Test zimného dojazdu 23 elektromobilov má exotického víťaza. Tesla sklamala

12

Nórska automobilová federácia (NAF) v spolupráci s Motor.no pravidelne testuje dojazd väčšieho počtu elektromobilov naraz, čo umožňuje ich priame porovnanie. A aktuálneho zimného testu sa zúčastnilo 23 modelov. Víťaz pritom prekvapil a „papierový“ favorit sklamal.

NAF uvádza, že v aktuálnom hromadnom teste dojazdu elektromobilov, ktorý táto organizácia uskutočňuje 2-krát ročne (v zime a lete), sa prvýkrát od roku 2020 stalo, že v ňom najdlhší dojazd nedosiahol model od Tesly. Jej jediný zástupca, nová Tesla Model 3 „Highland“, bola pritom papierovým favoritom.

Víťaz je prekvapením

NAF tiež uvádza, že víťaz testu ich prekvapil. Stal sa ním totiž exotický model HiPhi Z od čínskej spoločnosti Human Horizons, ktorá produkuje technológiami preplnené extravagantné elektromobily. Model Hiphi Z v teste dosiahol dojazd 522 km (až kým vozidlo úplne nezastavilo), pričom jeho „papierový“ dojazd je 555 km (WLTP). To predstavuje rozdiel len 5,9 %, čo bola najnižšia odchýlka v rámci všetkých testovaných elektromobilov.

hiphi z

Zdroj: Human Horizons

Čo sa týka podmienok, NAF uvádza, že teplota sa počas testu pohybovala v rozmedzí -2 až -10 °C. A časť testu prebiehala za veterného počasia. Testovacia trasa by mala tak ako vždy zahŕňať rozmanité cesty, vrátane hôr a diaľnice (poznámka: max. diaľničná rýchlosť v Nórsku je len 80 až 110 km/h).

Najhorší výsledok modelu od Tesly

V aktuálnom teste NAF sklamal zástupca od spoločnosti Tesla. A to nový Model 3 Long Range, ktorý bol na základe oficiálneho dojazdu 629 km (WLTP) favoritom. V teste však prešiel „len“ 441 km, čo prestavuje rozdiel 29,9 % (5. najväčšia odchýlka).

Ako uvádza Motor.no, to je vôbec najväčší rozdiel, aký bol v prípade elektromobilov Tesla zaznamenaný v rámci ich pravidelných porovnávacích testov. Keď sa pozrieme do nedávnej minulosti, tak v minuloročnom teste prebiehajúcom pri -5 až -10 °C boli rozdiely v prípade modelov S, X a Y 16,40 %, 18,23 %, resp. 25,93 %. Takže možno bude nový Model 3 potrebovať súvisiacu OTA aktualizáciu.

tesla model 3 facelift 2023

Zdroj: Tesla

Historické záznamy tiež ukazujú, že Tesla Model 3 Long Range (r.v. 2021), čiže model z obdobia pred významnou modernizáciou, dosiahla v roku 2022 v zimnom teste dojazdu 521 km (pri teplotách 0 až -10 °C), pričom oficiálny dojazd vozidla bol 614 km (WLTP). A to predstavuje rozdiel 15,1 %.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dojazd elektromobilov v zime vs. v lete: Porovnávací test viacerých modelov od WhatCar
Čínske „high-tech“ elektromobily HipHi dostali európske cenovky
O koľko klesá dojazd elektromobilov v zime? | Analýza 12 modelov
ODBER NOVINIEK

Celkové výsledky

ModelOficiálny dojazd  v km (WLTP)Dosiahnutý dojazd v kmRozdiel
Tesla Model 3 LR629441−29,9 %
Hyundai Ioniq 6 (RWD)614467,8−23,8 %
Polestar 2614430−30,0 %
VW ID.7 Pro583414−29,0 %
Volvo C40577395−31,5 %
Nio ET5 Touring560481,4−14,0 %
HiPhi Z555522−5,9 %
Lotus Eletre S530464,6−12,3 %
Nio EL6529456−13,8 %
MG4 Trophy Extended Range520399,6−23,2 %
Xpeng G9 Performance520451,8−13,1 %
BMW i5 eDrive 40505443,6−12,2 %
Kia EV9505441,9−12,5 %
Nissan Ariya 4WD498369,4−25,8 %
Mercedes-Benz EQE SUV 350 4MATIC491399−18,7 %
Audi Q8 e-tron 55 S Line Plus533411,4−22,8 %
Toyota bZ4X (AWD)460313,5−31,8 %
Hyundai Kona454341,3−24,8 %
Ford F-150 Lightning429337,4−21,4 %
BYD Dolphin427339,2−20,6 %
Opel Astra Sport Tourer413296−28,3 %
Peugeot e-308 SW409297−27,4 %
Jeep Avenger395286−27,6 %

Zdroj údajov: Motor.no

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

    • Toto je argument za všetky drobné 🙂 🙂 že pár dní bez auta. V zime s Teslou normálne chodím, aj keď je -20°°C, mesačne cca 3500km, a je úplne jedno či je zima alebo teplo, na komforte z jazdy, jazdných vlastnostiach a výhodách v porovnaní so spaľovákom to nič nemení. A nemenil by som ani ja…

      • Presne tak. Sa mi paci ked sa tu vyjadruju taki co nikdy v ev nesedeli. Pohoda jazdenie pri -20C. Okno rozmrazene do minuty. Som videl dizle odstavene tento rok pri tejto teplote. Co ev vadi tak je nabijanie v zime. Studena baterka hold nechce rychle nabijanie. Ale riesia. Urobili mi update OBC a zda sa ze lepsie. Ak by som ho garazoval tak asi ziaden problem v zime.

    • Nie je problem zima, kúrenie nespotrebuje vela ( nepredstavujte si Teslu ako dom, je ovela mensia, pri -10°C spotrebuje 1% baterie za hodinu) 600W/h.
      Ja citim velke zvysenie spotreb na zimnych pneu(maju vyssi valivý odpor), pri daždi, ked je voda alebo sneh na ceste. Ak sa pridá k dažďu aj vietor, tak je spotreba v zime hodne vysoka (34kWh/100km). Pri suchej ceste v štandardom počasí je spotreba 20kWh/100km.
      Na letných pneu v jari mam spotrebu 15kWh/100km.
      Tak nabudúce odporúčam argumentovať, dažďom alebo snehom na ceste, to reálne zníži dojazd v zime o citeľné kilometre, ale teplota vôbec.
      Ja si dávam predhrievat auto pred cestou a to vyhreje aj batériu, takze som necítil problem z nabíjaním ani pri -15°C.
      Ano, pre niekoho je to velmi veľa premených na ceste, ktore ovplyvňujú dojazd v desiatkach %, ale navigácia vam povie kedy, kde a ako dlho budete nabíjať, takže človek si nemusí robit starosti. Vždy dôjde do cieľa, a ten može byť aj na druhej strane Europy. Bude to trvať porovnateľný cas ako z každým iným autom. ( za predpokladu že ste normálny vodič, a na cestách si robíte prestávky)

Pridajte komentár