Je v Európe záujem o Teslu Cybertruck? Top 10 krajín podľa počtu rezervácií

5

Viacerí analytici spočiatku predpovedali, že o „kontroverzný“ futuristicky vyzerajúci pickup Tesla Cybertruck nebude záujem. Dnes je jasné, že sa mýlili. Aktuálny prieskum pritom naznačuje, z ktorých krajín pochádza najviac držiteľov rezervácií. Majú záujem aj Európania, ktorí nie sú vo všeobecnosti veľkými „fanúšikmi“ pickupov?

Po predstavení prototypu elektrického pickupu Tesla Cybertruck s ohromujúcimi špecifikáciami, došlo „paradoxne“ k poklesu hodnoty spoločnosti Tesla na akciovom trhu. S najväčšou pravdepodobnosťou z dôvodu „kontroverzného“ dizajnu. Na základe počtu rezervácií sa však ukázalo, že ten nebude žiadnym problémom.

Do 5 dní od spustenia rezervačného systému si totiž podľa Elona Muska rezervovalo tento extrémny elektromobil okolo 250 000 záujemcov. Začiatkom tohto roka dostal Musk od investorov otázku, aké množstvo Cybertruckov je Tesla schopná dodať. Odpovedal pritom nasledovne: „Podrobné čísla nekomentujeme, s výnimkou toho, že dopyt je omnoho vyšší, ako by sme mohli rozumne vyrobiť v horizonte, neviem, možno 3 alebo 4 rokov.“

Fórum Cybertruck Owners Club na základe podrobného sledovania čísel rezervácií dospelo vo februári k záveru, že Cybertruck si do tej doby rezervovalo viac ako 535 000 záujemcov. To by pritom znamenalo väčší počet rezervácií ako v prípade Tesly Model 3.

Prvá trojka bez prekvapenia

Aktuálne fórum Cybertruck Talk zverejnilo výsledky prieskumu medzi členmi komunity Tesla (1 800 respondentov), ktorý zisťoval, z ktorých krajín pochádza najviac držiteľov rezervácií na elektrický ťahač Tesla Cybertruck. Prvé 3 miesta pritom nie sú určite žiadnym prekvapením. My sme však boli zvedaví predovšetkým na záujem z Európy, kde vozidlá typu pickup nikdy nedosahovali vysoké predaje.

1. USA (76,25 %)
2. Kanada (10,43 %)
3. Austrália (3,16 %)
4. Spojené kráľovstvo (1,39 %)
5. Nórsko (1,11 %)
6. Nemecko (1,05 %) 
7. Švédsko (0,83 %)
8. Holandsko (0,67 %)
9. Francúzsko (0,44 %)
10. Island (0,44 %)

Ako máme možnosť vidieť, na 4. až 10. priečke sa umiestnili európske krajiny s celkovým podielom 7,43 %. To by teoreticky mohlo znamenať, že Teslu Cybertruck si rezervovalo viac ako 18 500 Európanov, pokiaľ rátame s oficiálnym údajom Tesly o počte rezervácií za prvých 5 dní od predstavenia vozidla (11/2019). Na základe neoficiálneho odhadovaného počtu rezervácií fóra Cybertruck Owners Club k februáru 2020 by to zas predstavovalo viac ako 39 000 rezervácií z Európy.

Do týchto výpočtov pritom nie sú zahrnuté ďalšie európske krajiny, ktoré skončili v rámci prieskumu za prvou desiatkou. Pre predstavu uvádzame, že v historicky najúspešnejšom polroku (1/2019) predal Ford v Európe 26 700 ks modelu Ranger, ktorý je najpredávanejším pickupom na starom kontinente. Dosiahol pritom 30,4 % trhový podiel.

Nuž, sme veľmi zvedaví, aké budú reálne predaje elektrického pickupu Tesla Cybertruck, a to nielen v Európe. V tejto súvislosti pripomíname, že rezervácie automaticky neznamenajú uskutočnenie záväznej objednávky a že väčšina zo spomínaných údajov je neoficiálna.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Cybertruck by nemala mať problém s európskou homologizáciou
Zavedenie výroby Tesly Cybertruck má byť neuveriteľne lacné, tvrdí expert
Tesla Cybertruck je z rovnakého nepriestrelného materiálu ako vesmírna loď SpaceX

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Keby som mal čo len trošičku sklon k exhibicionizmu, určite by som si objednal toto nádherné auto.
    Nedokážem si totiž predstaviť iné auto, za ktorým by sa každý obzrel tak, ako za Teslou Cybertruck.
    Bohužiaľ, alebo skôr našťastie takéto sklony nemám, takže aj ja budem túto nádheru iba obdivovať u iných.
    Tým samozrejme nechcem naznačiť, že si to kúpia iba nejakí … neviemčo, to božechráň, to nie!

  2. Ono to bude aj tym, ze to ani velmi ako pickup nieje. Vyzera to ako normalne auto, resp. ako tie modne GT verzie SUViek. Klasicky Pickup by som si nekupil, ale toto v podstate normalne 5 miestne auto s velkym oddelenym kufrom (podobne ako mal Citron XM) by som mohol mat. 🙂 Mozno viacery to tak vidia. Ani si nemyslim, ze je mienene ako pracovne auto, akym by pickup mal byt.

Pridajte komentár