Škoda v „tichosti“ poodhalila svoje elektrické SUV Enyaq

10

Automobilka Škoda nedávno poodhalila svoje chystané elektrické SUV Škoda Enyaq. A to v rámci propagačného videa k úplne inému modelu, pričom si to spočiatku nikto nevšimol.

Česká značka minulý mesiac oznámila, že jej prvé elektrické SUV a celkovo druhý plne elektrický model, sa bude volať Škoda Enyaq. Vychádzať bude z konceptu Vision iV, avšak prvá verzia sériového modelu sa od neho bude zrejme celkom výrazne líšiť.

Prvou predzvesťou elektrického SUV značky Škoda bola štúdia Škoda Vision E. Išlo v podstate o elegantné SUV so zvažujúcou sa líniou strechy. Neskôr česká automobilka predstavila koncept Škoda Vision iV, o ktorom vyhlásila, že do veľkej miery reprezentuje sériový model. Išlo pritom o pomerne netradičný typ vozidla, ktorý môžeme zaradiť do kategórie crossoverov.

Najskôr zrejme tradičnejšia verzia

Na základe „skrytého teaser-a“ v rámci videa k modelu Octavia RS iV, na ktorý upozornil portál Autorevue, sa však zdá, že sa najskôr dočkáme verzie s tradičnejším poňatím, a to na spôsob vozidiel segmentu SUV. Bočné línie pritom nápadne pripomínajú ďalšie chystané koncernové SUV Volkswagen ID.4.

Malo by ísť teda o „nejednovaječné“ dvojičky, ktoré sa budú líšiť prednou a zadnou časťou, ako aj dizajnom interiéru. Čo sa týka techniky, spoločné DNA by sa zaprieť nemalo. Top verzie oboch modelov by mali disponovať batériou s kapacitou okolo 82 kWh (využiteľných 77 kWh), ktorá by mala zabezpečiť dojazd okolo 500 km.

Pohonná jednotka by mala ponúknuť pohon oboch náprav a celkový výkon 225 kW. V prípade koncepčných verzií oboch modelov sa tiež spomínalo rýchlonabíjanie výkonom 150 kW, ktoré zabezpečí nabitie na 80 % za 30 min.

Výroba oboch elektromobilov by mala byť spustená tento rok. Sme pritom zvedaví, kedy sa dostanú na trh. Najskôr sa zrejme dočkáme klasicky „strihnutých“ verzií, pričom neskôr prídu na trh aj „SUV-kupé“ verzie so zvažujúcou sa líniou strechy v štýle vozidiel typu kupé. Predstavenie modelu Enyaq prebehne podľa českej automobilky v 1. polroku 2020.

Na záver ešte pripájame odkaz na „špionážne“ fotografie veľmi dobre maskovaného testovacieho prototypu elektromobilu Škoda Enyaq.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrifikované Škody trhajú v Českej republike „e-rekordy“
VW zverejnil prvé informácie o sériovom elektrickom SUV ID.4
SEAT/Cupra predstavil úžasné elektrické SUV-kupé s koncernovými génmi

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Moja náklonnosť Škodovke po skúsenostiach s jednou nevydarenou Fabiou sa rovná nule.
    Ale – čo je na tomto taký „otras“?

  2. Nerozumiem tomu prečo sa vedenie Škody tak zásadne odlišuje od z môjho pohľadu veľmi vydareného konceptu Vision IV. Vtedy keď som videl koncept, povedal som si, že konečne Škoda urobila EV s vydareným elegantným dizajnom a bude naozaj obľúbeným elektromobilom. Vidiac sériový prototyp som ostal sklamaný. Opäť mi to pripomína chladný, racionálny, strohý a neatraktívny dizajn VW.
    Naozaj si to vyžaduje aj kus umenia zneatraktívniť vydarený dizajn mene uniformity a menšej (dizajnovej) atraktívnosti ako model ID.4.

    • To býva vždy tak! Super koncept, o ktorom vyhlasujú, že je to sériový model a nakoniec vyrobia hroznú „krabicu“, ako predošlé modely!!
      Si pamätám, ako mi pred asi 12timi rokmi ukazoval brat reklamu na Duster, ten vyzeral super! A tiež tvrdili, že je to sériový vzhľad!! Ale realita bola celkom iná!!

    • fakt dost sklamanie, ten vision IV vyzeral brutalne… aspon daco mohli zachovat. neverim ze zachovat tie linie by bol az taky problem…

  3. Nebude to tak, že keď VW vlastní Škodu, nemôže byť predsa Škoda krajšia ako VW?
    Opäť z toho vetriť špinavú politiku aj závisť ;(
    Nuž škoda.

  4. Cituji:“by mali disponovať ….ktorá by mala zabezpečiť….“ už z toho je myslím jasné, že realita bude někde úplně jinde. Bude tam kde záda ztrácí své poctivé jméno. Je mi líto Škodovky, že je tlačená do slepé uličky.

Pridajte komentár