Kia predstavila menšie elektro-SUV EV3 s dojazdom až 600 km

9

Automobilka Kia aktuálne predstavila „kompaktné“ elektrické SUV Kia EV3, ktoré má pomôcť so zlepšením dostupnosti elektromobility. Má tiež ponúknuť viacero naj vo svojom segmente, vrátane dojazdu až 600 km (WLTP).

Kia EV3 podľa výrobcu čerpá technológie a hodnoty z elektrickej vlajkovej lode značky – Kia EV9. A podľa šéfa Kie má napomôcť k masovému prijatiu elektromobilov. Aj vďaka najvyššiemu dojazdu v triede či jednému z najväčších interiérov a batožinových priestorov v triede. A EV3 má ako prvý model triedy ponúknuť funkciu V2L a ako prvý elektromobil značky AI asistenta.

Známe špecifikácie

Kia hovorí o modeli EV3 ako o kompaktnom SUV. Rozmery 4 300 x 1 850 x 1 560 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 680 mm ho však radia k väčším subkompaktom ako napr. Hyundai Kona. Spoznali sme tiež objem batožinového priestoru – 460 l + 25 l (predný kufor – „frunk“) či koeficient odporu vzduchu vozidla – 0,263.

Kia EV3 vyrástla na dedikovanej e-platforme E-GMP, avšak na rozdiel od svojich súrodencov a koncernových  bratrancom ponúka štandardne predný a nie zadný pohon. Disponuje výkonom 150 kW, krútiacim momentom 283 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 7,5 s či maximálnou rýchlosťou 170 km/h.

Novinka od Kie bude vybavená aj batériami „4. generácie“ s kapacitou 58,3 a 81,4 kWh. Väčšia z nich zabezpečí dojazd až 600 km (WLTP). A z 10 na 80 % sa má nabiť za 31 min. Z toho pravdepodobne vyplýva, že model EV3 nedisponuje 800-V elektrickou architektúrou ako ostatné elektromobily postavené na platforme E-GMP.

Interiér a výbava

V interiéri elektromobilu Kia EV3 nájdeme napríklad širokouhlý panel s celkovou uhlopriečkou 30″, ktorý zahŕňa 12,3″ digitálny prístrojový štít, 5″ displej pre ovládanie klimatizácie a 12,3″ centrálny displej infotainmentu. Kabína vozidla tiež ponúkne sedadlá s „relaxačným režimom sklápania“, ambientné osvetlenie či posuvný stolček v rámci stredovej konzoly, ktorý má poslúžiť napr. pri práci s notebookom alebo tabletom.

Dostupnosť

Kia EV3 sa najskôr dostane na domáci juhokórejský trh, a to v júli tohto roku. Potom príde na rad Európa, kde sa model objaví v druhej polovici roku. A následne sa novinka od Kie pozrie na ďalšie bližšie nešpecifikované trhy.

Cena Kie EV3 aktuálne nebola oznámená. Na základe skorších informácií by mohla začínať na cca 35 000 $ (cca 32 300 €), avšak nevieme či s alebo bez DPH.

kia ev3

Zdroj: Kia

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kia EV5 je v predaji na prvom trhu. O čínskej cene môžeme len snívať
Kia chystá ešte menší a lacnejší elektromobil EV2. Vyrábať sa má na Slovensku
Kia zmodernizovala model EV6. Ponúka vyšší dojazd a ďalšie vylepšenia
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Toto autíčko, aj keď s predným pohonom, čo mnohí ofrflú, by mohlo nielen vo svete, ale aj v EU zabodovať! Nesmú to však posr….straršiť vysokou cenou !!! …..

  2. Nevyzerá to zle, keď to prirovnám k Citroen E-C4, tak Kia má o niečo väčší kufor, možnosť väčšej batérie, V2L, o kúsok vyšší výkon. Bude teda závisieť od ceny, čo bude lepšie. Ale osobne si myslím, že pri 58 kW batérii bude mať Citroen s 54 kW batériou stále lepší dojazd.

