Expert na automobilové štandardy EÚ sa pomerne nedávno vyjadril, že Tesla Cybertruck v aktuálnej podobe nespĺňa európske bezpečnostné normy. Ďalší odborník z „automotive“ aktuálne hovorí, že pre Teslu nebude problém „legalizovať“ Cybertruck pre použitie na európskych cestách.
Podľa experta na automobilové štandardy EÚ, Stefana Tellera, ktorý pracuje pre nemeckú bezpečnostnú organizáciu SGS-TÜV, musí Cybertruck podstúpiť „zásadné zmeny základnej štruktúry, pretože odporuje európskej bezpečnostnej filozofii.“
Teller pritom hovorí, že problémom je ochrana chodcov a cyklistov. „Nárazník a kapota musia absorbovať energiu, aby chránili chodcov, čo je štandard, v rámci ktorého by Cybertruck zlyhal,“ dodal pre nemecký magazín Automobilwoche. Prototyp pickupu od Tesly je totiž vyrobený z extra odolného materiálu „ULTRA-HARD 30X COLD-ROLLED“, vrátane prednej časti.
Postačia zrejme „plechy“
Uznávaný odborník na automobilový priemysel Sandy Munro sa v tejto veci nedávno vyjadril, že si je istý tým, že Tesla dokáže vyrobiť plechy, ktoré sa dokážu „rozdrviť“… A tým pohltiť časť energie nárazu, čo môže znížiť zdravotné následky chodcov po strete s vozidlom. Toto Munro teda nepovažuje za problém.
Dodal pritom, že autá sú čoraz inteligentnejšie, a teda aj bezpečnejšie, pričom podstatnejšie je predchádzanie nehodám. Tesla sa nemá podľa Munra v prípade Cybertrucku obávať ničoho, čo súvisí s jeho nárazuvzdornosťou alebo zrazením ľudí a ich zabitím, upozorňuje Insideevs.
Zdá sa teda, že Tesla by mohla minimálne v rámci európskej verzie použiť v prednej časti vozidla deformovateľné plechy, a to kvôli ochrane chodcov či cyklistov, pričom zvyšok jeho pevného „exoskeletonu“ zostane zachovaný.
Tesla každopádne pozná európske predpisy a nenavrhla by zrejme vozidlo, ktoré by im bolo ťažké prispôsobiť. Obzvlášť, keď si môžu Cybertruck rezervovať aj Európania, čo by malo byť jasným dôkazom toho, že plánuje tento elektrický pickup dovážať aj na starý kontinent.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Cybertruck je „vypredaná“ na 3 – 4 roky dopredu a lepšia ako si myslíme
Zavedenie výroby Tesly Cybertruck má byť neuveriteľne lacné, tvrdí expert
Tesla Cybertruck je z rovnakého nepriestrelného materiálu ako vesmírna loď SpaceX
10 komentárov
nech sa uz tolko neposieraju z tych chodcov, nech si davaju pozor na auta ked chodia po ceste, ja si tiez davam na nich pozor, ked chodim po chodniku… bodka
Jeblo ti, co děti, ty by podle tebe bez doprovodu neměly vůbec vycházet z domu, co?
nie, nemali a ty tiez, ak su tak blbe ako ty, ze nevedia prechadzat bezpecne cez cestu…
mna by skor zaujimalo, ci budem na Cybertuck potrebovat C-cko vodicak, kedze uz prazdna ma viac ako 2,7 tony
Za peniaze ti deges v Eú dá homologizaciu aj na wc na kolesách.
super, si ma potesil 😉 idem si teda upratat v garazi, nech sa mi tam vlezie na dlzku
zalezi aka bude celkova hmotnost v papieroch, je to ako s privesnymi vozikmi, moze mat nosnost 3500kg a v papieroch udavanu 750kg. Teda ak prazdne auto ma 2,7t a celkova bude 3,5t tak nie je problem pre VP sk. B
napr. Mitsubishi Pajero ma pohotovostnu cca 2,4t a celkovu 3t, takze nevidim problem…
neviem ako sa to pocita, ale ak by k tym 2,7t prazdneho pripocitali udavanu nosnost cca 1,6t tak uz sme daleko cez 3,5t
asi si nepochopil co som pisal vyssie, moze mat nosnost 1.7t, ale ak mu v papieroch daju celkovu hmotnost 3.5t tak ti staci B, potom je uz na tebe ci nalozis tolko aby to bolo do 3,5t alebo to trosku presvihnes.
Pracujem v Automotive. Podobne, aj keď troška menej prísne pravidlá platia aj v USA. Okrem ochrany chodcov, ide aj o ochranu pasažierov v prípade crashu. Problém nie sú len nepriestrelné plechy, ale aj ich tvar. Každý diel musí spĺňať nielen deformacne, ale aj tvarove požiadavky. Tam, minimálne polomery, atď. Neviem teda čo za experta ten pán je, ale asi okolo homolog. predpisov ani neprechádzal. Vyrobia Max 100 kusov, aby obišli homolog. procesy.