Známy odborník z automobilového priemyslu Sandy Munro na základe predbežnej analýzy uviedol, že zabezpečenie výroby Tesly Cybertruck bude podstatne lacnejšie ako v prípade konvenčných pickupov. Jeho odhad pritom potvrdil samotný Elon Musk.
Spoločnosť Sandyho Munra okrem iného už desaťročia radí automobilkám, ako vyrábať vozidlá čo najefektívnejším spôsobom. Munro spočiatku prirovnal kvalitu Modelu 3 z hľadiska montáže ku kórejským autám z 90. rokov. Postupom času, po inžinierskych analýzach novších kusov, však svoj názor zmenil a označil Teslu za technologického lídra v oblasti elektromobility.
Aktuálne tento odborník zameral svoj pohľad na najnovší počin spoločnosti Tesla, ktorým je elektrický pickup Cybertruck. K vozidlu síce zatiaľ nemal prístup, avšak na základe uvedeného urobil odhad, ktorý označil za presný aj šéf Tesly, Elon Musk.
Veľkou výhodou oproti konkurencii má byť štrukturálna karoséria pickupu Tesla Cybertruck, ktorú popisuje výrobca nasledovne: „Konštrukcia elektrického pickupu exoskeleton je vyrobená zo špeciálnej „ULTRA-HARD 30X COLD-ROLLED“ ocele. Tá prináša maximálnu možnú odolnosť a ochranu cestujúcich, pričom nič lepšie sa nedalo použiť.“
Neskôr sa Elon Musk vyjadril, že materiál exoskeletonu je dôvodom, prečo je dizajn Cybertruck taký „rovinatý“. Z dôvodu extrémnej pevnosti sa totiž nedá lisovať, pričom ho je možné len ohýbať, aj to s veľkou námahou.
Prínosom aj z hľadiska nákladov
Konštrukcia exoskeleton však nemá byť pritom prínosom len z hľadiska bezpečnosti. Munro totiž uvádza, že konštrukcia, vrátane toho, že karosériu nie je nutné lakovať, ako aj špecializovaná platforma, by mala viesť k významnému zníženou nákladov na uvedenie vozidla do výroby, upozorňuje portál Electrek.
Podľa Munra postačí na zabezpečenie výroby prvých 50 000 kusov suma 30 mil. $, pričom v prípade najpredávanejšieho auta v USA, pickupu Ford F-150, to je 210 mil. $. K jeho analýze pritom Elon Musk napísal nasledovné: „Munrova analýza je presná, a to v oboch prípadoch, za aj proti…“
Tesla Cybertruck by tak mohla byť značným finančným prínosom pre kalifornskú spoločnosť. Veď pickupy patria v Severnej Amerike k najpredávanejším vozidlám, pričom ako sme už spomenuli, vôbec najpredávanejším modelom automobilu, bez ohľadu na kategóriu, je v USA pickup Ford F-150, ktorý sa dočká aj elektrickej verzie. Cybertruck si navyše do 5 dní od predstavenia prototypu rezervovalo 250 000 záujemcov.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Cybertruck je z rovnakého nepriestrelného materiálu ako vesmírna loď SpaceX
Rusi prerobili Ladu Samaru na Teslu Cybertruck za 1 160 €
Tesla Cybertruck vs. bežné pickupy z hľadiska aerodynamiky/koeficientu odporu vzduchu
3 komentáre
Jsem zvědav jak se popasují s povinnými crashtesty potažmo nezávislými crashtesty, musí nějak vyřešit deformační zóny a ochranu chodců. Auto, které do něčeho narazí a nezdeformuje se zabije i svou vlastní posádku překročením snesitelného zrychlení.
Je to umelo „vyfabrikovaný“ problém. Ak náhodou bude mať toto vozidielko na 3,5 t, je po probléme.
V náklaďákoch sa úplne ináč riešia alebo skôr „neriešia“ deformačné zóny a ochrana chodcov.
Má to samozrejme aj svoju tienistú stránku. Nejedná sa až tak moc o prekročenie znesiteľného zrýchlenia, náklaďáky majú tiež bezpečnostné pásy a airbagy. Ide skôr o to, že keď sa napríklad zrazia čelne dva náklaďáky alebo jeden narazí do pevnej prekážky (betónový pilier a podobne), šofér tam môže byť doslova „zlisovaný“ v kabíne medzi pevnou prekážkou a nákladom, ktorý vezie za sebou.
A toto určite pri Tesle Cybertruck nehrozí.
ja idem do toho, len asi budem musiet na stare kolena este raz robit vodicak, lebo tento krasavec bude mat urcite nad 3,5 tony