Britská spoločnosť cap hpi si „posvietila“ na servisné náklady jedných z najpredávanejších elektromobilov, a to Nissan Leaf a Renault Zoe. Tie potom z rovnakého hľadiska porovnala so spaľovacími modelmi Volkswagen Golf a Opel Corsa. Výsledok?
Je nespochybniteľné, že prevádzka elektromobilu je podstatne lacnejšia, ako je tomu v prípade porovnateľného spaľovacieho vozidla. Kým v prípade nákladov na palivo je vyčíslenie tohto rozdielu pomerne jednoduché, v rámci servisných nákladov sú potrebné konkrétne analýzy. A práve takú máme aktuálne k dispozícii.
Na „svedomí“ ju má spoločnosť cap hpi, ktorá je poskytovateľom dát a softvérových riešení súvisiacich s oceňovaním, kontrolou pravosti, kolíziami a mechanickými opravami vozidiel, ako aj celkovými nákladmi na ich vlastníctvo.
V rámci analýzy sa zistilo, že servisné náklady na Nissan Leaf 1 počas prvých troch rokov prevádzky pri 97-tisícoch najazdených kilometroch boli v priemere 1 363 €. To je o 19 % menej ako v prípade porovnateľného spaľovacieho modelu Volkswagen Golf s benzínovým motorom 1.0 TSI.
V prípade o triedu nižšieho elektromobilu Renault Zoe to bolo 1 253 €, čo predstavovalo 26,5 % rozdiel v porovnaní s benzínovým modelom Opel Corsa 1.0T 90, a to v prospech elektrického vozidla. To sú v priemere o 23 % nižšie náklady, pričom spoločnosť cap hpi uvádza, že rozdiel sa prehlbuje v rámci menších vozidiel.
Automobilkám to nevyhovuje
Elektromobily v tomto smere profitujú podľa cap hpi z toho, že elektromotor oveľa menej pohyblivých častí, ako aj z miernejšieho jazdného štýlu, ktorý šetrí brzdy a pneumatiky. My dodávame, že brzdy šetrí v prípade väčšiny elektromobilov aj systém rekuperácie. Ten dokáže sám o sebe spomaľovať či v prípade niektorých modelov dokonca úplne zastaviť vozidlo, a to bez použitia bŕzd.
Z uvedeného vyplýva nižšia miera potrebných servisných zásahov v prípade elektrických vozidiel. A to samozrejme nevyhovuje výrobcom áut, ktorých príjmy pochádzajú z podstatnej časti aj zo servisných služieb.
Je Renault výnimkou?
Renault je jednou z mála automobiliek, ktoré otvorene hovoria o nižších servisných nákladoch na elektromobily. Podľa nej sú tieto vozidlá oveľa menej náročné na údržbu, pretože nemajú typickú prevodovku (pozn.: väčšinou 1-st.), spojku, sviečky, výfukový systém či rozvodový remeň. Hovorí pritom o 25 % nižších nákladoch na údržbu ako v prípade spaľovacích áut. To korešponduje s výsledkami analýzy spoločnosti cap hpi.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Keď si kúpite elektromobil dnes, nový “dostanete” o 10 rokov zadarmo
Koľko si priplatíme za nový Nissan Leaf E-Plus so 60 kWh batériou?
Nový Renault Zoe na špionážnych fotografiách a jeho možné špecifikácie
Zdroje: cap hpi cez Insideevs, Renault, titulná fotografia: Guideautoweb
9 komentárov
A niečo sa po záruke pokazí napríklad elektronika a keďže je tak dobre konštruovaná tak vymienači (servismani) vymenia nejaký modul za nehorázne evri a dnes sú náklady devastujúce. O batérií nehovoriac.
No nejako by ma zaujimalo co sa na tych elektromobiloch servisuje ked tam vlastne nic na servisovanie nieje…a este za 1300€..a pri 100tis km sa mi to zda prave dost vysoka suma…pri spalovacich autach by boli sviecky, olej asi 3x pri LL intrrvaloch, filtre, mozno brzdy a nic dalsie. A pri elektrike tam sviecky niesu, olej nieje, brzdy mozno, pelovy filter..tak kde sa vzala ta cena 1300€?
Pre porovnanie servisovanie mojhoauta svojpomocne ma prvych 100tis stalo asi tolkoto: olej-6x (daval som 15k interval) – 240€, filter olejovy 6x-36€, kabinovy-2x-20€, vzduchovy-3x-30€, sviecky 2x -80€, brzdy-platnicky 2x raz pri 50 a potom 100- 60€, kotuce pri 100- 100€. Takze cca 700€.
V GB je to vsetko predrazene…ja som za Nissan Leaf 1 zaplatil za 3 servisne prehliadky (90.000km) na Slovensku 400€ vcetne DPH…
Napisali A a zabudli na B:
Takze doplnit to o 100% a viac vyssej pociatocnej investicii, mizernej uzitkovej hodnote, tretinovom dojazde, absencii dobijacich stanic, nekonecne dlhom nabijani a brutalne vysokej straty hodnoty.
Nissan Leaf – 35000€ a spominany VW Golf 1.0 15000€ rozdiel 20tis, muhehe a teraz tu o cervenej karkulke.
JOSKO. Poviem to môj príbeh. Spalovák som vymenil za Nissan Leaf 1 r.2015. Bol v dobrej výbave. Nesmieš porovnávať lenivý trojvalček v hološtandartnej výbave s dobre vybaveným elektromobilom. Ja som kúpil Nový Nissan Leaf 1 r.2015 výkon 110 PS s navigáciou, aut. klímou, aut.prevodovkou, vyhrievaný volant a všetky sedačky,ABS,ESP,EBD,vyhr.spätné zrkadlá,bezklúčové štartovanie a veľa dalšej výbavy. Ak by som chcel všetko vymenovať, bol by to dlhý zoznam. Auto som kúpil nové v Prahe za 24.000€ včetne DPH. Predal som ho po 3 rokoch za 12.000€ včetne DPH. Strata 12.000 €. Ale !!! Nabíjal som zadarmo na DC nabíjačkách. Sú stanice na SK, ktoré umožňujú aj zdarma nabíjať. Doma som občas nabil a stalo ma to 2 €/100km. Celkovo podľa faktúry od ZSE 246€. Za servis som dal 500€ včetne DPH celkovo. JOSKO…ja sa pýtam máš ty na svojom spaľovacom aute náklady po 130.000 km 746 € ???..Lebo ja som mal na mojom predchádzajúcom Golfe náklady po 130.000 km 13.000€ včetne paliva,servisu,bŕzd obloženia (na EV nie je treba po toľkých km meniť-brzdí rekuperáciou). Takže stratu mi vykryli ušetrené peniaze. Nového Leafa som kúpil opäť za 24.000€ včetne DPH(nie 33.000-rozne zľavy +,dotacia 5.000). Takže cena starého Lefa + ušetrené peniaze za náklady a mám Nového Leafa a ešte mi aj 1.000€ zostalo. A k tomu že musím na nabíjačke čakať, len jedno Za hodinu nabijem 200 km. Kde za hodinu čakania zarobíš 16 €??. (ušetrené peniaze za palivo)….Inak nečakám, vždy si niečo vybavím, alebo sa najem…!!!
Pocuvaj Fero, ako si vyratal, ze za hodinu cakania zarobis 16Eur? je to včetne DPH? 😀
No nic, hlavne ze si to vies doma zdovodnit. Mna auto stoji na servise cca 400-700 Eur raz za dva roky. Na jedno nataknovanie s tym dam 1200Km mimo mesta a cca 800Km v meste. Obvykle ak nemam dlhsie cesty tak tankujem raz za mesiac. V zime tam nalozim lyze a usadim 4osoby, natankujem, idem lyzovat, vratim sa domov a este stale nesvieti prazdna nadrz. Asi by som nebol pri zmysloch ak by som tento komfort vymenil za elektricku haraburdu. Vsetky cesty dopredu musel planovat, rozmyslat kde sa ubytujem aby nablizku bol tukabel-tukabel. Teraz cakam argument ze je to popici auto do mesta lebo milion dovodov. Muhehe tak na mesto mam maly litrovy benzin ktory rovnako len na cestu do/z prace tankujem raz mesacne. By ma vystrelo ak by som musel niekde hodinu cakat kym sa napapaju baterky. Ta cast ako ja nesmiem porovnavat lenivy trojvalcek s elektrokokotinou patri autorovy clanku, ja som sa chytil iba faktov ktore predomnou niekto napisal. Ak by som porovnaval ja, tak porovnavam s autom v rovnakej cenovej hladine a tu by sme boli prekvapeny co mozem mat za 35tis Eur… jebem kadejake zlavy, smerodajne su cennikove ceny, pretoze rovnaku zlavu dostanem aj na auto strednej triedy s neporovnatelnym komfortom, vybavou a uzitkovou hodnotou oproti elektrickemu paskvilu. Neviem kde zijes, ale ked vtacka lapaju pekne mu spievaju a na Slovensku uz davno nieje mozne zadarmo nabijat. No a moja hodina je drahsia ako 16Eur, a volny cas si vazim preto ho urcite vyuzijem lepsie ako cakanim na nabitie auta. Z celeho tohto elektrickeho hype ma vyznam jedine Tesla (Okrem modelu 3) ale tam sme v takych cenovych hladinach, ze bol by hriech nekupit radsej 8valcovu benzinovu bestiu.
https://www.etrend.sk/auto/nabijacky-elektromobilov-spoplatnili-elektrina-moze-byt-drahsia-ako-nafta.html
Ano elektromobil zatiaľ nie je pre každého z časového hladiska. Ano siete ako Greenway svojimi cena skôr odrádzajú ako priťahuju motoristov. Ale je možnosť zdarma nabíjať. Lidl BA a Dubnica, Slovnaft BA, Vod. elekt. TN. Aj v zahraničí máš veľa freecharging. Len si musíš dať tu námahu a pozrieť si napr. chargemaps.com. Ja som bol v Chorvatsku a späť a zadarmo. Stálo ma to len 3 hod strávené na freenabíjačkách navyše. Ale ty určite nerobíš prestávky a taháš nonstop že? Natankovať si doma nedokážeš naftu za 1,2€/100km ako ja nabiť auto, alebo ano?…Možno si bohatý a nezáleží ti na tom aby si za 3 r. ušetril 13.000€. Gratulujem. Ja tie peniaze dokážem inak zúžitkovať. Tých 16 € som vysvetlil hore, ale môžem to zopakovať. 8€ stojí jazda na spaľovacom aute na 100km. Za hodinu nabijem 200km, čo je 16€ ušetrených. EV sa stále zlepšujú. Už teraz idú ma trh autá s 64kWh baterkami, čo je cca 400-500 km jazdy. To prideš až do Tatier počas lyžovačky sa ti nabije auto na cestu späť….Som zvedavý čo budeš robiť ked od r. 2030 nedostaneš kúpiť čistú benzínovú beštiu bez elektromotora…Trošku sa mierni v polemike pri argumentácii a presadzovaní svojho názoru…
400-500 prejde 64kWh tak po meste, pri trvalej rýchlosti 130kmh to bude tak do 300 km dojazd v zime ešte menej.