Tesly môžu mať ešte vyšší výkon a lepšiu rekuperáciu vďaka „krabičke“ z Rakúska

2

Rakúska spoločnosť Steinbauer ponúka pre Tesly Model S zariadenie Power Enhancement Module, ktoré zvýši ich výkon a krútiaci moment a tiež vylepší rekuperačný systém. Ide pritom o plug and play „krabičku“, ktorej inštalácia má zabrať 45 min.

Tuning elektromobilov značky Tesla nie je žiadnou novinkou, väčšina spoločností, ktoré ponúkajú úpravy, sa však zameriava najmä na tuning podvozku, kolies či dizajnových prvkov exteriéru a interiéru. Steinbauer sa však rozhodol pre „zásah“ do pohonnej jednotky, ktorý zabezpečí zlepšenie výkonnostných parametrov.

Jedným z veľkých pozitív riešenia rakúskej spoločnosti je jednoduchosť a rýchlosť inštalácie výkonového modulu. Ide totiž o zariadenie typu plug and play, ktorého nasadenie má trvať 45 min. Ten môže byť pripojený k zadnému elektromotoru pomocou káblových zväzkov Modelu S, pričom je reverzibilný.

Zatiaľ pre dve verzie

Moduly Power Enhancement Module od spoločnosti Steinbauer sú zatiaľ kompatibilné so staršími verziami modelov Tesla Model S, a to 90D a P90D. V prípade prvej z nich dokáže zvýšiť zariadenie výkon elektromobilu z 306 na 340 kW a krútiaci moment zo 660 na 792 Nm.

Druhá verzia si polepší výraznejšie. Jej výkon totiž narastie z 340 na 390 kW a krútiaci moment z 967 na 1 160 Nm. A to nie je všetko. Výrobca tiež sľubuje zvýšenie výkonu rekuperačného systému z 50 kW na 100 kW, čo by mohlo aspoň z časti vykompenzovať možné zhoršenie efektivity pohonnej jednotky po zvýšení jej výkonu.

Rýchlejšie zahriatie batérie

Vďaka modulu od Steinbauer má byť tiež možné rýchlejšie zahriať batériu, čo je plusom počas veľmi chladného počasia. Na Power Enhancement Module poskytuje výrobca 3-ročnú záruku, avšak je otázne, či inštaláciou zariadenia nepadne záruka Tesly na vozidlo, resp. minimálne na jeho batériu a elektromotor.

ZAJAZDI SI NA TESLE!

Spoločnosť však uvádza, že „nedochádza k rušeniu existujúcich častí vozidla – servisné intervaly zostávajú nezmenené.“

Zdroj: Insideevs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Test výkonu Tesly Model S pri rôznych úrovniach nabitia batérie
Tesla Model X bola prerobená na hovoriace vozidlo KITT zo seriálu Knight Rider
Hyundai vyvíja technológiu pre úpravu výkonu elektromobilov cez mobil

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

    • nuz, ono je to krasne, ale velmi pravdepodobne ta krabicka len nejako falsuje vstupne udaje, tak ako mnoho power boxov (alebo ako sa volaju) v spalovacich motoroch falsuju udaje o vahe vzduchu a pod. aby donutili originalnu riadiacu jednotku vydat viac paliva, viac vzduchu z turba a pod. Takyto tuning nie je tazky, otazne je potom ako to bude vplyvat na zivotnost. ono ani pre teslu to nemusi byt problem dvihnut takto vykon, ale musia to zvladnut aj poloosi, musi to zvladnut chladenie motora, musi battery management dokazat balancovat jednotlive clanky aby sa rovnomerne vybijali. ale ak je cielom mat ojedinele dodatocnu rezervu vykonu pre kriticke situacie ako je predbiehanie, tak potom suhlasim

Pridajte komentár