Citroën pracuje na „cenovo dostupnom“ elektromobile e-C3. Vyrábať by sa mohol v SR

3

Automobilka Citroen avizuje, že sa zameria na cenovo dostupné elektromobily, ktorých predzvesťou má byť nedávno predstavený koncept Oli. Z neho bude čerpať aj chystaný elektrický sub-kompakt Citroen e-C3. A ten by sa mohol vyrábať na Slovensku.

Šéf marketingu a komunikácie v spoločnosti Citroen, Laurent Barria, aktuálne potvrdil, že pracujú na elektrickom modeli C3, informoval Autocar. Podľa Barriu sa v prípade tohto modelu zameriavajú na cenovú dostupnosť. Preto neprekvapí, že C3 má čerpať z malého lacného modelu Citroen Ami, ako aj nedávno predstaveného konceptu Citroen Oli, ktorý podľa Francúzov predznamenáva cenovo dostupné elektromobily.

Podľa Autocaru by mohol byť Citroen e-C3 crossoverom na spôsob súčasného modelu C3 Aircross. Taktiež sme sa dozvedeli, že novinka by mala byť predstavená budúci rok a na trh by sa mala dostať okolo roku 2025. Technické detaily predstavitelia Citroenu zatiaľ neprezradili, isté indície by tu však boli.

Čo bude pod „kapotou“?

Ako sme už uviedli, Citroen e-C3 má čerpať z konceptu Oli. Tento koncept je zameraný na efektivitu a reálnu spotrebu 10 kWh na 100 km. A to aj vďaka cieľovej hmotnosti len1 000 kg. Zrejme preto Francúzi použili batériu s kapacitou len 40 kWh. Napriek tomu hovoria o dojazde 400 km. K tomu má však napomôcť kontroverzné obmedzenie maximálnej rýchlosti na 110 km/h.

Na druhej strane tu máme viacero koncernových elektrických modelov z rovnakého segmentu, ktoré okrem platformy zdieľajú nedávno upgradovaný pohonný systém. Ten ponúka výkon 115 kW, krútiaci moment 260 Nm či batériu s kapacitou 51 kWh. Vynovený Peugeot e-208 pritom s touto technikou dokáže prejsť okolo 400 km (WLTP) na jedno nabitie.

Dávnejšia správa z Francúzska, o ktorej sme informovali v roku 2020, ale naznačuje, že chystaný Citroen e-C3 by mohol mať „orezanejšiu“ techniku v porovnaní so spomínaným Peugeotom e-208. A to kvôli nižšej cieľovej cene. Spomínal sa pritom výkon 37, resp. 60 kW či batérie s kapacitou 30, resp. 40 kWh (rovnako ako v prípade konceptu Oli).

Možná cena a miesto výroby?

Ohľadom ceny doteraz nepadlo žiadne konkrétnejšie číslo. Konkurencia (VW, Škoda, Cupra, Hyundai či Renault) pritom na obdobie okolo roku 2025 avizuje sub-kompaktné elektromobily s cenou začínajúcou na 20 000 až 25 000 €. Tieto ceny sa však samozrejme môžu vzhľadom na súčasný ekonomický vývoj zmeniť. Každopádne Citroen zrejme bude musieť pri cenotvorbe zohľadniť konkurenčné modely.

Citroen e-C3 by tiež mohol byť zaujímavý pre Slovensko. V trnavskom závode koncernu Stellantis sa totiž vyrába súčasná generácia modelu C3, ako aj elektrický Peugeot e-208. A navyše v rámci spomínanej správy z roku 2020 sa slovenský závod spomínal ako miesto výroby chystanej novinky.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Citroen Oli má byť predzvesťou cenovo dostupných a efektívnych elektromobilov
Citroen predstavil elektrický „SUV-fastback“ e-C4 X zo segmentu „kompaktov“
Mestský elektromobil Citroën Ami s cenou od 6 900 € je už v predaji

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

    • V slnecnom francuzsku netreba kurit 😉
      A ked je to auto primarne do mesta a so spravnym malym vykonom pod 50kW, tak mu istotne i 9kWh vystaci na 100km. WLTP je inak celkom optimisticky, takze jednoducha matematika 4 (stovky km) x 9 kWh rovna sa 36kWh. Teda 4kWh este ostavaju na „straty“. I ked kurenie rozhodne nepovazujem za stratu 😉
      S degradaciou a v podstate ani kurenim WLTP nepocita. (Testuje sa nove auto pri 20 stupnoch C)
      Ale popravde, ak mestske auto bude mat v realnom svete 300km dojazd, nevidim dovod na paniku. Pricom ho bude stacit nabijat 1x tyzdenne niekde v lidli pocas nakupu.
      Toto je skutocna ekologia, s ktorou sem mali automobilky prist pred 20 alebo aspon 10 rokmi.

Pridajte komentár