Čínske elektro-SUV Aiways U5 je v predaji na prvom európskom trhu

1

Ambiciózny čínsky model Aiways U5, ktorý vznikol v spolupráci s viacerými renomovanými európskymi spoločnosťami, je dostupný na prvom európskom trhu. V Nemecku sa o jeho predaj stará známa sieť so spotrebnou elektronikou – Euronics.

Elektrické SUV Aiways U5, ktoré svojimi rozmermi 4 680 x 1 865 x 1 684 x 2 800 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) balansuje niekde medzi nižšou strednou a strednou triedou a ktoré ponúka kufor s objemom 432 l, si už môžu nemeckí zákazníci nakonfigurovať prostredníctvom oficiálnej webovej stránky výrobcu a objednať.

To je však možné aj v rámci vybraných predajní siete Euronics, ktoré tiež poskytujú poradenstvo, testovacie jazdy a starajú sa tiež o dodávky vozidiel, informuje Ecomento.

Čínsky elektromobil ponúka výkon 150 kW (201 k), krútiaci moment 310 Nm či batériu s kapacitou 63 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 410 km (verzia Standard), resp. 400 km (verzia Premium) podľa cyklu WLTP. Na nabíjačke s výkonom minimálne 90 kW sa z 20 na 80 % nabije za 35 min.

Ceny a výbava

Základná verzia Aiways U5 „Standard“ stojí v Nemecku 38 100 € vrátane 16 % DPH. Po zahrnutí tamojších dotácií klesne cena na 29 100 €. Variant „Premium“ vyjde na 41 100 € („brutto“).

V základnej výbave nájdeme okrem iného 12 ultrazvukových senzorov, 5 HD kamier, 3 radary a 2 interiérové ​​kamery, pričom tieto prvky poslúžia systémom ako adaptívny tempomat, asistent núdzového brzdenia, asistent pre ochranu pred zrážkou či výstražným systémom, ktoré sa týkajú udržiavania jazdy v jazdnom pruhu a mŕtvych uhlov.

Štandardom je tiež „LED osvetlenie“, vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, dvojzónová automatická klimatizácia či infotainment s 12,3-palcovou TFT obrazovkou.

Verzia Premium ponúkne navyše kožené sedadlá, 19-palcové disky z ľahkých zliatin, panoramatickú strechu s ochranou proti slnečnému žiareniu, indukčnú nabíjaciu stanicu pre smartfóny či nožný senzor pre jednoduchšie otváranie kufra.

Automobilka Aiways nedávno zdôraznila, že na elektromobile U5 sa podieľajú aj európske spoločnosti ako Bosch, BASF, Benteler Automotive, Siemens (Nemecko), Autoneum, Georg Fischer (Švajčiarsko) či Grupo Antolin (Španielsko). Batérie dodáva renomovaný čínsky výrobca CATL.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Zaujímavý čínsky elektromobil ORA by sa mohol dostať aj do Európy
Tento super-lacný elektromobil je čínsky predajný trhák. Predbehol aj Teslu
Úspešná prémiová čínska „elektromobilka“ NIO sa chystá aj do Európy

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. No konečne.. Dúfam, preniknú postupne hlavne na naše „východné“ trhy.. A verím, že s cenou by ešte mohli ísť dolu, aby mohli spraviť trocha rozruchu.
    Čo sa servisu týka, asi by som sa nebál.. Nič, čo by nevedel opraviť neautorizovany servisak. Diely snáď tiež budú dostupné..

Pridajte komentár