SsangYong Torres EVX má európske cenovky a nadštandardnú záruku na batériu

4

Aktuálne sa zdá, že juhokórejská značka SsangYong zostane zachovaná. Dlhšie avizované elektrické SUV Torres totiž prichádza na európsky trh ako SsangYong Torres EVX. Čo ponúkne a za akú cenu?

Ako už vieme, automobilku SsangYong, ktorá sa špecializuje na vozidlá typu SUV, pred krachom zachránil juhokórejský konglomerát KG. SsangYong sa pritom zmenil na KG Mobility či v niektorých krajinách na KGM Motors (napr. vo Veľkej Británii).

Dlhšie avizované nové elektrické SUV však na európsky trh napokon prichádza pod pôvodnou značkou SsangYong. Tento model, ktorý svojou dĺžkou siaha až k strednej triede, ale skromnejším rázvorom 2 680 mm sa radí ku kompaktom zo segmentu C, sa pritom volá SsangYong Torres EVX.

A aby boli rozmery vozidla kompletné, dopĺňame aj jeho šírku – 1 890 mm, výšku – 1 725 mm a svetlú výšku 169 mm. Model Torres pritom ponúkne veľmi zaujímavý objem batožinového priestoru, a to 703 l.

kgm torres evx

Zdroj: KGM Motors

Technika

SsangYong Torres EVX odhalil aj podrobnejšie špecifikácie svojho pohonného systému. Ponúka pohon prednej nápravy, výkon 152 kW, krútiaci moment 339 Nm, LFP batériu s kapacitou 73,4 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 462 km (WLTP) či nabitie z 10 na 80 % do 37 min. Zaujímavé je, že podľa výrobcu má údaj ohľadom doby nabíjania platiť pri nabíjaní na 300-kW nabíjačkách, čo nedáva moc zmysel.

Každopádne v prípade batérie zaujme aj záruka v rámci „výrazného poklesu výkonnosti“ (degradácia kapacity pod 70 %?), ktorú poskytuje výrobca vozidla. A to 10 rokov alebo 1 000 000 km.

Výbava a cena

Elektromobil SsangYong Torres EVX ponúkne v rámci nemeckého trhu v základnej výbave okrem iného LED svetlomety, el. ovládané a sklopné vonkajšie sp. zrkadlá, 2-zónovú aut. klimatizáciu, cúvaciu kameru, bezkľúčový vstup, svetelné a dažďové senzory, dva 12,3″ displeje, podporu systémov Apple CarPlay a Android Auto či množstvo jazdných asistentov vodiča, vrátame adaptívneho tempomatu.

Cena základnej verzie začína v Nemecku na 43 990 €. A vo vyšších stupňoch výbavy stojí model Torres EVX od 47 990 €, resp. od 51 990 €. Spustenie dodávok vozidiel je plánované na máj tohto roku.

Zdroj: SsangYong / KG Mobility

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„SsangYong“ spúšťa elektrickú ofenzívu. Pomôže mu pritom čínsky gigant BYD
Potenciálne krachujúci Fisker zlacňuje elektromobil Ocean až o 26 000 €
Čínsky konkurent Tesly Model Y, Xpeng G6, mieri na európsky trh
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Čo sa vzhľadu kasne týka, bral by som ho. Je super, že nemá tie poondiate zapustené kľučky. Ale pre mňa osobne ak je auto charakterizované slovami SUV a elektromobil, tak by malo mať (z môjho uhla pohľadu) určite pohon 4×4. A čo som videl test (teraz už neviem na ktorom YT kanále to bolo), tak tá batéria by nemusela byť tak vysunutá pod auto. Ale to je asi daň za to, že to pôvodne elektromobil asi nemal byť.

  2. Cena spaľovacej verzii začína na 26 000 € a elektrickej na 44 000 €.
    Rozdiel je neskutočných 18 000 €, pričom vieme, že bola dosiahnutá cenová parita BEV/ICE.
    Zákazníci by mali tlačiť na zreálnenie koncových cien a podľa možnosti odkladať nákup EV.

Pridajte komentár