    A čo sa týka predného náhonu – mám Citroen e-C4 a vôbec mi to neprekáža. Pri bežnej prevádzke ten rozdiel ani nepostrehnem. Podstatná je pre mňa spotreba – a Citroen ju má naozaj výbornú (pre info – 65 km trasu do práce s kombinovanou rýchlosťou 120 km/116 km jazdím so spotrebou cca 15 kWh/100 km a klímu používam, neflákam sa. t.j. 130 km trasa väčšinou po diaľnici = cca 20 kWh).

    Aj klasické automobily majú predný náhon a nie je to žiadna veľká nevýhoda. Auto sa inak správa pri vyšších rýchlostiach, v zákrutách a v zime. Pokiaľ človek jazdí podľa zhruba podľa predpisov (t.j. asi 90% vodičov), tak je rozdiel predný náhon-zadný náhon irelevantný.

    • Ahoj MAREK, ak keď som zatiaľ električku s predným pohonom nejazdil, myslel som si to, čo ty píšeš ako skúsenosť! Spotreba mix do práce nie je malá, ale reálna!

      Predstav si, že ja s KODIAQOM 4×4 v súčasnom počasí dokážem „krátkych“ 9 km do práce urobiť so spotrebou cca. 6,2 l/ 100 km, čo som prepočítal na cca 20 kW !!! Na diesel so studeným štartom asi tiež slušná spotreba! Chce to však ľahkú nohu na plyne a brzdiť „len očami“! 🙂

      • Ten prepočet na 20kWh s KODIAKom 4×4 diesel je možný, ALE len vtedy ak nezarataš vysoke opotrebenie naftoveho motora na kratkej trati a odignoruješ domace nabijanie a pomale nabijanie na verejnych nabijačkach. Každy kto ma elektromobil nabija doma, a na cesty dalej od domu ma zaplateneho poskytovateľa nabijania a tam su ceny už velmi dobre (0.29€ – 0.39€) ale to len ked potrebuješ nabijať mimo domu.

        Nižšie prikladam jednoduche porovnanie takovanie vs nabijanie 6.2l/100km a 20kWh/100km.

        Penazna spotreba: 1l nafta = 1.55€, 1kWh=0.18€(doma), 1kWh=0.29€ – 0.59€ (ZSE Drive)
        6.2l/100km: 6.2*1.55=9.61€/100km
        20kWh/100km(doma): 20*0.18=3.6€/100km
        20kWh/100km(ZSE Drive): 20*0.29=5.4€/100km
        20kWh/100km(ZSE Drive): 20*0.59=11.8€/100km

        • Vôbec som to nechcel takto „do mrte“ porovnávať! Chcel som len porovnať „asi“ kW, ktoré potrebujem „vyrobiť“ ja na krátke trate! Je jasné, že studený diesel je v meste a na krátkych tratiach nehospodárny, a tak som sa vlastne aj chcel pochváliť, že to robím za tých pekných a „ekologických“ 6,2, cca. 20 kW, aj keď pritom SCR Ad-Blue zrejme nenabehne.

  3. Ja viem, že BEV majú ešte mnoho nevýhod. Ale chceme donekonečna dýchať smrad zo spaľovania nafty a benzínu? Veľa ľudí čo poznám má problémy s dýchaním, samé alergie, furt nejaké kvapky,… Ale hlavne, že prejdem 1000 km na jedno natankovanie. Skúsme pozerať na to aké výhody majú BEV.

    • To tvoje: „Ale chceme donekonečna dýchať smrad zo spaľovania nafty a benzínu?“ je už moc krát prevarené! Nejde naraz odstaviť všetky spaľováky a dýchať len horský vzduch! To by sa zastavila celá ekonomika včítane výroby elektroáut! EURO 5 a 6 nie sú až tak zlé. Horšie je to so staršími motormi. Pamätaj aj na vyrobený „smrad“ kým začne jazdiť to tvoje „nevinné“ elektroauto!

Pridajte komentár