Na Slovensku vyrábaný elektromobil Peugeot e-208 sa v rámci modelového roku 2023 dočká „technologickej evolúcie“. Tá sa dotkne predovšetkým batérie a pohonnej jednotky. Výsledkom toho bude vyššia efektivita, vyšší dojazd aj vyšší výkon.
Peugeot e-208 bol uvedený na trh v roku 2019, pričom odvtedy sa už dočkal jedného updatu, ktorý napr. priniesol zvýšenie dojazdu z pôvodných 340 km (WLTP) na 362 km (WLTP). A teraz si v tomto smere polepší ešte viac a k tomu navyše ponúkne aj o 15 % vyšší výkon.
Napriek vyššiemu výkonu, ktorý vzrastie zo 100 na 115 kW pri zachovaní krútiaceho momentu 260 Nm, sa má zvýšiť celková efektivita vozidla. Peugeot pritom uvádza, že priemerná spotreba energie sa bude pohybovať okolo 12 kWh/100 km.
Nová batéria s celkovou kapacitou 51 kWh (predtým 50 kWh) a využiteľnou kapacitou 48,1 kWh má spolu s opatreniami na zlepšenie účinnosti priniesť zvýšenie dojazdu o 10,5 % (+38 km). Takže od vynoveného elektromobilu Peugeot e-208 máme očakávať dojazd 400 km WLTP (aktuálne vo fáze certifikácie). To by tiež znamenalo, že novinka ponúkne o 17,65 % vyšší dojazd a o 15 % nižšiu spotrebu ako pôvodný model uvedený na trh v roku 2019.
Čo sa týka nabíjania, významnejších zmien sa zrejme nedočkáme. Aj model pre rok 2023 podporuje maximálny nabíjací výkon 100 kW, pričom výrobca v jeho prípade uvádza čas nabitia z 20 na 80 % za menej ako 25 min. Predtým uvádzal nabitie na 80 % za 30 min. Štandardná palubná nabíjačka ponúka výkon 7,4 kW a príplatková 3-fázová „palubka“ poskytne 11 kW.
Vynovený Peugeot e-208 príde na trh „v priebehu roku 2023“ a bude ho možné objednať aj „digitálne“, čiže plne online. Nie je pritom zatiaľ známe, či upgrade vozidla prinesie zmeny cien. V súčasnej situácii by však ich zvýšenie nebolo prekvapujúce. Uvidíme.
Zdroj: Peugeot
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot predstavil elektrický model 308. Vrátane prvého európskeho „e-kombi“
Prechod na e-autá môže priniesť zákazníkom úspory, uvádza Peugeot
Servisný plán elektrického Peugeotu 208 je o 1/3 lacnejší ako v prípade spaľovacej verzie
11 komentárov
Ved to ze „maximálny“ nabíjací výkon 100 kW, cize ked v optimalnom rozsahu z 20 na 80 % cili 60% z baterie 48,1kwh=29kwh nabije za 25 min znamena to prakticky nabijaci vykon 69kw.
Dobre ze som im neskocil na marketingovych 100kw ai vybral si Zoe ktore mi nabija priemernym vykonom 38kw z 0-100% !!! z maximalneho 46kw, tak niesom sklamany. AC22kw oproti 11kw 208icky mi prinasa ovela viac uzitku a casovych uspor, ako par minut ak nie sekund 100kw DC za optimalnej konstalacie hviezd 208icky, ktora tiez bola v mojom finalovom vybere. 🙂
Aspoň jeden šťastný majiteľ BEV v tejto po … krívenej dobe!
Peugeot e-208 sa nabije z 10 – 80 % za 26 min pri priemernom výkone 78 kW. Zoe z 10 – 80 % to zvládne za 56 min pri priemernom výkone nabíjania 41 kW. Je ale pravda, že Zoe má kapacitu akumulátora väčšiu o 7 kWh. Reálne však bude čas strávený na UFC asi o polovicu kratší pri Peugeot e-208 ako pri Zoe.
Tak toto by si mal mať odvahu povedať TAUROVI z očí do očí !!! 🙂
Sú to dostupné údaje na základe krivky nabíjania pre jednotlivé vozidlá, ktoré si každý dokáže porovnať. Pre Peugeot e-208 to môžem potvrdiť z reálneho nabíjania, takže je predpoklad, že rovnako to bude platiť pre Renault Zoe. TAUR by nám to mohol potvrdiť, alebo vyvrátiť. 🙂
:-‚
Nie je to „bohviečo“, aj keď viac ako nič! Ocenia to kupujúci?!
Tak konečne je to tu. Prelom v EV revolúcii. O 1kw väčšia baterka!!! Bravóóó Peugeot! Na toto čakám už 10 rokov. Môžeme vziať dealerstvá útokom. Len si nezabudnite vidly doma.
nie, urcite to nieje gamechanger, vobec im neslo o ziadny „prelom“…myslim ze im tam islo marketingovo o tych 400km a chybali im 2% tak doložili dve tužkovky 😀
a čo e-2008ka?
Počkaj! Bude! 🙂