Rok 2020, v ktorom začali platiť nové emisné normy, sa blíži ku koncu a niektoré automobilky, ktoré sú bez šance na ich splnenie, sa začali spájať s inými výrobcami áut, napríklad spoločnosťou Tesla, aby sa vyhli pokutám. A to je aj prípad Hondy. Podobnú „fintu“ však museli tiež využiť Ford, Mazda a FCA. Koncern VW sa zas pripravuje na zaplatenie pokuty.
1. januára 2020 vstúpila v Európskej únii do platnosti nová emisná norma. Priemerné emisie CO2 nových automobilov predaných tento rok pritom v rámci flotíl výrobcov áut nesmú prekročiť 95 g CO2 na 1 km. Pokuta za nedodržanie normy pritom predstavuje 95 € za 1 gram pre každé vozidlo, ktoré prekročí stanovenú hodnotu. Platia však rôzne výnimky či bonusy za predaj áut do zásuvky.
Legislatíva EÚ napríklad umožňuje spájanie flotíl automobiliek a ich emisií CO2. Takže spojenie automobilky s vysokými priemernými emisiami napríklad s Teslou, ktorej emisie sú nulové, môže priniesť obom stranám výhody. „Hriešnik“ sa vyhne vysokým pokutám, Tesla zas neurobí takúto „láskavosť“ zadarmo.
Rovnakú možnosť pritom už využil koncern Fiat Chrysler, ktorý sa s Teslou dohodol už dávnejšie. A k ním sa teraz pripája automobilka Honda, informuje Bloomberg. Podmienky kontraktu nie sú známe. Isté však je, že si Tesla opäť „privyrobí“, podobne ako v USA v rámci tzv. „emisných kreditov“. Takéto spájanie žiaľ môže ísť na úkor životného prostredia, keďže „hriešnici“ môžu mať menšiu motiváciu k vývoju a predávaniu bezemisných či nízkoemisných áut.
Aj Ford a Mazda
Svoje flotily už dávnejšie spojili automobilky Mazda a Toyota, ktorá má vďaka vysokému podielu predaja hybridov v Európe „komfortné“ emisie, aj keď tu nepredáva žiadny čistokrvný elektromobil.
A nedávno oznámili prepojenie svojich automobilových flotíl aj spoločnosti Ford a Volvo, pričom americká automobilka je tou, ktorá by inak nesplnila stanovené emisné normy. V tejto súvislosti koncern Volkswagen Group aktuálne informuje, že v rámci svojho rozpočtu už vyčlenili prostriedky na pokrytie pravdepodobných nákladov na emisné pokuty, uvádza Autonews.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Automobilkám hrozia kvôli emisiám obrovské pokuty. Ktorým najviac?
Zastavte lízing plug-in hybridov, vyzýva klientov lízingová spoločnosť
Šéf Tesly, Elon Musk: Je šialené, že Európa dotuje znečisťovanie
6 komentárov
Sodoma a Gomora !!! Za chvíľu to bude „každý s každým“ !!! -:) -:) -:)
Mne sa to náhodou páči. „Spaľováky“ pekne krásne nasypú prašulky do ďalšieho vývoja Tesly. No nie je to úžasné?
Nebolo by prospesnejsie, keby radsej zlacnely EV pod výrobnú cenu a tie peniaze by si užili europania a nie americania?…Príkladom bola Skoda Citigo…Oni radsej ich daju Tesle, aby ich este viac technologicky ničila…Pomahaju hrobarovi si kopat vlastny hrob…
Tu je zas dokaz toho, o co ide Tesle. O ekologiu nie, ale len a len o peniaze.
Kedy vznikla Tesla?
Kedy začala EÚ uplatňovať takéto pravidlá?
Skôr dôkaz, o čo ide ostatným automobilkám. Jedine o prachy. A zároveň vidieť, aká je predajná dievka únia. Tej ide tiež len o to, ako sa „dohodnúť“ na zákonoch s prachatymi akcionármi dinosaurích automobiliek. Snáď to už ľudia konečne zistia a prestanú im to žrať od budúceho roka, keď kríza zatlačí.