VW chce konkurovať energetickým firmám. Využije pritom elektromobily

1

Koncern Volkswagen Group založil minulý rok novú „značku“ Elli (skratka pre Electric life). V rámci nej plánuje ponúkať čistú elektrickú energiu, inteligentné riešenia pre nabíjanie vozidiel a systémy pre domáce uskladňovanie energie. V tomto smere chce ísť pritom hlbšie, keď zo svojich elektromobilov plánuje urobiť virtuálnu V2G „elektráreň“.

Hlavný stratég nemeckého koncernu Michael Jost povedal, že ich expanzia v oblasti elektromobility im otvorí nové obchodné príležitosti v oblasti skladovania a riadenia energie, v rámci ktorých aktuálne dominujú energetické spoločnosti, píše Reuters.

Dodal, že do roku 2025 budú mať v rámci svojej flotily elektromobilov k dispozícii gigantické úložisko energie s celkovou kapacitou 350 GWh. V rokoch 2025 až 2030 sa má táto kapacita, ktorá bude súčtom využiteľnej kapacity batérií prevádzkovaných vozidiel VW, zvýšiť až na 1 TWh (1 000 GWh).

„Toto je viac energie, ako práve teraz generujú všetky vodné elektrárne na svete. Môžeme zaručiť, že táto energia bude použitá a uskladnená, pričom pôjde o novú oblasť podnikania,“ hovorí v tejto súvislosti Jost.

V rámci spomínaného podnikania by sa využívali batérie elektromobilov Volkswagen na stabilizáciu elektrickej siete tým, že by sa nabíjali v čase prebytku energie, pričom energia z nich by sa predávala v čase nízkych dodávok energie zo solárnych a veterných zdrojov, dodal hlavný stratég Volkswagen Group.

Žiadna novinka

Táto myšlienka pritom nie je žiadnou novinkou, a to ani v Nemecku. Veď tamojšia energetická spoločnosť E.ON spolupracuje s automobilkou Nissan na vývoji systému pre tzv. službu Vehicle-to-Grid (v skratke V2G), v rámci ktorej dokáže batéria elektromobilu Nissan Leaf poskytovať energiu spätne do siete, a to v čase, kedy je treba.

BMW a americká energetická spoločnosť PG&E spoločne testujú V2G v praxi už od roku 2015. Na vlastnom V2G systéme tiež pracuje automobilka Mitsubishi.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nissan Leaf dokáže napájať domácnosť. Prečo nie Tesly?
Prvá obojsmerná domáca nabíjačka premení elektromobily na Tesla Powerwall
BMW i3 môže majiteľom zarábať peniaze. Ako „dojná krava“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Táto myšlienka je fakt geniálna.. A áno, je tu už od 2015.. Možno aj skôr, no v praxi ešte stále v plienkach.
    Toto je ten smer kam by sme sa mohli pohnúť aj my, malí Slováci a byť aspoň raz za vzor v EÚ, že je to možné a že to môže byť aj finančne, ale hlavne ekologicky zaujímavé práve v takej malej krajine a s takým energetickým mixom ako máme na sk.
    Napríklad polovičná cena za kwh tzv.nočného nabíjania (alebo jednoducho nabíjania, keď sú prebytky energie v sieti) spotrebiteľom za to, že si nechajú krátkodobo (pri nedostatku energie) vycucnut (a predať za rovnakú cenu) predom dohodnuté percentá aj výkon zo svojej batérie (nielen e-auta). Týmto by sme sa pomerne rýchlo mohli zbaviť zvyšných uholnych aj plynových elektrární a postupne s nástupom nových malých (rodinných) vodných, veterných a hlavne solárnych zdrojov opúšťať tie veľké jadrové.

Pridajte komentár