Porsche predstavilo „všestranný elektrický off-road“ Taycan Cross Turismo

8

Automobilka Porsche dnes predstavila elektrický crossover Porsche Taycan Cross Turismo, ktorý považuje za všestrannú off-road verziu sedanu Taycan. Ten ponúkne viac priestoru či nový podvozok s pohonom všetkých kolies a adaptívnym vzduchovým pružením, ktorý má umožniť aj jazdu v teréne.

Zadní pasažieri majú k dispozícii o 47 milimetrov viac priestoru nad hlavou a viac ako 1 200 litrov batožinového priestoru. Prístup do neho pritom poskytuje veľké veko.

Hneď od začiatku predaja bude k dispozícii štvorica verzií modelu Porsche Taycan Cross Turismo. Súčasťou štandardu je batéria Performance Battery Plus s celkovou kapacitou 93,4 kWh. Modelový rad pozostáva z nasledovných verzií:

  • Taycan 4 Cross Turismo s výkonom 280 kW (krátkodobý výkon pre Launch Control 350 kW), zrýchlenie 0 – 100 km/h za 5,1 sekundy, maximálna rýchlosť 220 km/h, dojazd (WLTP) 389 – 456 km
  • Taycan 4S Cross Turismo s výkonom 360 kW (krátkodobý výkon pre Launch Control 420 kW), zrýchlenie 0 – 100 km/h za 4,1 sekundy, maximálna rýchlosť 240 km/h, dojazd (WLTP) 388 – 452 km
  • Taycan Turbo Cross Turismo s výkonom 460 kW (krátkodobý výkon pre Launch Control 500 kW), zrýchlenie 0 – 100 km/h za 3,3 sekundy, maximálna rýchlosť 250 km/h, dojazd (WLTP) 395 – 452 km
  • Taycan Turbo S Cross Turismo s výkonom 460 kW (krátkodobý výkon pre Launch Control 560 kW), zrýchlenie 0 – 100 km/h za 2,9 sekundy, maximálna rýchlosť 250 km/h, dojazd (WLTP) 388 – 419 km.

V štandardnej výbave všetkých štyroch verzií sa nachádza aj podvozok s pohonom všetkých kolies a adaptívnym vzduchovým pružením. Na požiadanie dodávaný balík výbavy Offroad Design zvýši svetlú výšku o 30 mm. To má umožniť jazdu aj po náročnejších terénnych cestách. Počas jazdy na nespevnených cestách pomôže aj štandardne dodávaný režim pre štrkové cesty s označením Gravel Mode.

Automobilka Porsche vyvinula špeciálne pre elektromobil Taycan Cross Turismo zadný nosič na tri bicykle. Dá sa využívať univerzálne a pre viacero typov bicyklov. Jedným z inovatívnych prvkov má byť, že veko batožinového priestoru sa dá otvoriť aj vtedy, keď sú bicykle umiestnené na nosiči.

Predaj Porsche Taycan Cross Turismo odštartuje v lete. Ceny v Nemecku sa začínajú na sume 93 635 € (vrátane DPH).

Zdroj: tlačová správa (Porsche)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche sa zameriava na rýchle 500 kW nabíjanie a „neverí“ vo vodíkový pohon
Porsche testuje 4-motorové elektrické SUV. „Jazdí ako po koľajniciach“
Porsche odhalilo doteraz utajovaný koncept elektrickej „super-dodávky“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

8 komentárov

  1. Automobilka Porsche zostala zaskočená predajnými úspechmi modelu Taycan.
    Zrejme v zmysle známeho „s jedlom rastie chuť“ sa okamžite pustili do vývoja off – road verzie Cross Turismo.
    Nejedná sa síce o všeobecne obľúbené SUV alebo crossover, ale dajú sa predpokladať taktiež úspechy.
    Nuž, treba len držať palce…

  2. Podľa niektorých prevažne anonymov, nič čo nie je Tesla, nemá šancu na úspech! Zjavne to nie je, a nebude tak tragické pre zvyšok sveta! Ja si Taycan nekúpim, ale žičím ho všetkým ostatným, čo na to majú a zaň dajú!

  3. Nie som anonym a úprimne mi toto auto príde ako poriadna zlátanina. Porsche už nie je synonymom pekného malého sportiaku.. Ale robí len to, čo je aktuálne v móde.. Už radšej žiadna originalita, lebo tá príliš nevynáša.
    Mimochodom, tie ceny sú prudko vykalkulovane podľa prieskumu trhu..
    Nevravím, že nejde o radosť zo zvezenia, ale tie ceny sú hrozne premrstene.

    • Lubo, niečo naznačuješ o „radosti zo zvezenia“. Ak môžem doporučiť, prevez sa niekedy na Porsche, možnosti existujú (momentálne sú síce obmedzené).
      V živote nikdy viac nepoužiješ (týmto smerom) výraz „poriadne zlátanina“. To ti garantujem!
      P.S. Nemusíš hodnotiť premrštené ceny alebo si ho kupovať. Proste sa prevez…

    • Každý musí „držať krok s módou“. Častokrát sa spomínajú rôzne značky (nemyslím autá), ktoré „nedržali krok s módou“ a dnes už neexistujú.
      Keby sa Porsche držalo svojho „obrazu“ pekného malého športiaku, už by si ho poznal iba z múzea. Porsche tu stále je – a to vďaka SUV CAYENNE a menšieho MACAN.
      A Porsche zďaleka nie je jedinou značkou pekných športiakov, ktoré „povyrástli“ na SUV.
      JAGUAR, LAMBORGHINI…
      A elektrifikácia? Iba módna vlna? Určite tiež, ale tu ide aj o prežitie. Z nostalgie sa žiť nedá.
      Náhodou som išiel okolo uzavretého parkoviska, kde mali „zjazd“ americké veterány. „Krížniky“ zo 60 – tych a 70 – tych rokov. Cadillac, Ford, Buick, Chevrolet Camaro a kopa ďalších. Bola to pastva pre oči, ale to je asi tak všetko.

Pridajte komentár