Elon Musk sa aktuálne opäť činil na Twitteri, a tak sme dozvedeli zaujímavé novinky ohľadom testov novej verzie Tesly Model S Plaid, jej príchodu na trh, rýchlosti na Nürburgringu či novej 7-miestnej konfigurácie. Reč však bola aj o modeloch Roadster 2 a Model 3.
Včera sme informovali, že „pozorovateľ“ nemeckého portálu Auto Motor und Sport, ktorý sa pohybuje v okolí okruhu Nürburgring, kde sa testuje Tesla Model S s novou 3-motorovou pohonnou jednotkou a prototypom nového podvozka, zaznamenal „ručne“ čas 7:23 min na jedno kolo.
Išlo síce o amatérsky „získaný“ neoficiálny čas, ten však naznačoval, že nová verzia Tesly Model S, ktorá pôjde do výroby budúci rok, by mohla byť o 19 s rýchlejšia ako najvýkonnejšie Porsche Taycan, ktoré sa hrdí titulom najrýchlejšieho 4-dverového elektromobilu na Nürburgringu.
„To je len začiatok…“
A na tieto neoficiálne informácie zareagoval Elon Musk nasledovne: „To je len začiatok. Očakávame, že tieto traťové časy budú prekonané produkčnou verziou 7-miestneho variantu Modelu S Plaid, ktorý sa dostane do výroby okolo októbra/novembra budúceho roku.“ Dodal pritom, že neskôr sa dočkáme aj Plaid verzií modelov Roadster 2 a Model X.
Nová 7-miestna verzia
Pristavme sa ale k spomínaným 7-miestam na sedenie v rámci testovanej novinky. Ako Elon Musk aktuálne povedal, nejde o 5-miestnu verziu s 3. radom sedadiel pre deti, ktorý Tesla kedysi ponúkala za príplatok. Aj keď riešenie sedadiel v novinke bude podstate identické.
„5 originálnych sedadiel smerujúcich dopredu a 2 menšie smerujúce dozadu. Nové zadné sedadlá ale pojmu väčších cestujúcich ako predtým. Skvelé rodinné riešenie. Pred niekoľkými rokmi som sa spolu s mojimi 5 chlapcami a Tulalah zúčastnil road tripu po Amerike,“ povedal Musk k novej 7-miestnej verzii Modelu S.
Rýchlosť Roadstera 2 a Modelu 3 na Nürburgringu
Elon Musk sa k tiež vyjadril k otázkam používateľov siete Twitter ohľadom rýchlosti modelov Tesla Roadster 2 a Model 3 na legendárnom nemeckom okruhu Nürburgring. Na otázku, či môže Roadster 2 poraziť absolútny rekord tejto trate ( 6:44,97 s) odpovedal: „Určite.“
Ohľadom Tesly Model 3 Performance zas povedal, že si nemyslí, že tento model môže zdolať na Nürburgringu Porsche Taycan. Dodal však, že sa mu môže priblížiť a že v prípade pretekania na viac kôl by ho prekonal vďaka väčšiemu dojazdu. Je pritom podľa neho možné, že Model 3 Performance by mohol dostať vyšší výkon prostredníctvom softvérovej aktualizácie na diaľku.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šampión F1 otestoval Teslu Model 3 na okruhu. Bol spokojný?
Tesly môžu mať ešte vyšší výkon a lepšiu rekuperáciu vďaka „krabičke“ z Rakúska
Tesla Model 3 má vraj najlepší audiosystém. V čom je jeho tajomstvo?