Šéf VW: “Naše elektromobily budú dobré ako Tesly a o polovicu lacnejšie”

9

Automobilka Volkswagen prichádza s ďalším sebavedomým vyhlásením ohľadom svojich pripravovaných elektromobilov. Porovnáva ich s vozidlami značky Tesla, pričom sa nepriamo stavia do role “Tesla killera”. Poďme si rozobrať, čo by malo vyjadrenie VW o rovnako dobrých elektromobiloch za polovičnú cenu znamenať.

Electrek uverejnil na svojej stránke nasledujúcu citáciu šéfa Volkswagenu, Herberta Diessa, ktorá zaznela v nemeckej televízii ZDF. “Teraz sme veľmi silní. Investovali sme do elektromobility 30 miliárd, rededikovali sme závod v Zwickau, staviame továreň na elektromobily v Šanghaji. V roku 2020 prídeme s vozidlami, ktoré budú schopné čohokoľvek, čo Tesla, pričom budú o polovicu lacnejšie.”

Ako už vieme, Volkswagen uvedie na trh v roku 2020 elektrický hatchback strednej triedy (aspoň podľa rázvoru náprav) ID a elektrické SUV ID Crozz, ktoré bude na rozhraní nižšej strednej a strednej triedy. V súvislosti s hatchbackom už padla aj konkrétna cena, v prípade SUV môžeme aplikovať nedávne vyjadrenie Thomasa Ulbricha, ktorý zodpovedá za elektromobilitu vo Volkswagen Group. Ten povedal, že elektromobily VW majú mať cenu porovnateľných dieselov.

Volkswagen ID vs. Tesla Model 3

Ulbrich uvádza, že základná verzia hatchbacku ID s dojazdom 330 km (WLTP) bude stáť menej ako 25 000 €. Dostupné budú aj ďalšie 2 verzie s vyšším dojazdom a výkonom. Tá stredná má mať dojazd okolo 430 km (WLTP). O dojazde top verzie sa zatiaľ nerozhodlo.

Avšak v prípade, že v rámci “rovnice” zohľadňujúcej rovnaké schopnosti a polovičnú cenu zahrnieme dojazd, ktorý je asi najpodstatnejším ukazovateľom schopností elektromobilov, prestane nám to akosi celé vychádzať.

Základná Tesla Model 3 má stáť 35 000 $ bez dane, pričom ponúkne dojazd 354 km (EPA), čo môže byť okolo 400 km podľa WLTP. Maximálna cena tohto modelu na európskom trhu, po premene dolára za euro v pomere 1:1 a započítaní nemeckej DPH (19 %), by mohla byť 42 000 €. Môžeme však očakávať, že vďaka silnejšej európskej mene to bude menej, aj keď nie presne podľa kurzu.

Teoreticky by mohla táto rovnica sedieť v prípade top verzií oboch modelov, keď nepočítame športový “Perfomance” Model 3. To by však znamenalo, že najvyššia verzia modelu Volkswagen ID by musela ponúknuť dojazd 500 km podľa EPA (okolo 565 km WLTP), pohon oboch náprav a pomerne bohatú základnú výbavu za sumu niečo málo cez 30 000 €. A to neznie moc realisticky. Možno nás však VW naozaj prekvapí, veď vozidlo príde na trh až v roku 2020, kedy by mali byť podstatné komponenty elektromobilov, najmä batérie, zas o niečo lacnejšie.

Volkswagen ID Crozz vs. Tesla Model X či Model Y…

Ani v prípade porovnania elektrických SUV to nemáme moc jednoduché. Cena modelu Volkswagen ID Crozz s dojazdom zrejme okolo 500 km (WLTP) sa odhaduje na 40 000 €. Aktuálne má k tomuto modelu “najbližšie” Tesla Model X 75 D, ktorá ponúka nižší dojazd za viac ako 2-násobnú cenu, ak berieme do úvahy cenu VW na úrovni 40 000 €. Model X však patrí o 1 až 2 triedy vyššie.

A tak oveľa príbuznejším modelom bude VW Tesla Model Y (SUV strednej triedy), ktorá vyrastie na platforme Modelu 3. Tá by mala byť dostupná za nie o moc vyššie ceny ako Model 3, pričom by mala mať rovnakú techniku. Avšak nech počítame ako počítame, ani v tomto prípade nám to nijako nevychádza. Operujeme však iba s odhadovanými, neoficiálnymi cenami a parametrami.

Nuž, aktuálne nám tak príde spomínané vyjadrenie šéfa VW príliš “optimistické”. Budeme však dúfať, že nemecký výrobca ponúkne zaujímavé elektromobily za zaujímavé ceny. Bez ohľadu na to, či sa bude vyjadrenie Herberta Diessa približovať realite alebo nie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Pripravované elektromobily od Volkswagenu budú mať dojazd 320 až 550 km
VW predstavil platformu, na ktorej vznikne 27 koncernových elektromobilov
Volkswagen chystá 4 elektromobily. Akých modelov sa dočkáme?

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Istú paralelu vidím v mobiloch. Android je tiež taký dobrý (či lepší) ako jablko a pritom lacnejší, ale čuduj sa svete aj napriek tomu Apple výborne prosperuje a ľudia majú radi ich prémiové produkty. Rovnako tak majú ľudia radi prémiové produkty Tesly, a toto jej renomé nejaké ĽudovéVozidlo len tak nerozhádže. Okrem toho, VW by som si nikdy nekúpil kvôli jeho podvodom z minulosti. Nie je dôvod myslieť si že VW nebude podvádzať aj v elektro sfére…

    • Nechápem o akom podvode hovoríš? O tej umelo nafuknutej bubline dieselgate? A koho podviedli? Autá fungujú ako majú, cez emisné kontroli prešli, tak kde je problém??? Osobne vlastním Golf VI 2.0 TDI, kde by bolo treba upraviť softvér alebo neviem čo – dostal som list od VW. Ale načo by som to mal robiť, keď s autom som nikdy nemal najmenšie problémy prejsť cez emisné kontroly?

      • A preco nejdes s tym Golfom do VW ked nie su podla teba podvodnici? Predavaju predrazene “ludove” vozidla a uz klamu dopredu o EV, ktore ani zdaleka nebudu take uzasne…na 100%

      • Oleek: 1) Akákoľvek automobilka, ktorá umelo odďalovala prechod na EV s výhovorkami ako to nejde, páchala v prvom rade podvod na nás všetkých. VW v tom nie je sám, ale išiel v tomto klamstve najhlbšie. 2) Všetky autá z koncernu VW smrdia viac než iné. Myslím smrad emisií vonku a aj umelinový rakovinotvorný smrad vo vnútri. Celému koncernu VW nezáleží na ničom inom než vlastných ziskoch a ničia zdravie všetkým viac než iné koncerny.

  2. TDI na naveky a nikdy inak. Či to VW myslí vážne, alebo iba zavádza kvôli marketingu to uvidíme za dva roky : “Nekupujte e-auto dnes, ale radšej v r. 2020, my vám ho potom možno predáme – alebo nechcete radšej teraz rakovinotvornu dizlpopelnicu, úsmev a teplé gaštany?” Ak chcete odviezť viac ako rodinu a 10 rožkov z obchodu, minimum je sedan, kombík by im išiel v EU na dračku.

    • Vr 2020 uz bude Vw v Bankrote porite sa tie miliardy co uz doteraz zaplatili a to ich este v eu zalovala iba jedna spolkova krajina …..Nemaju sancu dobehnut Muska kde maju gigafactory ? Od koho budu kupovat baterky kde to budu vyrabat ?? trapny pokus nikto im neuveri

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!