Tesla buduje najväčšiu „li-ion batériu“ na svete, ktorá má ušetriť 100 mil. $

3

Spoločnosť Tesla začala v lete tohto roka spoločne s energetickým gigantom PG&E v Moss Landing (štát Kalifornia) budovať obrovské batériové úložisko pozostávajúce z jej najmodernejších priemyselných batérií Megapack. To má byť po dokončení najväčšie na svete, pričom sa od neho očakávajú veľké finančné úspory.

Ako sme už viackrát počuli, Južná Austrália si nevie vynachváliť batériové úložisko Hornsdale Power Reserve (kapacita 129 MWh, výkon 100 MW), ktoré bolo minimálne v čase spustenia najväčšou batériou svojho druhu na svete. Počas prvého celého roku prevádzky (2018) ušetrilo toto úložisko v rámci asistenčných služieb pre elektrickú sieť v prepočte 25 mil. €.

Investícia vo výške okolo 59 mil. € sa pritom vrátila za niečo viac ako 2 roky. Niet preto divu, že sa ju minulý rok rozhodli rozšíriť o 50 %. Nový batériový projekt Tesly v Kalifornii bude pritom oveľa väčší ako ten austrálsky, pri ktorom si spoločnosť Elona Muska urobila veľmi dobré meno. Veď v rámci prvej fázy bude disponovať kapacitou 730 MWh a výkonom 182,5 MW.

Dohoda medzi Teslou a PG&E pritom počíta s rozšírením kapacity na 1,1 GWh (1 100 MWh). Podľa prvotných informácií má ísť o najväčšiu elektrochemickú batériu na svete, pričom tá v podstate pozostáva z li-ion batériových článkov. Vo svete sa však začínajú budovať ďalšie obrie batériové úložiská, a tak uvidíme, ako to v tomto smere napokon dopadne.

Prínosy projektu

Každopádne, dôležitý je prínos týchto zariadení a nie svetové rekordy v kapacite či výkone. Batériové úložiská energie zohrávajú dôležitú integrálnu úlohu pri zvyšovaní celkovej účinnosti a spoľahlivosti elektrickej siete, integrácii obnoviteľných zdrojov a znižovaní závislosti od fosílnych palív. Môžu slúžiť ako alternatíva k drahším tradičným riešeniam, čo vedie k celkovo nižším nákladom pre našich zákazníkov,“ vysvetlil prínosy projektu v Moss Landing Fong Wan, viceprezident pre energetickú politiku a obstarávanie spoločnosti PG&E.

Spoločnosť PG&E tiež vyčíslila predpokladané finančné prínosy. Batériové úložisko od Tesly im má počas 20-ročnej prevádzky ušetriť 100 mil. $. A to v porovnaní so súvisiacimi nákladmi, ktoré by si vyžiadali náhradné riešenia.

Portál Electrek aktuálne prostredníctvom zdieľania nasledujúceho videa upozornil na to, že kalifornský projekt utešene rastie. Na úplné dokončenie si však ešte počkáme, keďže projekt má byť kompletne hotový „až“ v druhej polovici budúceho roka.

Zdroj titulnej fotografie: EKMMetering/Youtube

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla zlacnila aj solárnu strechu a priemyselnú batériu Powerpack
Divízia Tesla Energy by vraj mohla mať hodnotu biliónov dolárov
Batérie Tesla pomohli tento rok ušetriť zákazníkom GMP 3 mil. $

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Je tu akási ekonomická nezrovnalosť. Hrušky s jablkami sa síce nedajú moc porovnávať (Južná Austrália vs. Kalifornia), ale predsa:
    Južná Austrália (kapacita 129 MWh, výkon 100 MW) ušetrila za rok v prepočte 25 mil. €.
    Kalifornia (kapacita 730 MWh, výkon 182,5 MW) má počas 20-ročnej prevádzky ušetriť 100 mil. $, t.j. za rok má ušetriť 5 mil. $.
    Záver: Batériový projekt Tesly v Kalifornii je oveľa väčší ako ten austrálsky, ale prínos je iba zlomok toho austrálskeho.
    Isteže tam hrajú veľkú rolu ceny energií a ďalšie vstupné údaje, ale predsa len…
    A návratnosť sa porovnať nedá, cenu investície v Kalifornii nepoznáme.
    Ale 2 roky to asi nebudú, možno ani 20 rokov nie…

    • . A to v porovnaní so súvisiacimi nákladmi, ktoré by si vyžiadali náhradné riešenia. Zaujímali by ma s ktorými to porovnávali a celkový rozdiel so súčasným riešením.

    • Ak som to dobre pochopil v AUS usterili 25mil. eur rocne oproti nule/nesetreniu, v CAL usetria o 5mil $ rocne viac oproti inym setriacim sposobom.

Pridajte komentár