VW a Apple nakupujú od Tesly – emisné kredity, resp. batérie

2

Príjmy spoločnosti Tesla nepochádzajú len z predaja elektromobilov. Dôkazom toho sú aj aktuálne správy o tom, že spoločný podnik automobilky VW v Číne nakúpi od Tesly emisné kredity a Apple v rámci úložiska energie pre svoju solárnu farmu použije batérie Tesla Megapack.

Agentúra Reuters na základe svojich zdrojov informuje, že VW v rámci svojho čínskeho joint venture podniku FAW-Volkswagen bude musieť kúpiť tzv. emisné kredity, aby dodržal miestne environmentálne pravidlá. A s tým mu pomôže spoločnosť Tesla.

Na čínskom trhu musia výrobcovia vozidiel predávať určité percento elektrických automobilov v rámci svojho celkového predaja. Stanovený podiel sa pritom postupne zvyšuje. A za predaj takýchto áut získavajú niečo ako emisné kredity. Výrobcovia, ktorí ich majú dostatok, môžu svoje zvyšné kredity predať tým, ktorým chýbajú.

Nešlo by pritom o ojedinelý prípad, v rámci ktorého by si Tesla polepšila na úkor svojej konkurencie. Veď niečo podobné funguje aj v USA a viaceré automobilky museli vykúpiť svoje vysoké priemerné flotilové emisie aj v rámci trhu EÚ. Napr. FCA a Honda spojili svoje flotily s Teslou do tzv. „pool-u“, čím si spoločnosť Elona Muska takisto finančne polepšila. Podľa Reuters takto Tesla v minulom roku „zarobila“ dokopy až 1,58 mld. $.

Apple použije Tesla Megapack

S ďalšou zaujímavou správou prichádza The Verge, ktorý na základe oficiálnych stavebných dokumentov zistil, že Apple v rámci batériového úložiska pre svoju obrovskú solárnu farmu v severnej Kalifornii použije najnovšie a najväčšie batériové úložiská od Tesly, a to Megapack. A následne to potvrdil úrad okresu Monterey.

Batériové úložisko spoločnosti Apple bude mať celkovú kapacitu 240 MWh a bude pozostávať z 85 priemyselných batérií Tesla Megapack. Batériový systém pritom poslúži na napájanie ústredia spoločnosti Apple v Cupertine.

Podľa viceprezidentky Apple Lisy Jackson môže tento projekt eliminovať obavy z výpadku elektriny a pomôcť so stabilizáciou elektrickej siete. A dodala, že ide o niečo, čím by sa mohli inšpirovať aj iné spoločnosti, píše Reuters.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla buduje najväčšiu „li-ion batériu“ na svete, ktorá má ušetriť 100 mil. $
Honda sa spája s Teslou, aby nečelila emisným pokutám ako VW
Tesla predstavila nový produkt. Je ním Megapack

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. uz roky hovorim, ze Teslu nedobehnu ani keby im utekala oproti 😉 ostatne “tradicne” automobilky mozu len pekne tisko suchat nohami a byt radi ze sa im nejaka omrvinka ujde 😉 a tak to je dobre, desatrocia nas tu krmili svojimi rakovinometmi a tvarili sa, ze to inak nejde… tak im to Elon vo velkom style predviedol 😉

  2. Keď Vám v minulosti niekto povedal, že ste chlap na baterky, tak to bola veľká urážka!!! …… a dnes, pochvala?!
    Časy sa menia, baterky sú, a ešte len budú na výslní! Bez ohľadu na to, kto je prvý, a kto posledný šaman s batériemi, želajme si, aby batérie, okrem iného, prispeli k zníženiu celkových emisií!

Pridajte komentár