Kia predstavila európsku verziu elektromobilu e-Niro s homologovaným dojazdom

0

Automobilka Kia dnes predstavila špecifikácie európskej verzie elektrického modelu Niro, ktorý bude niesť na starom kontinente meno Kia e-Niro. Okrem iného sme spoznali homologovaný dojazd oboch variantov, záručné podmienky či dátum spustenia predaja.

Plne elektrickú verziu modelu Kia Niro sme doteraz poznali pod označením “Niro EV“. V Európe sa však bude predávať pod menom Kia e-Niro. A to v oboch predstavených verziách so 64 aj 39,2 kWh batériou. Nejedná sa však o jediné varianty modelu Niro.

Kia Niro je aktuálne v predaji ako klasický hybrid aj plug-in hybrid. Kórejská automobilka sa pochválila, že od roku 2016 predala celkovo 200 000 týchto vozidiel. Z toho 65 000 v Európe. Nepochybujeme o tom, že na starom kontinente bude záujem aj o plne elektrickú verziu, preto budeme dúfať, že automobilka dokáže uspokojiť očakávaný dopyt.

Vyšší dojazd ako Hyundai Kona Electric

Aktuálne informácie o v Európe homologovanom dojazde podľa normy WLTP sú veľmi prekvapujúce. Kia e-Niro so 64 kWh batériou má podľa nich dosiahnuť dojazd 485 km v kombinovanej prevádzke a 615 km v mestskej prevádzke. Základná verzia s 39,2 kWh batériou zas 312 km. To je viac ako v prípade kompaktnejšieho koncernového elektromobilu Hyundai Kona Electric s identickým pohonom (470, resp. 300 km – WLTP).

Spomínané čísla sú prekvapivé aj v kontexte pôvodných špecifikácií, v prípade ktorých sa hovorilo o dojazde 380, resp. 240 km. Jednalo sa tak pravdepodobne o dojazd vypočítaný na základe prísnej kórejskej normy, pričom automobilka na jej základe uvádzala spočiatku len predpokladaný dojazd podľa WLTP.

Vyzerá to tak, že nový cyklus pre meranie spotreby a dojazdu automobilov WLTP je oveľa “benevolentnejší” ako sa čakalo. Kórejská norma sa pritom približuje výsledkom dojazdu podľa normy EPA, ktorá je považovaná za veľmi realistickú. Podľa EPA pritom dosahuje Hyundai Kona Electric (64 kWh) dojazd 415 km. Takže si radšej počkáme na reálne testy či certifikáciu agentúrou EPA.

Vďaka asistenčný systémom?

Jedným z vysvetlení, prečo by mohla mať Kia e-Niro lepší dojazd ako menší Hyundai Kona Electric s výbornou aerodynamikou, by mohli byť nové asistenčné systémy CGC a PEC. Tie sú prepojené s navigáciou a zohľadňujú topografické zmeny na trase, pričom radia vodičovi ako jazdiť čo najefektívnejšie. Ďalším vysvetlením by mohol byť účinnejší rekuperačný systém.

Záruka a predaj

Kia bude ponúkať na model e-Niro veľmi slušnú záruku, ktorá sa vzťahuje aj na batériu a elektromotor. A to 7 rokov alebo 150 000 km. Európska Kia e-Niro zažije svoj debut na Parížskom autosalóne. V rámci celej Európy sa dostane do predaja do konca tohto roku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kia Niro EV “bije” 2-krát drahšie prémiové elektrické SUV-éčka
Top Gear: Hyundai Kona Electric je najlepší cenovo dostupný elektromobil
Hyundai Kona Electric dostáva extravagantného konkurenta z Francúzska

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): KIA

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!