BMW predstavilo kompaktné elektrické SUV-coupé iX2

15

Automobilka BMW aktuálne predstavila 2. generáciu modelu X2, ktorá je okrem iného značne väčšia. Novinka pritom dostala aj plne elektrický pohon, pričom tento variant sa bude predávať ako BMW iX2.

BMW označuje model X2, resp. iX2 ako SAC – Sports Activity Coupé. Vo všeobecnosti však môžeme tento model považovať za tzv. SUV-coupé/SUC či crossover. Druhá generácia modelu X2 v porovnaní s predchodcom pomerne významne narástla. Veď má rozmery 4 554 (+194) x 1 845 (+21) x 1 590 (+64) mm (dĺžka x šírka x výška), čo sú hodnoty podobné napríklad kompaktnému SUV VW ID.4.

BMW iX2 xDrive30

Ako prvá sa dostane na trh verzia BMW iX2 xDrive30 s pohonom oboch náprav. Tá ponúkne max. systémový výkon 230 kW (platí v rámci krátkodobého režimu Boost) a krútiaci moment 494 Nm. Vďaka tomu tento model zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,6 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 180 km/h.

Batéria modelu BMW iX2 xDrive30 má využiteľnú kapacitu 64,8 kWh a podľa výrobcu zabezpečí dojazd 417 – 449 km (WLTP). Údaje ohľadom nabíjania nie sú zatiaľ známe. Na základe príbuzného modelu iX1 sa však dá predpokladať podpora max. nabíjacieho výkonu 130 kW nabitie na 80 % za cca 29 min.

BMW sa aktuálne chváli „najnovšou verziou softvéru Max Performance Charging“, ktorá „upravuje predovšetkým efektivitu pri nabíjaní vozidla“. Nabíjací systém je tiež „pripravený na používanie funkcie Plug & Charge Multi Contract“.

Základná výbava a dostupnosť

Základná výbava elektromobilu BMW iX2 zahŕňa napríklad dvojzónovú automatickú klimatizáciu, navigačný systém BMW Maps, športový kožený volant, automatické ovládanie dverí batožinového priestoru, štyri porty USB-C či 12-V zásuvku na stredovej konzole a v batožinovom priestore.

bmw ix2 interier

Zdroj: BMW

BMW iX2 vo verzii xDrive30 príde na trh v marci budúceho roka. Ďalšia plne elektrická verzia (zrejme FWD) bude nasledovať v lete. Ceny zatiaľ nie sú známe. Tie by však mali byť vyššie ako v prípade príbuznej „iX-jednotky“, ktorá u nás stojí od 46 260 € (verzia eDrive20 „FWD“), resp. od  53 860 € (verzia eDrive30 „AWD“).

bmw ix2

Zdroj: BMW

Zdroj: BMW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nové „vstupné“ elektrické BMW, model iX1, má slovenský „cenník“ aj oficiálne špecifikácie
Nové elektromobily BMW ponúknu výkon až 1 000 kW a 150-kWh rýchlonabíjateľné batérie
BMW i5 má slovenské ceny. V základe je podstatne lacnejšie ako Tesla Model S, ale…
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

15 komentárov

  1. BMW v posledných rokoch enormne zväčšilo a zvýraznilo „ladvinky“ masky! Neviem, či im boli inšpiráciou ženy, ktoré si dávajú silikón do pier, ale nie je to moc „krásne ……. Ani u tohoto iX2. Ostatné je na kupujúcich! 🙂

  2. Za zlých Komunistov stáli autá podobnú sumu v korunách (technicky na úrovni tej doby, rovnako ako toto).
    Podstatný rozdiel bol v príme obyvateľstva, kedy bol ca.2500 KSČ/osoba.
    A ostatných nákladov na život – bývanie „zdarma“, zariadenie na bezúročné pôžičky, mladomanželské nevratné pôžičky, zdravotníctvo zdarma, lacné a dostupné základné potraviny, verejná doprava „za hubičku“….
    A to som vtedy ako mladý šrác nechápal, kto môže dať tak obrovskú sumu na auto dohromady…
    Ale hlavne že teraz žijeme v najvyspelejšej, najdemokratickej spoločnosti aká kedy na tejto zemi existovala. Šráci.

    • Milý neznámy, keď sme boli sráči (ty píšeš šráci), tak peniaze boli Kčs, nie KSČ! V KSČ boli tí veľkí sráči – súdruhocia! Tí šťastnejší mali TATRY 603 a 613 so šoférom, a na sekretariáte milenku, tí menej šikovní a šťastní na schôdzach kávu, chlebíčky a malinovku! Ale inak je to takto ťažko porovnávať! 🙂

      • Máš pravdu,
        doba išla dopredu.
        Teraz majú turbojety a vrtuľníky a lietajú na súkromné ostrovy. alebo si dajú priviezť Bugatti do Monaka osobným šoférom, kde si prejdú dráhu F1 a pošlú auto domov.
        A nemajú milenky, sú to vydržiavané šľapky napichané silikónom – žiadny prirodzený šarm.
        Asi tak, usoplený mojko.

  3. Novinka pritom dostala aj plne elektrický pohon… takze zase mackopes do ktoreho sa da nacpat aj rakovinomet aj elektrika… sudruhom stale nedocvaklo ze to nemoze fungovat… no a klasika, skarede jak ciganske hracky…

  4. co sa stalo? ide o auto a nie o život! tieto autá sú drahé, ale paradoxne sa kupujú nielen v NDR resp Zapadnom Nemcku, ale aj vSR a cakacie doby sú 9-12 mesiacov, a sú do výborné autá…

    • Máš pravdu, z úrovne imbecil sa to vidí takto.
      Kto má troch vyššie IQ a je aspoň debil, vie samostatne šoférovať, kúpi si auto ktoré mu slúži ako auto.
      Tak prečo mu to neumožniť ?
      Veď o nič nejde…
      Nájdi v sebe veľa, veľa lásky a ako inteligentná bytosť, za ktorú sa považuješ to začni takto citlivo vnímať. A nechaj imbecilov a debilov slobodne sa rozhodnúť. Nenaväzuj ich na jedno lano, čo ak nie je správne a ukáže sa, že si s nimi v jednej kategórii ? Bol by si schopný chybu zbadať a napraviť ju? Domnievam sa, že ťažko.

Pridajte komentár