Volkswagen sa pripravuje na veľkú ofenzívu v oblasti elektromobility. Tá má začať už tento rok, aktuálne mu však údajne hrozí, že nebude mať pre svoje elektromobily dostatok batérií.
Koncern Volkswagen Group pravidelne informuje o svojich veľkolepých plánoch v oblasti elektromobility. Tie majú zahŕňať investície vo výške 44 mld. do roku 2023, 50 elektrických modelov do roku 2025 a milióny predaných elektromobilov.
3 dodávatelia batérií
Koncern sa taktiež nechal počuť, že si zmluvne zaviazal batérie pre 50 mil. vozidiel. Zhruba pred rokom uzavrel dohody o dodávkach s výrobcami batérií z Ázie. A to s LG Chem, Samsung SDI a CATL.
Aj vlastná výroba článkov
Neskôr oznámil plány výroby vlastných batériových článkov, a to spoločne s ďalším ázijským výrobcom batérií SK Innovation. A tento zámer je podľa Manager magazine obrovským tŕňom v oku pre najväčšieho dodávateľa Volkswagenu, ktorým je spoločnosť LG Chem.
Tá sa totiž údajne vyhráža nemeckému koncernu, že ak bude vyrábať vlastné batériové články, navyše v spolupráci s jej konkurentom, stopne mu dodávky svojich batérií. Je pritom možné, že tak učiní okamžite, tvrdia manažéri, ktorí majú byť oboznámení s rokovaniami oboch spoločností.
Možný obrovský problém
Ak by sa tak stalo, bol by to pre Volkswagen Group určite obrovský problém, pretože by mu ostal len jediný globálny dodávateľ (Samsung SDI), keďže CATL bude dodávať batérie výhradne do vozidiel určených pre čínsky trh.
Vlastné batériové články by mal byť koncern schopný vyrábať najskôr v roku 2024, povedal jeho šéf Herbert Diess. Pritom už tento rok má vstúpiť do výroby ambiciózny elektrický hatchback Volkswagen ID, ktorý odštartuje veľkú modelovú ofenzívu značky.
Samozrejme netreba zabúdať ani na ďalšie tohtoročné koncernové e-modely, ktoré mieria do výroby. A to nový Volkswagen e-up a Passat GTE, Audi e-tron (už vo výrobe) a Q5, A6, A7 a A8 „TFSI e“, Porsche Taycan, Škoda e-Citigo a Superb „PHEV“ či SEAT e-Mii. A to je len začiatok.
Zdroj: Electrive, titulná fotografia: VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
V Európe by mohla vyrásť najväčšia batériová továreň na svete
VW založil novú značku, ktorá sa bude špecializovať na elektromobilitu
Ďalší mýtus zborený: Recyklácia batérií e-áut funguje už dnes