Tesla zvýšila dojazd najlacnejšieho Modelu 3 aj cenu batérie Powerwall

3

Aktuálne sa dozvedáme, že spoločnosť Tesla upravila v rámci svojich európskych konfigurátorov hodnotu dojazdu základnej verzie Modelu 3 – Standard Range Plus. A to smerom hore. Dobrou správou však už nie je, že smerom hore išla aj cena domáceho batériového úložiska Tesla Powerwall. Dôvodom má byť „šialený“ dopyt.

Je známym faktom, že Tesla svoje elektromobily priebežne vylepšuje. A to aj v oblasti dojazdu. No a aktuálne sa dotklo zvýšenie dojazdu jej cenovo najdostupnejšieho vozidla, ktorým je Tesla Model 3 Standard Range Plus.

Keď prišiel tento model na trh, ponúkal dojazd 409 km (WLTP). Pomerne nedávno prišla Tesla s vynoveným Modelom 3, pričom jeho základná verzia ponúkala doteraz „odhadovaný“ dojazd 430 km (WLTP). No a aktuálne bola v rámci európskych konfigurátorov táto hodnota aktualizovaná na opäť „odhadovaných“ 448 km (zrejme sa čaká na oficiálnu certifikáciu WLTP).

Čo je za tým, nevieme, keďže Tesla sa bežne k takýmto záležitostiam nevyjadruje. Vysvetlením môže byť ďalšie zvýšenie efektivity vozidla či zvýšenie kapacity batérie. Kapacitne väčšie batérie pritom v rámci „refreshu“ pre rok 2021 nedávno dostali „vyššie“ verzie Long Range a Performance (82 kWh).

Cena Powerwall opäť rastie

Ďalšie zvyšovanie sa týka domáceho batériového úložiska energie Tesla Powerwall.  Žiaľ, konkrétne jeho ceny. A to už druhýkrát v priebehu pár mesiacov – zo 6 500 na 7 000 a teraz na 7 500 $ bez DPH, inštalácie a potrebného HW v celkovej hodnote 3 500 $ bez DPH, informuje Electrek, ktorý dodáva, že sa tak deje kvôli „šialenému“ dopytu.

Okrem iného, za vysokým dopytom môžu byť aj stimuly na tento typ zariadení v domácej Kalifornii. Tesla však nikdy nemala problém s dopytom, pričom dostupné zariadenia vždy dokázal „zhltnúť“ samotný americký trh či energetické projekty Tesly. Preto tento produkt ešte neprenikol na európsky trh. No a ďalšie zvýšenie ceny nemusí byť dobrým znamením pre Európanov, keďže môže naznačovať, že Tesla má problém uspokojiť čo i len domáci trh.

Napríklad v Nemecku sa dá aspoň rezervovať (inde ani to), a to za 7 200 €. Ide pritom o cenu s DPH, avšak bez potrebného hardvéru, ktorý stojí 1 600 €. A to v tom nie je zahrnutá inštalácia. Nuž veríme, že Tesle sa podarí zvýšiť výrobu natoľko, že konečne bude môcť začať dlho očakávanú expanziu do Európy.

tesla powerwall

Zdroj: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dojazd a účinnosť elektromobilov Tesla: Vývoj v priebehu času
Batérie Tesla pomohli tento rok ušetriť zákazníkom GMP 3 mil. $
Tesla má likvidovať zásoby modelov S a X. Predzvesť želaného „faceliftu“?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. To, že je po úložiskách energie „šialený dopyt“, môže mať niekoľko „dopadov“:
    – ľudia pochopili, že je má mimoriadny ekonomický prínos
    – zvyšuje sa ich cena, čo je logické
    – smola pre Európanov (aspoň momentálne)…

    • Konkretne pre mna by mal asi takyto ekonomicky prinos: 11tis dolarov bez dph je 11tis euro s dph mesacne platim v dome so zahradou a elektrickym naradim 42E takze 11tis /42/12 je 21 rokov, takze kolko powerwallov a elektronik by som vymenil? Pre mnohych urcite ekonomicky nezmysel. Zalezi od ceny elektriky, pripadne vykupu, s cim macimalne nesuhlasim takisto ako s dotaciami pretoze sa vsetci skladaju nanieco pre vybratu skupinu ludi.

  2. Jedna vec je istá – tie peniaze zo zvýšenia ceny pôjdu do vývoja a do technológie. A nebudú sa za ne stavať zjazdovky na púšti a podobné nezmysly.

Pridajte komentár