Citroen Oli má byť predzvesťou cenovo dostupných a efektívnych elektromobilov

3

Francúzi predstavili koncepčný elektromobil Citroen Oli, v prípade ktorého zdôrazňujú zameranie na jednoduchosť, cenovú dostupnosť, inovácie, smart riešenia, efektivitu, dlhú životnosť či udržateľnosť. Dojazd 400 km má pritom zabezpečiť batéria s kapacitou len 40 kWh.

Podľa automobilky Citroen nastal čas povedať, „dosť bolo nadbytkom a výdavkom, namiesto toho sa zamerajme na výrobu inteligentných, ľahších, menej komplikovaných a skutočne cenovo dostupných áut, ktoré sú zároveň vynaliezavé a zábavné“.

Poslaním elektrického konceptu Citroen Oli s rozmermi 4 200 x 1 900 x 1 650 mm (dĺžka x šírka x výška) je podľa Francúzov inšpirovať k cenovo dostupnej, udržateľnej a príjemnej rodinnej mobilite. „Predvídanie cenovo dostupnej osobnej mobility je pre nás posadnutosťou,“ dodáva Citroen. Model Oli má byť pritom „laboratóriom nápadov na kolesách“ a inšpiráciou pre budúce sériové vozidlá značky.

Francúzska automobilka chce prehodnotiť každý detail, aby minimalizovala zdroje a použitie materiálov, čo sa má premietnuť do ceny vozidiel. Cieľom je dosiahnuť čo najlepšiu kontrolu nad životným cyklom vozidla, a to vďaka redukcii hmotnosti a zložitosti či použitiu recyklovaných a recyklovateľných materiálov, čoho výsledkom má byť lepšia životnosť, spoľahlivosť a dostupnosť.

Dôraz na efektivitu

Citroen uvádza, že sa tiež zameriava na efektivitu, pričom spomína reálnu spotrebu 10 kWh na 100 km. A tu chce dosiahnuť aj cieľovou hmotnosťou elektromobilu Citroen Oli len 1 000 kg či kontroverzným obmedzením maximálnej rýchlosti na 110 km/h (vozidlo má byť navrhnuté pre mestské a prímestské oblasti). Pri takejto spotrebe tak dokáže tento elektromobil vyťažiť z batérie s kapacitou 40 kWh dojazd 400 km. Dizajn modelu Oli však nasvedčuje jeho veľmi zlej aerodynamike, čo nemálo podkopáva vyjadrenia o dôraze na efektivitu.

Citroen Oli má tiež ponúknuť obojsmerné nabíjanie V2L (k dispozícii je zásuvka s výkonom 3,6 kW napr. pre napájanie elektrických zariadení) či podporovať funkciu/systém V2G. A zaujímavá je aj možnosť renovácie, modernizácie a opravy pomocou recyklovaných dielov. To má podľa Citroenu podporiť odolnosť a dlhú životnosť vozidla v rukách viacerých majiteľov.

citroen oli interier

Zdroj: Citroen

Zdroj: Citroen

SÚVISIACE ČLÁNKY:
V SR sa má vyrábať cenovo dostupný elektrický Citroen na spôsob Dacie Spring
Mestský elektromobil Citroën Ami s cenou od 6 900 € je už v predaji
Citroen predstavil elektrický „SUV-fastback“ e-C4 X zo segmentu „kompaktov“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Pri mestských rýchlostiach aerodynamický odpor až toľko spotrebu nezvyšuje… Na druhej strane pri mestských rýchlostiach veľmi podobnú spotrebu budú mať aj iné elektromobily.. tých 10kwh/100km asi nie je podľa wltp cyklu

  2. To má aerodynamiku ako cúvajúci pick-up truck. V rozpore s nadpisom článku. Tento svet fakt potrebuje reset. To fakt už nieje možné čo sú ľudia schopný vyplodiť, ešte to aj zverejnia a vydávajú za pozitívum a myslia si že ľudia im to zožerú.

    • A práve pre stratu rozumných vízií a výraznému zaostávaniu Stellantis, radšej zatvárajú v Číne fabriky (tento rok minimálne dve). Na vysokokonkurenčnom trhu to už nedávajú, museli sa s hanbou stiahnuť.
      V oligopolnej a nekritickej Európe sa určite nájde dosť kupcov…

Pridajte komentár