To, čo sa dalo predpokladať, je takmer potvrdené. Na Teslu Cybertruck bude s najväčšou pravdepodobnosťou potrebné vyššie ako základné vodičské oprávnenie skupiny B. Vyplýva to z listu, ktorý Tesla adresovala vládnej agentúre CARB.
Spoločnosť Tesla pred pár dňami zaslala list vládnej agentúre California Air Resources Board (CARB), ktorá sa zaoberá čistotou ovzdušia. Podľa portálu Electrek v rámci neho Tesla reaguje na nový predpis, ktorý má dostať na cesty viac elektrických vozidiel.
Cez 3,5 t
V rámci listu sa dozvedáme aj to, do akej kategórie nákladných vozidiel by sa mal pickup Cybertruck podľa Tesly zaradiť. Na základe toho si môžeme odvodiť jeho najväčšiu celkovú prípustnú hmotnosť. Tento údaj zrejme ale moc nepoteší záujemcov nielen zo Slovenska.
Tesla totiž uvádza, že Cybertruck sa s najväčšou pravdepodobnosťou bude v rámci legislatívy Spojených štátov kvalifikovať ako vozidlo triedy 2B-3, teda stredne ťažké vozidlo. Z toho pritom vyplýva, že jeho najväčšia celková prípustná hmotnosť sa pohybuje v rozsahu 8,501 – 10,000 lbs (3 856 – 4 536 kg).
- Zdroj fotografie: Tesla/Twitter
- Zdroj: Tesla
- Zdroj: Tesla
Podľa slovenských zákonov by to znamenalo, že na riadenie pickupu Tesla Cybertruck nebude postačovať bežné vodičské oprávnenie skupiny B, ktoré umožňuje viesť motorové vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou do 3 500 kg. Bude teda potrebné „C-ečko“.
Spoločnosť Tesla doteraz neprezradila hmotnosť svojej novinky. Tá by sa však mala na základe uvedeného pohybovať v rozmedzí 5 000 až 6 500 lbs (2 268 – 2 948 kg), keďže uviedla, že maximálne užitočné zaťaženie vozidla je 3 500 lbs (1 587 kg).
Hmotnosť jednotlivých verzií „Single Motor RWD“, „Dual Motor AWD“ a „Tri Motor AWD“ sa pritom môže do značnej miery líšiť, keďže budú obsahovať kapacitne, a teda aj hmotnostne rozdielne batérie či rôzny počet elektromotorov (1, 2, resp.3). Najľahšia by však nemala mať menej ako 2 268 kg, čo je podobná hmotnosť ako v prípade Tesly Model S so 100 kWh batériou. Najťažšia zas zrejme neprekročí 3 t.
„Nádej“ v podobe menšej verzie
Záujemcovia, ktorí nie sú ochotní robiť nový „vodičák“, majú ešte nádej v podobe možnej menšej verzie elektrického pickupu Tesla Cybertruck. Elon Musk totiž povedal, že „pravdepodobne bude mať zmysel urobiť aj menší Cybertruck,“ avšak v dlhodobom horizonte.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla news: Elektrická motorka a 4-kolka, redukcia rozmerov a upráva časovej osi Cybertrucku
Tesla Cybertruck vs. bežné pickupy z hľadiska aerodynamiky
Elon Musk sa preháňa v Tesle Cybertruck + ďalšie nové foto, video a farby
11 komentárov
Koncom minulého storočia sa v Považských strojárňach v Považskej Bystrici vyrábali veľmi populárne malé motocykle JAWA 50 typ 05, 20, 21 sport (ľudovo „Pionier“), typ 23 „Mustang“ a mopedy Babetta.
Všetky mali zdvihový objem 50 ccm. Nestíhali ich vyrábať.
Konštruktéri tam vyvinuli tiež malé terénne motocykle JAWA 90 CROSS a JAWA 90 ROADSTER.
Zdvihový objem 90 ccm. Boli taktiež vynikajúce. Ale – absolútny predajný prepadák.
Dôvod? Bolo na ne treba vodičák na veľkú motorku. (A kto ho mal, tak si už kúpil naozaj „veľkú“ motorku.)
Vodičák na malý motocykel dostane každý automaticky k vodičáku na „osobák“.
Tesle to rozhodne neprajem, ale pokiaľ bude celková hmotnosť elektrického pickupu Tesla Cybertruck vyššia ako 3500 kg, môže to mať na predaje veľmi nepriaznivý dopad.
Veď kto si kvôli tomu pôjde robiť „papiere na náklaďák“? Pár sa ich určite nájde, ale – no neviem, neviem…
Pri tej velkosti, toto auto sa na 100% nebude predavat v Europe. Pickupy ako F-150, Ram alebo Silverado sa predavaju len v Severnej Amerike.
Nekecaj. Predávajú sa aj tu ,nie len v Amerike .
Oficialne sa predavaju? Odkedy? Ludia si ich sem vozia z USA, oficialne sa tu velke pickupy nepredavaju, rad sa ale presvedcim o opaku, len to bude chciet viac prace pre teba ako primitivne nekecaj…
VOGEL’S OFFROADS
Prídeš a kupiš ,hned ano primitivne a jednoduche
Keby si povedal na Slovensku pochopím ale v Europe?Na to som musel reagovat .Neber to osobne nič v zlom. A ešte čo sa týka velkosti , ma rozmery obyčajnej europskej dodávky.
VOGEL’S OFFROADS
Ok, dik, cize si len potvrdil ze Ford, GM ani Chrysler oficialne tieto monstra do EU nedovazaju, ze ich dovaza nejaky diler preda v EU par kusov za rok je uplne irelevantne…
Dobre „Pri tej velkosti, toto auto sa na 100% nebude predavat v Europe“ Isto??
Ty si asi na spektre, takze prijemny den ti prajem….