozemský“ elektromobil s výkonom 5 221 koní vraj smeruje do výroby
16 komentárov
Kto to všetko financuje??Maďarsko,tak chudobná krajna,ako Slovensko–pre koho to budú vyrábať.Pre tých pár zbohatlíkov v Europe?!Ďalší riadny výstrel do tmy!!!
Svätá pravda. Radšej niečo treba dať ľuďom. Nie arogantným milionárom.
Ten „malý atmosférický benzínový motor“ mi tam jednoducho proste vadí. Je to akýsi „krok dozadu“.
JS a JD nenechajme sa „vyhúpať“ Tiborom Bakom. Až to bude mať, nech nám to príde ukázať!!! Do vtedy budme v pohode!
Maďari a elektroautá? To určite. Veď sú to sedliaci, ako mi. Možno tak konský povoz.
Chorváti tiež nie sú technická veľmoc, a čo dokázal Mate Rimac ?!!! Nech sa Maďar ukáže za vlastné peniaze! Ľahké to však mať nebude! Tak mu treba!
Nech si najprv daju dokopy ekonomiku, Orbana, rozok co stoji 17000 forintov a tu hatlaninu comu hovoria jazyk
lol
Hatlanina je tvoj primitivny komentar!
Intelektualny smrad z tvojich ust prezradza tvoju ubohu povahu.
Jakob Grimm ktory vytvoril nemecku gramatiku povedal o madarcine:
Logicka a dokonala struktura madarskeho jazyka predci vsetky ostatne jazyky!
N.Erbersberg (rakuzsky vedec) : Struktura madarskeho jazyka je taka, akoby
bola vytvorena spolkom jazykovedcov tak aby v nom boli vsetky zakonitosti,
strucnost, súlad a jasnost!
Ove Berglund (svedsky lingvista a prekladac literalnych dielov) : teraz ked uz
mam ponatie o strukture jazykov , mozem prehlasit ze madarsky jazyk je
vrcholnym dielom ludskej logiky.
Nohol by som pokracovat s desiatkami dalsimi ale naco robit osvetu neandertalcom?
Vy ste ale čuráci, ak ma niekto sen a má na to aj finančné prostriedky, tak nech si ho splní nech je aj z Kambodže.
lol
Dnes do tak drahého auta môžu dať články s gravimetrickou hustotou cez 400 Wh/kg. Keď auto dokončia, budú k dispozícii možno aj s 600 Wh/kg.
Tento technický koncept je vo svojej podstate zaostalý.
Projekt je možno cielený na získanie štátnych dotácií.
Pre porovnanie pridávam parametre Chevrolet Corvette Stingray 2020 :
Hmotnosť motora 227 kg
Hmotnosť prevodovky 136 kg
Spolu 363 kg
Pri obdobnom superaute BEV.
405kWh batériové články Cuberg 100kg
2x motor s prevodovkou (reduktor) 60kg
Pack- štrukturálny (bez článkov), termálny manažment, invertor 200 kg
Spolu 360 kg
Pri superšporte s ICE generálka motoru (buďme veľkorysý), každých 10 000km.
Oprava:
Pre porovnanie pridávam parametre Chevrolet Corvette Stingray 2020 :
Hmotnosť motora 227 kg
Hmotnosť prevodovky 136 kg
Spolu 363 kg
Pri obdobnom superaute BEV.
91kWh batériové články Cuberg (405 Wh/kg) 100kg
2x motor s prevodovkou (reduktor) 60kg
Pack- štrukturálny (bez článkov), termálny manažment, invertor 200 kg
Spolu 360 kg
Pri superšporte s ICE generálka motoru (buďme veľkorysý), každých 10 000km.
Dovolím si oponovať výpočet batérie! Na 91 kWh treba 2x Cuberg 0,405 kWh x 100 kg, teda celkom 200 kg do výpočtu. => 200+60+200 = 460 kg.
A to pri dojazde asi tak 100 km v superšportovom režime!
Stále to bolo zlé:
BEV.
100kWh batériové články Cuberg (405 Wh/kg) 247 kg
1x motor s prevodovkou (reduktor) 30kg
Pack- štrukturálny (bez článkov), termálny manažment, invertor 100 kg
Spolu 377 kg
Toto by mohlo byť konštrukčne dosiahnuteľné.