Z Číny prichádzajú správy, že Tesla chystá výrobu a predaj menšieho a lacnejšieho elektromobilu s cenou od 20 000 € už na budúci rok. Kiežby sa naplnili.
Začiatkom roka 2020 Elon Musk uviedol: „Myslím, že v Číne zriadime dizajnérske a inžinierske centrum, ktoré by navrhlo originálne vozidlo pre globálny trh. Myslím, že to bude veľmi vzrušujúce. Čína je z hľadiska umenia jednou z najlepších krajín na svete, preto si myslím, že by to ocenil celý svet. Mali by sme to urobiť a my to aj urobíme,“ povedal Elon Musk.
Následné aktivity spoločnosti Tesla v Číne de facto potvrdili, že to tak bude. Neskôr v septembri 2020, v rámci Tesla Battery Day, Musk uviedol, že „Tesla vyrobí presvedčivé elektrické vozidlo s cenou 25 000 $ (pozn.: pravdepodobne bez DPH), ktoré je tiež plne autonómne.“ A dodal, že na trh príde približne za 3 roky.
Okrem čínskeho modelu Elon Musk viackrát spomenul aj menší elektromobil Tesla (pravdepodobne kompaktný hatchback), ktorý sa by sa mal vyrábať v nemeckej továrni Giga Berlin. A to neskôr v podstate potvrdil, keďže uviedol, že závody v Číne a Nemecku „urobia vlastné originálne autá“.
No a aktuálne prichádza z Číny naozaj veľmi zaujímavá správa. A to, že Tesla sa chystá v Giga Shanghai vyrábať tretí model. Má ísť o menšie vozidlo na báze podvozku Modelu 3, ktoré bude vstupným modelom značky, uvádza portál Sina.
Od 19 000 €?
Nový menší elektromobil Tesla vyrábaný v Číne bol údajne schválený už v septembri minulého roku, pričom jeho overovanie má byť dokončené v marci. Spomína sa aj cena v rozsahu 160 000 až 200 000 juanov, čo je v prepočte 20 000 až 25 000 €. Číňania by pritom mali uvádzať ceny vrátane DPH. To by v prípade základnej verzie znamenalo ešte nižšiu ako Muskom avizovanú cenu 25 000 $ bez DPH. No a ďalšou dôležitou vecou je, že tento model má ísť do výroby a predaja budúci rok.
Podľa príspevku od používateľa siete Twitter @DKurac („čínsky výskumník webových médií“), na ktorý upozorňuje Teslarati, sa čínske médiá v súvislosti s týmito infomáciami odvolávajú na správu o ekologickom hodnotení čínskej továrne spoločnosti Tesla.
Tesla GF3 to start producing 3rd model in 2022 earliest, #China media citing GF3 eco-assessment report.
The model that will reportedly be based on Model 3 chassis to cost ¥ 160K-200K. pic.twitter.com/hfBggv5ct9— Moneyball (@DKurac) January 8, 2021
Nuž dúfajme, že spomínané správy sa zakladajú na pravde. Schopné vozidlo od Tesly s uvádzanou cenou totiž potrebuje nielen svet elektromobility ako soľ.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf Tesly hovoril o novom elektromobile navrhnutom pre Európu
Šialene rýchla Tesla Roadster 2 s dojazdom 1 000 km sa zrejme začína približovať
Tesla Semi sa podľa údajného Muskovho e-mailu chystá do výroby
4 komentáre
Trpezlivosť ruže prináša…
Konečne prichádza revolúcia.. A okrem iného, treba skeptickým Slovákom pripomenúť, že vlastníctvo auta je už dnes vo vyspelých krajinách považované za nezmysel. A tak s príchodom lacných áut, navyše s autonomnym šoférovaním budú robo-taxi už čoskoro aj na Slovensku. A tak si konečne slovak bude môcť oddýchnuť od naháňania sa za zvyšovaním si sebavedomia kúpou veľkého auta a začne sa konečne venovať tomu v čom je dobrý a čo ho baví. Bude to chcieť ešte veľa, na oslobodenie našich pokrivenych a ublizenych ieg (od slova ego), ale mám nádej, že je to za dverami.. Len aby sme sa tomu zasa hlúpo nechceli „ubrániť“.
A tiež si prestali myslieť, že nám chcú stále všetci len ublížiť a okradnúť nás.
Nie Ľubko všetci ťa ľúbime a každý kapitalista ti chce pomôcť a venovať ti svoj majetok!! Sa zobuď! To si tak naivný, alebo nevzdelaný??! Slovami klasika: Lidi jsou svině! A vlastníctvo auta ti nebráni venovať sa tomu v čom si dobrý a čo ťa baví!! Skôr väčšine to práve pomáha!! Tak neviem či práve ty nemáš pokrivený a jednostranný pohľad na svet! Demokracia nie je o vnucovaní neslobody jazdenia a povinnej robo-taxi!!
Sranda, ako sa hneď ozve pravý slovak 😉
Neboj Milanko, ja tu nehovorím o neslobode, práve naopak. Robotaxi bude tak lacný, že nebude mať absolútne žiadny zmysel vlastniť auto, okrem zmyslu hladkať si svoje ego. A je mi úplne jedno, či niekto, kto s týmto prvý príde veľa ma tom zarobí.
Ja nebudem závidieť, ak niekto konečne posunie ľudstvo zasa o krok ďalej.
A že niekto robí 20rokov šoféra kamiónu, lebo ho to baví mu tiež neberiem. No možno potom zisti, že sadiť stromčeky ho baví viac 😉
No drvivá väčšina, ktorá ako píšeš používa auto práve na uskutočnenie práce, ktorá ju baví, šoféruje to auto z nevyhnutnosti. Skúsme si predstaviť, koľko z týchto ľudí by radšej nestálo v zápchach a nehladalo miesto na parkovanie, keby si mohli dovoliť mat „osobného šoféra“, ktorý by bol kedykoľvek pripravený previesť ich kamkoľvek.. O to viac ak ho to bude stáť menej, než vlastniť aj 20 ročný rachotivy dieslik!
Prosím vás, prestaňme sa brániť evolúcii.
Nakoniec : nečudujem sa ti Milanko, lebo aj môj pradedko vravel, že kombajn je hovno, a že kosáči, mláťači nebudú mať čo jesť.