Tesla uviedla na trh Model Y s top dojazdom. Známa je aj slovenská cena

10

Spoločnosť Tesla uviedla na trh novú verziu svetového bestselleru za rok 2023, ktorým je Model Y. Už samotné označenie Tesla Model Y Long Range RWD naznačuje, že ide o model s kapacitne väčšou batériou, pohonom zadnej nápravy a najväčším dojazdom v modelovom rade. A novinka je dostupná aj v rámci slovenského konfigurátora.

Minulý mesiac sa objavili uniknuté dokumenty, ktoré naznačovali príchod modelu Tesla Model Y Long Range RWD na európsky trh. A to sa aktuálne potvrdilo. Túto novú verziu totiž nájdeme v rámci európskych konfigurátorov spoločnosti Tesla.

Zaujímavosťou je, že Tesla verziu Long Range RWD avizovala už počas predstavenia Modelu Y v roku 2019. Na trh však prichádza až teraz. Paradoxne zrejme v rámci „výpredaja“, keďže sme v očakávaní modernizovaného Modelu Y „Juniper“ na spôsob Modelu 3 „Highland“.

Tesla Model Y Long Range RWD – špecifikácie

Elektrický crossover strednej triedy Tesla Model Y Long Range RWD ponúka pohon zadnej nápravy a batériu označovanú ako „Long Range“, ktorá by mala mať kapacitu okolo 80 kWh. A podľa spomínaných uniknutých dokumentov má mať model výkon 220 kW a krútiaci moment 350 Nm.

tesla model y

Zdroj fotografie: Tesla

Aktuálne odhalené oficiálne údaje pritom potvrdili ďalšie dáta z uniknutého dokumentu. Nová verzia Modelu Y má totiž dojazd 600 km (WLTP), resp. 565 km (WLTP) na väčších 20″ príplatkových kolesách, maximálnu rýchlosť 217 km/h a pohotovostnú hmotnosť 1 959 kg. A neprekvapí, že batéria „Long Range“ podporuje nabíjanie max. výkonom 250 kW, pričom má získať dojazd 241 km (WLTP) počas 15 min nabíjania.

Novinkou, ktorú sme sa aktuálne dozvedeli, je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,9 s. A spoznali sme aj ceny. V rámci slovenského konfigurátora stojí Tesla Model Y Long Range RWD 39 990 € (cca 49 000 € s DPH a ďalšími poplatkami), čo je bez DPH a ďalších poplatkov (mimo možných nákladov za dovoz) o 3 000 € viac ako v prípade základnej verzie „RWD“ s pohonom zadnej nápravy a menšou batériou a o 3 000 € menej ako v prípade verzie „Long Range AWD“ s pohonom oboch náprav a väčšou batériou.

Takže novinka cenovo stojí presne medzi verziami „RWD“ s dojazdom 455 km (WLTP) či zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,9 s a „Long Range AWD“ s dojazdom 565 km (interný odhad Tesly na základných 19″ kolesách, oficiálny dojazd na 20″ kolesách je 533 km WLTP) či zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5 s. Maximálna rýchlosť všetkých troch spomínaných verzií je 217 km/h. A Tesla v rámci konfigurátorov uvádza dostupnosť modelu „2 až 4 týždne“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla news: 2-miestny Model Y a nový Model 3P s podstatne vyšším výkonom
Modernizovaná Tesla Model Y „Juniper“ zrejme na prvých špionážnych záberoch
Tesla: Model Y zdražel aj „v SR“, nový showroom v ČR
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Zadokolka z vačšou baterkou by bola moja 🙂 ale už mam TMY LR AWD.
    RWD uplne postačuje. Ja jazdim stale v Chill mode a do Standard ani neprepina, lebo to už nie je take konfortne, v Standard mode je to beštia. Ani si nechcem predstaviť Performance 😀 . Pre bežneho človeka Performance nevyužiteľna, LR AWD zbytočne ťaham motor navyše a LR RWD je to prave.
    Na slovensku za posledne roky sneh ani nebol, takže sa nedajte oklamať tvrdenim, že na slovensko potrebuješ AWD.

    • Ja som si v roku 2017 „dožičil“ SUV AWD! Máš pravdu, že ho nedokážeme v bežnej prevádzke na cestách, a pri tom mále snehu, využiť. Do terénu nemám príležitosti, a ani už moc netúžim! SUV som si kupoval „ako kombi vhodné pre vyššie postavy“, a to mi vyhovuje! Ak na cestách zasneží, tak o možnosti a plynulosti dopravy rozhodujú „tí najslabší“ včítane kamiónov!

      A ešte k tomu Chill modu. Všetky BEV, a Tesly zvlášť, sú pre bežnú prevádzku nadmerne premotorizované! To si však konštrukčne vyžaduje viac materiálov, a tým aj hmotnosti, a prejavuje sa na konečnej cene auta! Je to akýsi zbytočný „fetiš“ elektomobility, ktorá má byť vzorom ekológie a úspornosti v jednom! 🙂

      • Mne by stacil dojazd aj 300km, ak by sa baterka vedela nabit doplna za vyrazne menej ako 10min, myslim ze to je spravny smer v oblasti baterii.

        • Myslím si, že nie, ale neboj sa taký dojazd s „tvojou“ rýchlosťou nabitia tu bude čoskoro! Horšie to bude s LP-batériami pre tých, čo majú radi oveľa dlhšiu nezávislosť od „stojana“! Raz môžu byť batérie, ktoré umožnia dojazd aj 3.000 km, ale v autách sa prakticky budú používať len s dojazdom max. 1.000 až 1.200 km, lebo nikto už viac ani požadovať nebude! Také batérie však budú požehnaním pre lietadlá, drony, lode a rôzne pracovné stroje! Tak, prosím, nemysli len na seba!!! 🙂

          • Tak bavime sa o autach. Ja si myslim ze jedna kratka zastavka z KE do BA je ok aj z pohladu bezpecnosti. Dat si kavu, urobit strecing. Ak chceme aby boli BEV dostupne, tak inak ako zmensovanim baterky a zvysovanim rychlosti nabitia to nepojde. Jedine ze sa najde zazracna chemia (nieco ako sodikove baterie len tie maju zatial malu hustotu). A samozrejme dostatocna infrastruktura, nieco ako mat istotu ze na kazdej cerpacej stanici najdes rychlonabijacky.

          • RASTO, nepovedal som nič zlé na tvoj názor a požiadavky! Ak raz budú baterky so super vysokou hustotou uskladnenej energie, budú aj batérie v autách primerane „malé, ľahké a cenovo dostupné“! Pritom si viem predstaviť aj viac ako jednu prestávku na ceste z Košíc do Bratislavy, a vôbec by nemuseli byť spájaná s nabíjaním! 🙂

        • Ahoj RASTO, prečítaj si dnešný článok o Xpeng! „Tvoj sen“ o rýchlom nabíjaní sa blíži! Tých 300 km Xpeng nabije možno už za 15 min.!

Pridajte komentár