Honda sa spája s Teslou, aby nečelila emisným pokutám ako VW

6

Rok 2020, v ktorom začali platiť nové emisné normy, sa blíži ku koncu a niektoré automobilky, ktoré sú bez šance na ich splnenie, sa začali spájať s inými výrobcami áut, napríklad spoločnosťou Tesla, aby sa vyhli pokutám. A to je aj prípad Hondy. Podobnú „fintu“ však museli tiež využiť Ford, Mazda a FCA. Koncern VW sa zas pripravuje na zaplatenie pokuty.

1. januára 2020 vstúpila v Európskej únii do platnosti nová emisná norma. Priemerné emisie CO2 nových automobilov predaných tento rok pritom v rámci flotíl výrobcov áut nesmú prekročiť 95 g CO2 na 1 km. Pokuta za nedodržanie normy pritom predstavuje 95 € za 1 gram pre každé vozidlo, ktoré prekročí stanovenú hodnotu. Platia však rôzne výnimky či bonusy za predaj áut do zásuvky.

Legislatíva EÚ napríklad umožňuje spájanie flotíl automobiliek a ich emisií CO2. Takže spojenie automobilky s vysokými priemernými emisiami napríklad s Teslou, ktorej emisie sú nulové, môže priniesť obom stranám výhody. „Hriešnik“ sa vyhne vysokým pokutám, Tesla zas neurobí takúto „láskavosť“ zadarmo.

Rovnakú možnosť pritom už využil koncern Fiat Chrysler, ktorý sa s Teslou dohodol už dávnejšie. A k ním sa teraz pripája automobilka Honda, informuje Bloomberg. Podmienky kontraktu nie sú známe. Isté však je, že si Tesla opäť „privyrobí“, podobne ako v USA v rámci tzv. „emisných kreditov“. Takéto spájanie žiaľ môže ísť na úkor životného prostredia, keďže „hriešnici“ môžu mať menšiu motiváciu k vývoju a predávaniu bezemisných či nízkoemisných áut.

Aj Ford a Mazda

Svoje flotily už dávnejšie spojili automobilky Mazda a Toyota, ktorá má vďaka vysokému podielu predaja hybridov v Európe „komfortné“ emisie, aj keď tu nepredáva žiadny čistokrvný elektromobil.

A nedávno oznámili prepojenie svojich automobilových flotíl aj spoločnosti Ford a Volvo, pričom americká automobilka je tou, ktorá by inak nesplnila stanovené emisné normy. V tejto súvislosti koncern Volkswagen Group aktuálne informuje, že v rámci svojho rozpočtu už vyčlenili prostriedky na pokrytie pravdepodobných nákladov na emisné pokuty, uvádza Autonews.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Automobilkám hrozia kvôli emisiám obrovské pokuty. Ktorým najviac?
Zastavte lízing plug-in hybridov, vyzýva klientov lízingová spoločnosť
Šéf Tesly, Elon Musk: Je šialené, že Európa dotuje znečisťovanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

    • Nebolo by prospesnejsie, keby radsej zlacnely EV pod výrobnú cenu a tie peniaze by si užili europania a nie americania?…Príkladom bola Skoda Citigo…Oni radsej ich daju Tesle, aby ich este viac technologicky ničila…Pomahaju hrobarovi si kopat vlastny hrob…

      • Skôr dôkaz, o čo ide ostatným automobilkám. Jedine o prachy. A zároveň vidieť, aká je predajná dievka únia. Tej ide tiež len o to, ako sa „dohodnúť“ na zákonoch s prachatymi akcionármi dinosaurích automobiliek. Snáď to už ľudia konečne zistia a prestanú im to žrať od budúceho roka, keď kríza zatlačí.

Pridajte komentár