Automobilka Porsche dnes predstavila elektrický crossover Porsche Taycan Cross Turismo, ktorý považuje za všestrannú off-road verziu sedanu Taycan. Ten ponúkne viac priestoru či nový podvozok s pohonom všetkých kolies a adaptívnym vzduchovým pružením, ktorý má umožniť aj jazdu v teréne.
Zadní pasažieri majú k dispozícii o 47 milimetrov viac priestoru nad hlavou a viac ako 1 200 litrov batožinového priestoru. Prístup do neho pritom poskytuje veľké veko.
Hneď od začiatku predaja bude k dispozícii štvorica verzií modelu Porsche Taycan Cross Turismo. Súčasťou štandardu je batéria Performance Battery Plus s celkovou kapacitou 93,4 kWh. Modelový rad pozostáva z nasledovných verzií:
- Taycan 4 Cross Turismo s výkonom 280 kW (krátkodobý výkon pre Launch Control 350 kW), zrýchlenie 0 – 100 km/h za 5,1 sekundy, maximálna rýchlosť 220 km/h, dojazd (WLTP) 389 – 456 km
- Taycan 4S Cross Turismo s výkonom 360 kW (krátkodobý výkon pre Launch Control 420 kW), zrýchlenie 0 – 100 km/h za 4,1 sekundy, maximálna rýchlosť 240 km/h, dojazd (WLTP) 388 – 452 km
- Taycan Turbo Cross Turismo s výkonom 460 kW (krátkodobý výkon pre Launch Control 500 kW), zrýchlenie 0 – 100 km/h za 3,3 sekundy, maximálna rýchlosť 250 km/h, dojazd (WLTP) 395 – 452 km
- Taycan Turbo S Cross Turismo s výkonom 460 kW (krátkodobý výkon pre Launch Control 560 kW), zrýchlenie 0 – 100 km/h za 2,9 sekundy, maximálna rýchlosť 250 km/h, dojazd (WLTP) 388 – 419 km.
V štandardnej výbave všetkých štyroch verzií sa nachádza aj podvozok s pohonom všetkých kolies a adaptívnym vzduchovým pružením. Na požiadanie dodávaný balík výbavy Offroad Design zvýši svetlú výšku o 30 mm. To má umožniť jazdu aj po náročnejších terénnych cestách. Počas jazdy na nespevnených cestách pomôže aj štandardne dodávaný režim pre štrkové cesty s označením Gravel Mode.
Automobilka Porsche vyvinula špeciálne pre elektromobil Taycan Cross Turismo zadný nosič na tri bicykle. Dá sa využívať univerzálne a pre viacero typov bicyklov. Jedným z inovatívnych prvkov má byť, že veko batožinového priestoru sa dá otvoriť aj vtedy, keď sú bicykle umiestnené na nosiči.
Predaj Porsche Taycan Cross Turismo odštartuje v lete. Ceny v Nemecku sa začínajú na sume 93 635 € (vrátane DPH).
Zdroj: tlačová správa (Porsche)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche sa zameriava na rýchle 500 kW nabíjanie a „neverí“ vo vodíkový pohon
Porsche testuje 4-motorové elektrické SUV. „Jazdí ako po koľajniciach“
Porsche odhalilo doteraz utajovaný koncept elektrickej „super-dodávky“
8 komentárov
Automobilka Porsche zostala zaskočená predajnými úspechmi modelu Taycan.
Zrejme v zmysle známeho „s jedlom rastie chuť“ sa okamžite pustili do vývoja off – road verzie Cross Turismo.
Nejedná sa síce o všeobecne obľúbené SUV alebo crossover, ale dajú sa predpokladať taktiež úspechy.
Nuž, treba len držať palce…
Pripomína to dizajnovo Panameru, ale o pár levelov vyššie.
pekna grcka…
Podľa niektorých prevažne anonymov, nič čo nie je Tesla, nemá šancu na úspech! Zjavne to nie je, a nebude tak tragické pre zvyšok sveta! Ja si Taycan nekúpim, ale žičím ho všetkým ostatným, čo na to majú a zaň dajú!
ty uz to tu doklepes na tvojej oktavke na naftu 🙂
Nie som anonym a úprimne mi toto auto príde ako poriadna zlátanina. Porsche už nie je synonymom pekného malého sportiaku.. Ale robí len to, čo je aktuálne v móde.. Už radšej žiadna originalita, lebo tá príliš nevynáša.
Mimochodom, tie ceny sú prudko vykalkulovane podľa prieskumu trhu..
Nevravím, že nejde o radosť zo zvezenia, ale tie ceny sú hrozne premrstene.
Lubo, niečo naznačuješ o „radosti zo zvezenia“. Ak môžem doporučiť, prevez sa niekedy na Porsche, možnosti existujú (momentálne sú síce obmedzené).
V živote nikdy viac nepoužiješ (týmto smerom) výraz „poriadne zlátanina“. To ti garantujem!
P.S. Nemusíš hodnotiť premrštené ceny alebo si ho kupovať. Proste sa prevez…
Každý musí „držať krok s módou“. Častokrát sa spomínajú rôzne značky (nemyslím autá), ktoré „nedržali krok s módou“ a dnes už neexistujú.
Keby sa Porsche držalo svojho „obrazu“ pekného malého športiaku, už by si ho poznal iba z múzea. Porsche tu stále je – a to vďaka SUV CAYENNE a menšieho MACAN.
A Porsche zďaleka nie je jedinou značkou pekných športiakov, ktoré „povyrástli“ na SUV.
JAGUAR, LAMBORGHINI…
A elektrifikácia? Iba módna vlna? Určite tiež, ale tu ide aj o prežitie. Z nostalgie sa žiť nedá.
Náhodou som išiel okolo uzavretého parkoviska, kde mali „zjazd“ americké veterány. „Krížniky“ zo 60 – tych a 70 – tych rokov. Cadillac, Ford, Buick, Chevrolet Camaro a kopa ďalších. Bola to pastva pre oči, ale to je asi tak všetko.