Na slovenský trh prichádza čínske elektro-SUV DFSK Seres 3. Poznáme cenu

15

Na Slovensko oficiálne prichádza nová značka DongFeng, vrátane jej elektrického modelu DFSK Seres 3. Ide o čínsku automobilku s vyše 50-ročnou tradíciou. Čo ponúkne elektromobil Seres 3 a koľko bude stáť?

Do Európy expanduje čoraz viac čínskych elektromobilov. A tie sa nevyhýbajú ani Slovensku. Aktuálne k nám  pritom smeruje elektromobil, za ktorým stojí automobilka DongFeng. A to vďaka slovenskej spoločnosti Plastonic, ktorá sa stala oficiálnym importérom vozidiel čínskej značky pre SR a ČR.

Prvé elektromobily DFSK Seres 3 by mali byť „skladom“ koncom budúceho mesiaca. A do marca budúceho roka by mala byť hotová kompletná distribučno-servisná sieť, informoval našu redakciu konateľ spoločnosti Plastonic, Branislav Kocper. Pre upresnenie, DFSK je podznačkou DongFeng, ktorá vzišla zo spolupráce spoločností DongFeng a Chongqing Sokon.

Známe špecifikácie

5-miestny elektromobil DFSK Seres 3 disponuje rozmermi 4 385 x 1 850 x 1 650 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom kolies 2 655 mm. Takže sa radí medzi tzv. kompakty do segmentu C. Jeho svetlá výška má hodnotu 180 mm, hmotnosť dosahuje 1 690 kg.

Čínske elektrické SUV je vybavené elektromotorom s výkonom 120 kW a krútiacim momentom 300 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,9 s.

Batéria s článkami typu LFP (LiFePO 4 – lítium-železo-fosfát), TMS a kapacitou 53,6 kWh neobsahuje drahý a kontroverzný kobalt. Vozidlu zabezpečí dojazd 405 km v rámci zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC, ktorý sa v Číne používa dodnes. Na batériu sa vzťahuje 8-ročná záruka.

Čo sa týka nabíjania, DFSK Seres 3 podporuje rýchlonabíjanie (maximálny podporovaný výkon zatiaľ nepoznáme), pričom z 20 na 80 % sa má nabiť za 30 min. Doma je možné vozidlo nabiť prostredníctvom striedavého prúdu cca za 8 hodín. Palubná nabíjačka má výkon 6,6 kW.

Základná cena a výbava

Podľa predbežných informácií by mal byť model DFSK Seres 3 v SR dostupný v 2 stupňoch výbavy S2 a S4. Cena bude začínať na sume 32 900 € s DPH, dodáva Branislav Kocper. V štandardnej výbave nájdeme napríklad 17″ disky z ľahkých zliatin, dojazdové koleso, multifunkčný výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, 10,25″ centrálny dotykový displej, automatickú klimatizáciu, 2 x USB port, zadné hmlovky, elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá či audiosystém s 2 reproduktormi.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Do Európy začína prúdiť ďalší čínsky elektromobil – Xpeng G3
Čínske elektro-SUV Aiways U5 je v predaji na prvom európskom trhu
Čínske elektro-SUV BYD Tang EV sa predstavilo prvému európskemu trhu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

15 komentárov

  1. Tiez sa mi zakladna cena 33k zda dost vela na Cinsku u nas neznamu a nezavedenu znacku. Vsetky tie Cinske auta maju dost vysoke ceny. Predpokladam ze pre maly cenovy rozdiel malokto sa ulakomi na nezname neoverene auto.

Pridajte komentár