Volkswagen spoluzakladá Európsku batériovú úniu

1

Veľké ambície koncernu Volkswagen v oblasti elektromobility a európskych krajín v oblasti batériovej sebestačnosti a konkurencieschopnosti sa prepájajú v rámci nového konzorcia Európska batériová únia. Viesť ho bude VW a švédska spoločnosť Northvolt.

Nie je tomu tak dávno, čo EÚ založila tzv. Európsku batériovú alianciu. Jej cieľom je konkurencieschopnosť v oblasti vývoja a výroby vlastných batériových článkov do batérií elektromobilov či energetických zariadení. Tým sa chce zbaviť závislostí najmä od ázijských výrobcov.

Aktuálne oznámené nové konzorcium Európska batériová únia (EBU) je zdá sa úplne novou a od Európskej batériovej aliancie nezávislou iniciatívou. Spája partnerov zo 7 členských štátov EÚ, ktorí pochádzajú z oblasti výskumu a priemyslu.

VW si potrebuje zabezpečiť batérie

Konzorcium bude pracovať pod taktovkou spoločností Volkswagen Group a Northvolt. Iniciatíva VW v tejto oblasti nie je žiadnym prekvapením, nakoľko sa chce stať lídrom v oblasti elektromobility. Koncern pritom nedávno oznámil, že do roku 2028 uvedie na trh 70 elektrických modelov, pričom chce predať 22 miliónov elektromobilov.

A to nebude možné bez zabezpečenia potrebného množstva batérií. V tejto súvislosti už Volkswagen informoval, že si zmluvne zabezpečil batérie u 4 z 5 najväčších výrobcov, a to  LG Chem, SK Innovation, CATL a Samsung SDI. Dodal pritom, že uvažuje o vlastných batériových článkov, na ktorých by spolupracoval s kórejskou spoločnosťou SK Innovation.

Napokon sa však rozhodil ísť zrejme inou cestou. Nedávno sa pritom objavili informácie, že LG Chem sa vyhráža VW zastavením dodávok batérií, ak začne vyvíjať vlastné batériové články. Ťažko povedať, či bola pre ďalšieho kórejského výrobcu problémom spolupráca so SK Innovation alebo možná nezávislosti VW od externých výrobcov batérií.

Northvolt bude „Gigafactory“

Každopádne je však podstatné, že sa na starom kontinente v tejto súvislosti pohli ľady, pričom v rámci nového projektu figurujú minimálne dvaja silní hráči. Veď spoločnosť Northvolt už začala s výstavbou svojej „Gigafactory“ v minulom roku, pričom tá má byť schopná produkovať batérie o celkovej kapacite 32 GWh ročne.

V rámci nej najskôr vznikne “mega-laboratórium”, ktoré bude slúžiť na vývoj, testovanie a industrializáciu batériových článkov pred spustením masovej produkcie. Hotové má byť ešte tento rok.

Celý hodnotový reťazec

Európska batériová únia sa v rámci svojej činnosti sústredí na celý hodnotový reťazec. To znamená, že spolupráca bude zahŕňať aktivity od produkcie základných surovín, cez technológiu a procesy výroby batériových článkov, až po ich recykláciu.




Dôraz aj na ekologickosť výroby

Výskum sa pritom bude zameriavať aj na vývoj technologických zariadení pre udržateľnú a konkurencieschopnú výrobu batériových článkov s dôrazom na šetrnosť k životnému prostrediu. Všetky výsledky výskumnej práce EBU sa budú zdieľať v rámci celého konzorcia partnerov.

Spoločné výskumné aktivity majú byť zahájené začiatkom budúceho roka. Činnosť únie by mohla byť dotovaná aj zo zdrojov Nemeckého ministerstva hospodárstva a energetiky. Podpora zo strany EÚ a Európskej batériovej aliancie sa zatiaľ nespomína.

Zdroj titulnej fotografie: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
EÚ chce 20 “Gigatovární” na batérie. Pomôže aj Slovenská batériová aliancia
Carbon-ion batérie prinášajú ultra-rýchle nabíjanie a nulovú degradáciu
Ďalší mýtus zborený: Recyklácia batérií e-áut funguje už dnes

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár