Koncern Volkswagen Group založil minulý rok novú „značku“ Elli (skratka pre Electric life). V rámci nej plánuje ponúkať čistú elektrickú energiu, inteligentné riešenia pre nabíjanie vozidiel a systémy pre domáce uskladňovanie energie. V tomto smere chce ísť pritom hlbšie, keď zo svojich elektromobilov plánuje urobiť virtuálnu V2G „elektráreň“.
Hlavný stratég nemeckého koncernu Michael Jost povedal, že ich expanzia v oblasti elektromobility im otvorí nové obchodné príležitosti v oblasti skladovania a riadenia energie, v rámci ktorých aktuálne dominujú energetické spoločnosti, píše Reuters.
Dodal, že do roku 2025 budú mať v rámci svojej flotily elektromobilov k dispozícii gigantické úložisko energie s celkovou kapacitou 350 GWh. V rokoch 2025 až 2030 sa má táto kapacita, ktorá bude súčtom využiteľnej kapacity batérií prevádzkovaných vozidiel VW, zvýšiť až na 1 TWh (1 000 GWh).
„Toto je viac energie, ako práve teraz generujú všetky vodné elektrárne na svete. Môžeme zaručiť, že táto energia bude použitá a uskladnená, pričom pôjde o novú oblasť podnikania,“ hovorí v tejto súvislosti Jost.
V rámci spomínaného podnikania by sa využívali batérie elektromobilov Volkswagen na stabilizáciu elektrickej siete tým, že by sa nabíjali v čase prebytku energie, pričom energia z nich by sa predávala v čase nízkych dodávok energie zo solárnych a veterných zdrojov, dodal hlavný stratég Volkswagen Group.
Žiadna novinka
Táto myšlienka pritom nie je žiadnou novinkou, a to ani v Nemecku. Veď tamojšia energetická spoločnosť E.ON spolupracuje s automobilkou Nissan na vývoji systému pre tzv. službu Vehicle-to-Grid (v skratke V2G), v rámci ktorej dokáže batéria elektromobilu Nissan Leaf poskytovať energiu spätne do siete, a to v čase, kedy je treba.
BMW a americká energetická spoločnosť PG&E spoločne testujú V2G v praxi už od roku 2015. Na vlastnom V2G systéme tiež pracuje automobilka Mitsubishi.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nissan Leaf dokáže napájať domácnosť. Prečo nie Tesly?
Prvá obojsmerná domáca nabíjačka premení elektromobily na Tesla Powerwall
BMW i3 môže majiteľom zarábať peniaze. Ako „dojná krava“
Jeden komentár
Táto myšlienka je fakt geniálna.. A áno, je tu už od 2015.. Možno aj skôr, no v praxi ešte stále v plienkach.
Toto je ten smer kam by sme sa mohli pohnúť aj my, malí Slováci a byť aspoň raz za vzor v EÚ, že je to možné a že to môže byť aj finančne, ale hlavne ekologicky zaujímavé práve v takej malej krajine a s takým energetickým mixom ako máme na sk.
Napríklad polovičná cena za kwh tzv.nočného nabíjania (alebo jednoducho nabíjania, keď sú prebytky energie v sieti) spotrebiteľom za to, že si nechajú krátkodobo (pri nedostatku energie) vycucnut (a predať za rovnakú cenu) predom dohodnuté percentá aj výkon zo svojej batérie (nielen e-auta). Týmto by sme sa pomerne rýchlo mohli zbaviť zvyšných uholnych aj plynových elektrární a postupne s nástupom nových malých (rodinných) vodných, veterných a hlavne solárnych zdrojov opúšťať tie veľké jadrové.