BMW i5 bolo predstavené pred pár dňami a aktuálne ho už nájdeme aj v slovenskom konfigurátore. Ceny môžu na prvý pohľad vzbudzovať dojem, že bavorská novinka je podstatne lacnejšia ako klasika tohto segmentu – Tesla Model S. V skutočnosti však rozdiel nemusí byť veľký, ak porovnávame porovnateľné.
BMW rozšíri modelom i5 segment elektrických sedanov vyššej strednej triedy, ktorý založila Tesla svojím Modelom S. A keďže už poznáme základné špecifikácie, vrátane slovenských cien, môžeme urobiť krátke porovnanie týchto modelov.
Rozmerovo sa oba modely zásadnejšie nelíšia. BMW i5 disponuje rozmermi 5 060 x 1 900 x 1 515 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 995 mm, v prípade Tesly Model S je to 4 979 x 1 964 x 1 445 mm a 2 960 mm.
- Zdroj: BMW
- Zdroj ilustračnej fotografie: Tesla
Základné verzie
Čo sa týka verzií, obaja výrobcovia ponúkajú základnú verziu s vyšším dojazdom a špičkovú verziu zameranú na výkon. Základná verzia BMW i5 nesie označenie eDrive40 a ponúka pohon zadnej nápravy, výkon 250 kW, max. krútiaci moment 430 Nm (platí v režime Boost), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6 s, maximálnu rýchlosť 193 km/h, batériu s kapacitou 81,2 kWh, dojazd „477 – 582 km“ (WLTP), nabitie z 10 na 80 % za 30 min a palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW (22 kW za príplatok).
Tesla Model S („Dual Motor“) disponuje pohonom oboch náprav, výkonom 500 kW (krútiaci moment nie je známy), zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,2 s, maximálnou rýchlosťou 250 km/h, batériou s kapacitou cca 100 kWh, dojazdom 634 km / 723 km WLTP (homologovaný dojazd na príplatkových 21″ kolesách / odhadovaný dojazd na 19″ štandardných kolesách), maximálnym nabíjacím výkonom 250 kW, nabíjaním, ktoré má podľa Tesly za 15 min zabezpečiť dojazd 322 km a palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW.
Top verzie
Top verzia BMW i5 nesie označenie i5 M60 xDrive a ponúka pohon oboch náprav, výkon 442 kW, max. krútiaci moment 820 Nm (platí v režime Boost), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 s, maximálnu rýchlosť 230 km/h, batériu s kapacitou 81,2 kWh, dojazd „455 – 516“ (WLTP), nabitie z 10 na 80 % za 30 min a palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW (22 kW za príplatok).

Zdroj: BMW
Vrcholná Tesla Model S Plaid („Tri Motor“) disponuje pohonom oboch náprav, výkonom 761 kW (krútiaci moment nie je známy), zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,1 s, maximálnou rýchlosťou 282 / 322 km/h (s príplatkovým packetom), batériou s kapacitou cca 100 kWh, dojazdom 600 km / 695 km WLTP (homologovaný dojazd na príplatkových 21″ kolesách / odhadovaný dojazd na 19″ štandardných kolesách), maximálnym nabíjacím výkonom 250 kW, nabíjaním, ktoré má podľa Tesly za 15 min zabezpečiť dojazd 322 km a palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW.
- Zdroj fotografie: Tesla
- Zdroj fotografie: Tesla
Ceny
Čo sa týka cien, BMW i5 eDrive40 začína na Slovensku na cene 71 360 €, verzia M60 xDrive vyjde od 100 310 €. V konfigurátore Tesly pre SR je cena modelov S a S Plaid 107 000 €, resp. 137 000 €, vrátane DPH a ďalších poplatkov.
Na prvý pohľad sa tak môže zdať, že BMW i5 je podstatne lacnejšie. Treba si však uvedomiť, že základná Tesla Model S je z hľadiska parametrov lepšia ako top verzia BMW i5. Ak máme teda porovnávať tieto 2 vozidlá, tak na základe verzií i5 M60 xDrive a Model S („Dual Motor“).
A samozrejme netreba zabúdať, že elektromobily Tesla disponujú takmer všetkou dostupnou výbavou v štandarde, kým v prípade BMW bude s najväčšou pravdepodobnosťou väčšina dostupnej výbavy za príplatok. Takže v tomto kontexte nebude cenový rozdiel zrejme ani zďaleka taký, ako sa môže zdať na prvý pohľad.
- Zdroj: BMW
- Zdroj fotografie: Tesla
A na záver dodávame, že liftback Tesla Model S je podstatne praktickejším vozidlom z hľadiska batožinového priestoru, keďže disponuje celkovým objemom 793 l (vrátane predného „kufra“), kým v prípade klasického sedanu BMW i5, ktorý nie je dedikovaným elektromobilom, to je 490 l.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
MG4 dostalo prvú slovenskú cenovku a chystá sa na náš trh
Nové elektromobily od BMW budú mať výkon až 1 000 kW a rýchlo-nabíjateľné batérie s kapacitou až 150 kWh
Tesla Model S Plaid je inovatívnym autom úplne novej generácie, ukazuje reverzné inžinierstvo Sandyho Munra
11 komentárov
Výkon nie je všetko, za rovnakú cenu radšej slabšiu i5ku s menším odjazdom ako nedorobeny Model S, ktorý kvalitou spracovania je to najhoršie od Tesly. Jazdné vlastnosti a prípadná budúca zostatková hodnota BMW i5 budú výrazne lepšie ako pri Tesla Model S, ktorá je na trhu už viac ako 10 rokov.
Myslim ze ta nova TMS uz nebuude taka nedorobena ako tie prve generacie. Uz sa predsa len nieco priucili v dielenskom spracovani.
Myslíte? Realita je diametrálne odlišná 🙂
„…youtube.com/watch?v=3daQ2HSg5pg…“
A takýchto videí je plný internet.
Americká produkcia Tesly je tragédia z hľadiska dielenského spracovania.
to je úplný nezmysel, takých hoax videí je kopec ale nikto im neverí.
No ja by som to bral, keď to má takú dobrú slovenskú cenu, len mi na to v banke nechcú dať hypotéku 🙁
Ked zalozis barak tak ti daju uver/spotrebak aj na auto.
Jasné keď založis barak môžeš spávať v aute.
Srandičky, srandičky, kolegovia, ale „národ“ sa na niečom voziť musí, a Tesla a BMW nie je auto do každej rodiny!
P.S. BMW je „živočíšne“ viac auto ako Tesla! Nenahradia to ani prebytočné kW a elektronika Tesly! Kto na auto má tých 100 až 150 tis., môže sa slobodne rozhodnúť ! 🙂
BMW robí autá pre milionárov, tu škoda hovoriť o cene. Tí idú po imidži.
Tu chce iba ukázať BMW ako si nepustí svojich milionárikov z košiara ku konkurencii len tak, aj keď to nebude mať parametre ako Tesla, vozenie bude na úplne inej úrovni, a starí menejžeri sa predsa nechcú voziť v niečom čo nie je Uber auto
Každý ide na to po svojom! Ak keď BMW nebude vyrábať najviac elektoáut na svete, bude mať svoju klientelu, a tým aj príjmy.