Kia e-Niro dostala prvú európsku cenovku. Je vyššia ako sme očakávali

0

Nie je žiadnym prekvapením, že prvá európska cena elektromobilu Kia e-Niro bola odhalená v rámci nórskeho trhu. Na jej základe, za pomoci histórie cien koncernového modelu Hyundai Kona Electric, sa zamyslíme nad možnou cenou novinky na Slovensku. Kia pritom poskytla aj ďalšie nové informácie.

Kia e-Niro je zrejme jedným z najočakávanejších nových elektromobilov. Nečudo, veď ponúka veľmi dobrý dojazd, výkon a výbavu. To všetko je pritom „zabalené“ do populárnej karosérie typu SUV/crossover. Všetko nasvedčuje tomu, že jej úspech môže negatívne ovplyvniť už len vysoká cena. Pozrime sa preto, nakoľko vyjde v „Mekke“ elektromoiblity, Nórsku.

Rezervácie

Tak ako v prípade koncernového modelu Hyundai Kona Electric, aj Kia dorazí na nórsky trh vo vyššej verzií so 64 kWh. Teda minimálne na začiatku. Nórski zákazníci si ju môžu rezervovať za 7 777 NOK (cca 815 €), pričom tak učinilo doteraz viac ako 6 227 záujemcov. Automobilka pritom informuje, že prvé modely dorazia na showroomy v decembri a k zákazníkom v roku 2019.

Vyššia cena ako sa čakalo?

Ale prejdime už k avizovanej cene. Kia e-Niro (64 kWh) sa bude predávať na nórskom trhu za sumu od 377 400 NOK (39 550 €). Treba však brať do úvahy, že sa jedná pravdepodobne o cenu bez dane. Na druhej strane, v Nórsku sa na elektromobily vzťahujú vysoké daňové úľavy, takže cena výrobcu môže zohľadňovať aj tento fakt.

Koľko môže stáť v SR?

Pre odhad ceny na slovenskom trhu si preto porovnáme túto cenu s cenami koncernového modelu Hyundai Kona Electric (64 kWh) na nórskom a slovenskom trhu, keďže elektromobily majú rovnakú pohonnú jednotku.

  • Cena Kia e-Niro (64 kWh) na nórskom trhu – od 39 550 €
  • Cena Hyundai Kona Electric (64 kWh) na nórskom trhu – od 34 190 €
  • Cena Hyundai Kona Electric (64 kWh) na slovenskom trhu – od 38 490 €
  • Cena Kia e-Niro (64 kWh) na slovenskom trhu? „Matematicky“ 44 500 €, resp. po započítaní rozdielu cien oboch modelu na nórskom trhu, 43 850 €.

Do úvahy treba brať samozrejme aj to, že v rámci jednotlivých trhov môžu mať modely rôzne stupne výbavy. Rovnako tak aj vplyv dopytu a objemu produkcie konkrétneho modelu. Každopádne, cena je vyššia, ako sme očakávali. Napriek tomu, že Kia je väčšia a ponúka teda aj viac priestoru, dúfali sme v podobné cenovky, nakoľko značka Hyundai je vrámci koncernu hierarchicky vyššie. Kia by však mohla ponúknuť za viac peňazí bohatejšiu výbavu. Každopádne veríme, že sa tento „matematický“ odhad nepotvrdí.

Dostupnosť na Slovensku

Nuž, ako to dopadne so slovenskými cenami e-Nira, ukáže až čas. Slovenské zastúpenie Kie nám potvrdilo, že testovacie novinárske vozidlo bude dostupné až koncom roka 2019. Dá sa teda očakávať, že v tomto období budú spustené aj objednávky, pričom vozidlá sa dostanú k zákazníkom začiatkom roka 2020.

Pohon 4×4 a ťažné zariadenie

Na nórskej stránke Kie, v rámci ktorej sa dá elektrické SUV rezervovať, výrobca uvádza pre nás nové *informácie. A to, že v budúcnosti nevylučuje v prípade Kie e-Niro pohon 4×4. Ako aj to, že prvé vozidlá nebude možné vybaviť ťažným zariadením. Výrobca dodáva, že nezaručuje či bude ťažné zariadenie povolené neskôr, pričom nevie, kedy by tak mohlo teoreticky stať.

Poznámka k informáciám z tejto podkapitoly: *Preložené z nórčiny prostredníctvom translátora, takže nezaručujeme ich úplnú presnosť 🙂

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nová Kia Soul EV príde v 2 variantoch s dojazdom až 485 km
Renault chystá elektrické SUV veľkosti modelu Kadjar s dobrým dojazdom
Šéf VW: “Naše elektromobily budú dobré ako Tesly a o polovicu lacnejšie”

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár